Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Mire lehet/ne jó az iskola?
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Komplex Instrukciós Program
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A Jókedv, a Bánat, a Bölcsesség.... és sok más között a Szeretet.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Sok szeretettel….
Könnyek....
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
A fejlesztő értékelés.
Mi a Szeretet… Zene: Je pense à toi Elôadja: Richard Abel Kattints.
Dömötör Monika gyógypedagógiai tanár, szaktanácsadó április 6.
A feladatok szerepe Kaposi József.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
A pedagógus.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Csendben és bölcsen...
Baross Gábor Általános Iskola
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
mint ami mások szerint szükséges!
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Csobaji Általános Iskola ESEMÉNYEI.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Iskolai szabályok – harmadik osztály
Előadás másolata:

Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola

KapcsolatKompetenciaAutonómia Interakció Instrukció Osztályszervezés

Kompetencia Legyen képes megcsinálni valamit, hihessen magában. A pedagógus erősíteni fogja a tanuló önbizalmát  ha érdeklődést mutat, hogy hogyan viszonyulnak az általa adott feladathoz.  ha esélyt ad nekik a sikerre. „Ha elfogadod, és barátsággal közelítesz felé megtanulja: szeretetet talál a világban.”

Javaslatok  Mutassuk ki, hogy értékeljük az aktív részvételt!  Dicsérjünk hangosan, a hibákat az érintettel közöljük!  A tanulók legyenek a figyelem középpontjában!  Szorgalmazzuk a párbeszédet!  Fontos a közös munka, egymás segítése!  Építsünk ötleteikre!  Éreztessük, hogy hallani akarjuk a véleményüket!

Értékelés A gyerekek tökéletesen meg tudják mondani, hogy:  érdekesnek találták–e az órát?  értették-e az elhangzottakat?  elegendő volt-e a segítség?  át akarják-e ismételni?

Különbségek az osztályban •Tanulás és munkatempóbeli •Vérmérsékleti különbségek –Mindig adjunk annyi időt, amennyire szüksége van! (Rövidebb szöveg feldolgozása, memori- zálásra több idő…)

1.Introvertált ember Inkább magukban reagálják le az eseményeket. A másokkal való érintkezés számukra nem kihívás, hanem fenyegetés. •L•Legyen idejük végiggondolni a dolgokat! 2.Extrovertált ember •S•Szeretnek kockáztatni •S•Szeretnek másokkal kapcsolatba lépni •S•Szeretnek együtt dolgozni Mindkét esetben született hajlamról van szó! Meg kell adni a lehetőséget, hogy önmaga legyen!

A tanár kompetencia érzése is megrendülhet •Tanulók, akik lemaradnak Az okot máshol keressük •Intelligenciája az átlag alatt •Hiperaktív •Diszkalkuliás •Autista „Hála az égnek!” – „Nem az én hibám”

Megoldás!  A „lemaradás” és a „problémás tanuló” fogalmának a kiirtása  Hogyan? Felismerjük a különbségeket!  Munkatempó  Intelligencia  Érdeklődés  Adottságok Ha felismertük, alkalmazkodunk hozzájuk! Nem problémaként, hanem kihasználható lehetőség- ként közelítjük meg!

Mindenkit elfogadni olyannak, amilyen és értékelni azért, ami.

Köszönöm a figyelmet!