Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márkakereskedői helyzetkép

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márkakereskedői helyzetkép"— Előadás másolata:

1 Márkakereskedői helyzetkép
2017. AUGUSZTUS-SZEPTEMBER FELMÉRÉS EREDMÉNYE Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

2 12, illetve 10 kérdésből álló kérdőívek Nem reprezentatív!
A KÉRDŐÍVEK 12, illetve 10 kérdésből álló kérdőívek Nem reprezentatív! Pillanatnyi helyzet értékelése Jövőkép Elektromobilitással kapcsolatos tapasztalatok, várakozások, javaslatok Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

3 Három jelenlegi legnagyobb probléma (említés gyakoriságában, 2017.)
Munkaerőhiány+Szakképzett munkaerő hiánya összesen: 82%, 2015-ben csak 58%-ban említették problémaként Bérek és járulékai / ezek emelkedése: ez is a munkaerő kérdéséhez tartozik! Realizált árrés mértéke: 2015-ben még ez volt a legnagyobb probléma, akkor 73% említette Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

4 Elégedett-e a 2016-os év eredményével?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

5 A 2016-os évvel való elégedettség indoklása
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

6 A 2017. év első félévi növekedés értékelése
Eredeti kérdés: Az év eleji növekedési prognózisokat tekintve hogyan látja, 2017 első félévében sikerült cégének a piaccal együtt növekedni? Akik a piacnál nagyobb mértékben bővültek, indokolták egy-egy esetben: szervezeti intézkedések miatt; újautó értékesítés elindulása miatt; márka jó modelváltásai miatt Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

7 A 2017. évi eladások további növekedésének esélye
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

8 2017. második felében az eladások növekedésének becsült értéke
Akik azt válaszolták, látnak esélyt a növekedésre, megbecsülték annak mértékét. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

9 Mennyire elégedett márkaszervize forgalmával?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

10 Mennyire elégedett a márkaszervize eredményességével?
Az eredményességgel való elégedetlenség összefüggésben van a munkaerő problémákkal, hiszen van forgalma a szervizeknek! Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

11 Növekedő bérverseny becsült hatásai
Félig látható sor: Árinflációs hatáson keresztül óradíj emelést fog kikényszeríteni Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

12 Szükséges-e tovább csökkenteni a bér- és járulékterheket?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

13 Kormányzati beavatkozás szükségessége az újautó eladások növelése érdekében
Eredeti kérdés: Ön szerint szükséges-e kormányzati beavatkozás az újautó kereslet növelése érdekében? 2015-ben még 100% azt válaszolta, hogy szükséges a beavatkozás! Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

14 Javaslatok kormányzati beavatkozásra az újautó eladások élénkítésére
Láthatalan sor: A fiatalabb autók adóját csökkenteni és az idősebb autók adóját növelni, ezzel ösztönözni az autók lecserélését 2015-ben is a használtautó import akadályozását javasolták a megkérdezettek, akkor még csak 19%-uk. Illetve 2015-ben is áfa-és adócsökkentést javasoltak, akkor 6, illetve 9%-uk. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

15 A működésre jelenleg a legnagyobb veszélyt jelentenek…
2015-ben még az illegális szervizek jelentették a legnagyobb veszélyt. Félig látszó sor: jegybanki alapkamat növekedése (kihívás az adósságkötelezettségre) Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

16 Mennyire látja biztosítottnak kereskedése működését hosszútávon?
2015-ös adatok: Biztos működés: 42% Stabil, de csak kis mértékben tud fejlődni: 29% Külön kategória, ami 2017-ben nincs: Csak nagy nehézségek árán: 17% Nem látom biztosítottnak: 13% Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

17 Tervez-e nyugdíjba vonulást 2020 előtt?
2015-ben 31% tervezte a 2020 előtti nyugdíjba vonulást, és 62% nem. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

18 Tervez-e nyugdíjba vonulást 2020 előtt
Tervez-e nyugdíjba vonulást 2020 előtt? Van, akinek át tudja adni a vállalkozását? A vállalkozás átadásával kapcsolatos nehézségek jellemzik-e a márkakereskedőket? – Nem jellemző. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

19 Az Ön által forgalmazott márka kínálatában van elektromos vagy hibrid autó?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

20 Vásárlói érdeklődés elektromos vagy hibrid modell iránt
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

21 Milyen szempontok vezérlik a vásárlókat az elektromos autó vásárlása esetén?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

22 Milyen szempontok vezérlik a vásárlókat a hibrid autó vásárlása esetén?
Félig látszó sor: jövőbeni kilátások (eladhatóság, maradványérték, várható környezetvédelmi szigorítások, egyéb kedvezmények) A legfőbb érvet, hogy nagyobb a hatótávolság, már az elektromos autóval összehísonlítva emelték ki a válaszadók. Illetve a kettős üzemből fakadó nagyobb biztonságérzet és a hagyományos üzemanyaggal való nagyobb távolság megtételét is az elektromos modellel összehasonlítva emelték ki. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

23 Kik vásárolnak elektromos autót?
Nincs adat: még nincs a márkakereskedésnek értékelhető adata, még nem adtak el annyi elektromos autót, hogy tendenciát lehessen belőle levonni. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

24 Az eladott elektromos autók hány százalékát veszik finanszírozással?
A válaszadók 47%-ának volt információja. Nem tudja/Nincs adat (53%): még nincs a márkakereskedésnek értékelhető adata, még nem adtak el annyi elektromos autót, hogy tendenciát lehessen belőle levonni. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

25 Az eladott elektromos autók hány százalékát veszik állami támogatással?
A válaszadók 65%-ának volt információja. Nincs adat: még nincs a márkakereskedésnek értékelhető adata, még nem adtak el annyi elektromos autót, hogy tendenciát lehessen belőle levonni. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

26 Az állami támogatással vásárolt elektromos autók adminisztrációja jelent-e többlet terhet az Ön márkakereskedésének? A válaszadók 57%-a mondta, hogy többlet terhet jelent valamilyen formában az elektromos model értékesítése. Nem tudja/ Nincs adat (30%): még nincs a márkakereskedésnek értékelhető adata, még nem adtak el annyi elektromos autót, hogy tendenciát lehessen belőle levonni. Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

27 Mit gondol, öt év múlva eladásainak mekkora százaléka lesz elektromos autó?
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés

28 Köszönöm a figyelmet. www.gemosz.hu gemosz@gemosz.hu
Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége 2017. Bizalom – Összefogás – Együttműködés


Letölteni ppt "Márkakereskedői helyzetkép"

Hasonló előadás


Google Hirdetések