ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14
A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN
Megváltozott a gazdasági környezet Megváltozott a vevői magatartás
Ha nem költesz reklámra, olyan, mint amikor élni akarsz, de nem veszel levegőt. Ha azt szeretnéd, hogy pénzt adjanak valamiért, elsősorban bizalmat kell elérned.
Sokkal aktívabbnak kell lenni, mint korábban, mert a kereslet lecsökkent! A mérleg serpenyőjébe többnek kell kerülnie! Meg kell emelni a szolgáltatás mennyiségét és minőségét! Sokkal több marketinggel kell segíteni az értékesítést.
“A VILÁG UTÁLJA A VÁLTOZÁST......mégis ez az egyetlen dolog, ami haladáshoz vezet” Charles Franklin Kettering
2011-ben több dolgot is meg kell változtatnod, hogy együtt haladj a vevőid szokásaival. Ők ugyanis ezeket a változtatásokat elvárják Tőled ahhoz, hogy vásároljanak a termékeidből. Nem akarnak csalódni, nem akarnak “ócskát” venni, mert most már tudják, hogy az az igazi pénzkidobás. Sajnos már jobban hisznek a közösségi médiumokban megszólaló embertársaiknak, mint a cégednek.
Ez a legfőbb bűn, hiszen ez az, ami eldönti hogy egy cég hány forintot fog keresni jövőre. Egyszerű: ha van olyan terméked, ami a versenytársaknál nincs, vagy nem összehasonlítható, akkor növekedni fogsz, ha nem, akkor vészesen fogyni fog a profittartalékod.
Tisztelt Hölgyem/Uram! Itt az újabb hírlevelem! Itt az akciós újság, válasszon belőle! Heti ajánlatunk! Most érdemes eljönni hozzánk, rendkívüli kedvezmények! Mi lehet erre a reakció? NA ÉS? UNALMAS! UNALMAS! UNALMAS!
Felmérések alapján, ha a törzsvevőd elpártol tőled, annak 63%-ban az az oka, hogy nem foglalkozol vele, nem kommunikálsz neki rendszeresen. Ne hagyatkozz arra, hogy csak az értékesítőid tartsák a kapcsolatot az érdeklődőiddel, vevőiddel, hanem kommunikálj velük izgalmasan, érdekesen, figyelemfelkeltően.
Ha nincs olyan információd a vevődről, ami személyes, ami számára kedves, akkor nem tudsz közvetlenséget elérni nála. Minden alkalmat meg kell ragadni, hogy ne az eladás legyen a fő téma, hanem a személyes kapcsolattartás, aminek a kulcsszavai a következők: kedvesség közvetlenség előzékenység stb..
Mindig az a fontos, hogy mi van a a vevő fejében!
Minden fontos akció előtt végezz piackutatást! Tudd meg pontosan, hogy mit gondol a vevőd: Rólad A termékedről Az árról A kiszolgálásról A kapcsolattartásodról Az értékesítőidről A vásárlói szokásáról A honlapodról stb…
Mivel teljesen megváltozott a piac és megváltoztak a vevői szokások, ezért azonnal kell reagálnod rá. Nem lehet improvizálni, csak alapos felmérés alapján alakíthatod ki az új értékesítési stratégiádat. Amerikában a vevők 80-90%-a meg van „dolgozva”, mielőtt bemegy az üzletbe. Nálunk ez a szám nem éri el a 20%-ot. Hogy ez a szám emelkedjen, nagyon nagy szerepe van az online marketingnek.
A vállalkozások túl sok energiát fektetnek az új vevők megszerzésébe. Pedig a törzsvevő az, aki ajánl másoknak. Ha ez igaz, akkor látnod kell azt is, hogy az energiádat a törzsvevőid elégedettségére kell fordítanod. Nagyon jó eszköz erre az online marketing, mert egyszerre sok vevőt el lehet érni, és elégedetté lehet tenni.
Azok a vállalkozások, akik a válság ellenére talpon tudtak maradni és növekedtek, - ha még nem is olyan alapos és szakszerű módon elkészített stratégiai tervek alapján, de biztosan előre megfontolt és átgondolt tervekkel rendelkeztek. KÉSZÍTS A MARKETINGEDRE ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSEDRE STRATÉGIAI TERVET!
Vajon a 7 főbűnből hány mellé raktál egy “elvégzendő feladat” felkiáltójelet? Nincs mentség, idén mindegyiket el kell végezned! Felelősséggel azt mondom: ha egy mellett is ott marad a felkiáltójel, akkor magadra vess: ezek kötelező elemek a cég növekedéshez!
Gyurka András
START!