1 Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben a fenntartó önkormányzat szemszögéből Országos Gyermekvédelmi Konferencia 2011. május 12. Csókay László Főpolgármesteri.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Szervezetfejlesztési Program
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Belső kontrollok, belső ellenőrzés aktuális kérdései
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Készítette: Magyar Orsolya
Mire való az Állami Számvevőszék? Miképp hasznosul az ÁSZ munkája? XXII. Vezérigazgatói Találkozó, Röjtökmuzsaj október 12. Domokos László előadása.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
TÁMOGATÁST SZÜLETENDŐ GYERMEKEINKÉRT! LOMBIKBABA KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY PCOS Közönségtalálkozó Budapest, május 24.
1 A gyermekvédelmi szakellátás fővárosi sajátosságai és fejlesztési szükségletei „A gyermekvédelmi szakellátás fejlesztése Budapesten” Fővárosi Gyermekvédelmi.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Felkészült intézményvezetők – „HR Protokoll” Dr
A Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal megújuló szerepe és feladatköre Farkasné Farkas Gyöngyi főigazgató.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Sok szeretettel köszöntöm a konferencia minden résztvevőjét a A Módszertani Egyesület bemutatása Gál Antal Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok Országos.
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
3. osztályban.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

1 Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben a fenntartó önkormányzat szemszögéből Országos Gyermekvédelmi Konferencia május 12. Csókay László Főpolgármesteri Hivatal Gyermek- és Ifjúságvédelmi Osztály

2 Fenntartói feladatok (Gyvt.104.§) - döntés az Alapító Okiratról - döntés a gazdálkodási körről - döntés a költségvetésről - döntés intézményátszervezésről, a tevékenységi kör módosításáról, az intézmény megszüntetéséről - szakmai program jóváhagyása - szakmai munka ellenőrzése és értékelése - gondoskodás a munkatársak továbbképzéséről

3 Mit tehet a szakmafejlesztés érdekében a fenntartó? Felmérés: 11 megye,mjv.,főváros adatai Vizsgált területek: •Szakmai programokkal kapcsolatos fenntartói tevékenység •Szakmai munka ellenőrzése, értékelése •Kutatások, vizsgálatok •Módszertani tevékenység •Szakmai rendezvények, kiadványok •Minőségbiztosítás

4 Szakmai programok •Szakmai munkát meghatározó dokumentum •Szakmai szűrő: megyei referens •Szakértő alkalmazása: sehol •Jóváhagyó: szakbizottság (10 megyében) •Felülvizsgálat: 9 megyében csak alkalomhoz kötötten

5 Szakmai ellenőrzés Gyakoriság: 3-4 évente: 11/5 megye 1-2 évente: 11/4 megye Nincs: 11/2 megye Ki végzi:szakértő (Gyvt.104.§ (4), módszertan: 9/2 megye referens: 9/7 megye Időtartam:1-2 nap: 9/4 megye hosszabb: 9/2 megye 2-4 hét: 9/3 megye Megismertetés a dolgozókkal: 9/4 megye Továbbképzések ellenőrzése: 11/9 megye

6 Intézmények éves értékelése „Évente értékelni kell a szakmai eredményességet, a szakmai program megvalósulását, a gazdálkodás szabályszerűségét és hatékonyságát” Gyvt.104.§(1) Konkrét, intézményre szóló értékelés: 11/3 megye Átfogó értékelés részeként: 11/3 megye Nincs éves értékelés: 11/5 megye

7 Szakmafejlesztés egyéb eszközei Kutatások, vizsgálatok, hatástanulmányok: 11/4 megye Ösztöndíjprogram: 11/2 megye Módszertani intézmény: 11/5 megye Jó gyakorlatok összegyűjtése: 11/3 megye Kiadványok megjelentetése: 11/3 megye Szakmai rendezvények: 11/7 megye Minőségbiztosítás: 11/1 megye

8 Köszönöm a figyelmet!