Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok 2010. december
IV. Béla körzeti Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda Hejőkeresztúr K. Dr. Nagy Emese Ph.D.
Tagintézményeink Iskolák: Hejőkeresztúr 1-8. osztály Szakáld 1-4. összevont osztály Óvodák: Hejőkeresztúr Hejőszalonta Szakáld
Tanulói összetételünk 68% hátrányos helyzetű 52% halmozottan hátrányos helyzetű 7% sajátos nevelési igényű 5% állami gondozott 68% bejáró
Azért vagyunk referencia-intézmény, mert: egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkezünk és ezt szolgáltatásainkban publikálni, valamint átadni képesek vagyunk.
Vállaltuk, hogy: a pályázó által szervezett továbbképzéseken, szakmai fórumokon aktívan részt veszünk, a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában részt veszünk (helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással), a pályázathoz kapcsolódó dokumentációk elkészítésében aktívan részt veszünk.
Sikereink
ALex
Sakk-matt
Csaba
István
Oszkár
Sport
Két fontos esemény Amerikai Nagykövetség által szervezett nyári tábor Dáma Európa Bajnokság, Varsó
Programjaink Komplex Instrukciós Program Differenciált Tanulásszervezés Program Logikai Táblajáték Program Generációk Közötti Párbeszéd Program
Elsődleges feladatunk, hogy rendszeresen, folyamatosan és differenciált kínálattal szolgáltatjuk a hálózati tanulási folyamathoz a mintákat.
Tanítási órák
A projekt megvalósítása során a következő referencia intézményi feladatokat látjuk el: jó gyakorlat átadása bemutató tanítások műhelymunka feltételeinek biztosítása konzultációk szervezése, lebonyolítása
Műhelyek szervezése: Jó gyakorlat-kistérségi műhelyfoglalkozások. A közoktatási intézmények alapdokumentumai, kötelező szabályzatai. Kistérségi mérés, értékelés. Iskolai dokumentumok módosítása a kompetencia alapú oktatás bevezetéséhez kapcsolódóan. A mérések szerepe a tehetségek azonosításában. A közoktatásról szóló törvény 2010. évi módosításai.
Látogató intézmények száma Iskola: 32 B-A-Z megye: 15 Kelet-Magyarország: 5 Budapest: 8 Dunántúl: 4 Óvoda: 2
A programok iránti érdeklődés: Komplex Instrukciós Program (KIP): 14 Logikai Táblajáték Program: 17 Generációk Közötti Párbeszéd Program: 7 4 intézmény két program iránt is érdeklődött.
11,95 M Ft. Befolyt pénzösszeg Egy intézmény átlagban 350 000 Ft-ért vásárolt „Jó gyakorlatot”.
A befolyt pénzösszeg felhasználása Taneszközök beszerzése (karton, filctoll, stb.). Fejlesztőeszközök beszerzése. Technikai eszközök beszerzése (lamináló, laptop, stb.). Tanulói munkakörnyezet kialakítása. Személyi kifizetés. Útiköltség. Vendéglátás.
Amitől a szervezés függ Látogatók létszáma Látogató intézmények száma Érdeklődés (KIP, TJ, DKP)
Szervezés Vendégfogadás helyszíne. Vendéglátás. A tanórákra történő kísérés. A tanterem elrendezése.
A hospitálás napjának megszervezése Vendégek fogadása. Bemutatkozás, bemutatás. Rövid, kb. 20 perces „ráhangolás”. 2-3 x 45 perces – olykor párhuzamosan szervezett) tanítási óra látogatása. A látottak megbeszélése, az alkalmazás lehetőségének átvétele. Kérésre ebéd biztosítása.
Megvalósítás Kapcsolatfelvétel, egyeztetés Szerződéskötés „Jó gyakorlat” átadása Jelenléti ív Feljegyzés Fotó
Jó gyakorlat átadása A jó gyakorlat írásos dokumentuma. Jó gyakorlat átadása a hospitáló intézmény helyszínén.
Referenciaintézményi szolgáltatás Eszterházy Károly Főiskola, Eger: regionális partnerintézmény a tanári mesterképzés segítéséhez Miskolci Egyetem
Köszönöm a figyelmet! K. Dr. nagy Emese k.nagy.emese@t-online.hu