Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola
KapcsolatKompetenciaAutonómia Interakció Instrukció Osztályszervezés
Kompetencia Legyen képes megcsinálni valamit, hihessen magában. A pedagógus erősíteni fogja a tanuló önbizalmát ha érdeklődést mutat, hogy hogyan viszonyulnak az általa adott feladathoz. ha esélyt ad nekik a sikerre. „Ha elfogadod, és barátsággal közelítesz felé megtanulja: szeretetet talál a világban.”
Javaslatok Mutassuk ki, hogy értékeljük az aktív részvételt! Dicsérjünk hangosan, a hibákat az érintettel közöljük! A tanulók legyenek a figyelem középpontjában! Szorgalmazzuk a párbeszédet! Fontos a közös munka, egymás segítése! Építsünk ötleteikre! Éreztessük, hogy hallani akarjuk a véleményüket!
Értékelés A gyerekek tökéletesen meg tudják mondani, hogy: érdekesnek találták–e az órát? értették-e az elhangzottakat? elegendő volt-e a segítség? át akarják-e ismételni?
Különbségek az osztályban •Tanulás és munkatempóbeli •Vérmérsékleti különbségek –Mindig adjunk annyi időt, amennyire szüksége van! (Rövidebb szöveg feldolgozása, memori- zálásra több idő…)
1.Introvertált ember Inkább magukban reagálják le az eseményeket. A másokkal való érintkezés számukra nem kihívás, hanem fenyegetés. •L•Legyen idejük végiggondolni a dolgokat! 2.Extrovertált ember •S•Szeretnek kockáztatni •S•Szeretnek másokkal kapcsolatba lépni •S•Szeretnek együtt dolgozni Mindkét esetben született hajlamról van szó! Meg kell adni a lehetőséget, hogy önmaga legyen!
A tanár kompetencia érzése is megrendülhet •Tanulók, akik lemaradnak Az okot máshol keressük •Intelligenciája az átlag alatt •Hiperaktív •Diszkalkuliás •Autista „Hála az égnek!” – „Nem az én hibám”
Megoldás! A „lemaradás” és a „problémás tanuló” fogalmának a kiirtása Hogyan? Felismerjük a különbségeket! Munkatempó Intelligencia Érdeklődés Adottságok Ha felismertük, alkalmazkodunk hozzájuk! Nem problémaként, hanem kihasználható lehetőség- ként közelítjük meg!
Mindenkit elfogadni olyannak, amilyen és értékelni azért, ami.
Köszönöm a figyelmet!