Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Család.
Angol nyelvi kompetencia
Az állatok olyanok, mint az emberek, mert… Ők is szeretnek játszani
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Karinthy Frigyes Gimnázium
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
AZ ISKOLA.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
OP csapat márciusától novemberig Edzésnapok száma: 52 Versenynapok: 24 Vizen töltött: 76 Voltak szép pillanatok, kemény helyzetek, kisebb csalódások,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Összeállította: Szabó Ilona
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Mint a Kolping-i mű iskolánk is arra próbálja nevelni tanulóit hogy keresztényként a világban és ezáltal a foglalkozásukban, a házasságukban és a családban,
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája Általános Iskola Pálmajor

A mi kis iskolánk Az,aki először tér be iskolánkba,talán először azt érezheti,hogy egy időutazás részese. Valóban! A mi iskolánk első pillanatban is nagyon különbözik egy ma megszokott nagyvárosi, városi iskolától.

A mi kis iskolánk Hatalmas udvara ajándék az odajáró gyermekeknek,nyugalma, csendje optimális körülményeket teremt a tanulni vágyóknak. Sugárzik belőle a nyugalom, ami első pillanatban elvarázsolja az odaérkezőt.

A mi kis iskolánk Az épület falai szinte árulkodnak a régmúltról. A gyermekek iskolába jövet valamiféle varázslatos világba igyekeznek, s nálunk mindenki szeret iskolába járni! Nem késnek el, nem sírnak, örömmel járnak hozzánk. Ez a fajta magatartás a nevelőre is jótékony hatással van, s motivációt jelent minden egyes nap.

A mi kis iskolánk Az, amit az iskolában látnak számukra tényleg csoda. S nekünk az a feladatunk, hogy feltárjuk ezt a csodát, a tudás kapuját! Ez a kapu az út első szakasza, mely az ismeretek világába visz. A mi feladatunk az, hogy ezt a kaput minél szélesebbre tárjuk, s megmutassuk azt a fajta világot, melyben értékekkel teli élet, biztosabb jövő áll tanulóink előtt.

A mi kis iskolánk Személyiségüket úgy próbáljuk alakítani, hogy kiegyensúlyozott, érzelmileg gazdag, káros szenvedélyektől mentes felnőtt emberekké váljanak. Tesszük mindezt úgy, hogy közben megtartsák önbecsülésüket, megőrizzék hagyományaikat, identitásukat.

A mi kis iskolánk Az alapfokú nevelés-oktatás első szakasza, melyen az iskolába lépő kisgyermek elindul: az iskola alsó tagozata. Feladata, hogy átvezesse a kisgyermeket az óvoda játékközpontú világából az iskolai élet tevékenységformáiba. Megalapozza azokat a készségeket és képességeket, melyek birtokában lehetővé válik a későbbi önálló tanulás.

A mi kis iskolánk Az iskola teret ad a gyermekek természetes kíváncsiságából adódó felfedező kedvének, olyan változatos lehetőségeket biztosít, melyek lehetővé teszik minden tanuló fejlődését. Épít a gyermekekben rejlő kíváncsiságra, s az életkori sajátosságokból adódó érzelmi motiváltságra.

A mi kis iskolánk Iskolánk többszörösen is speciális helyzetben van. Egy tanteremben összevont tanulócsoport működik, ahol a gyermekek napjuk jó részét mindannyian ott töltik. Olyanok vagyunk, mint egy nagy család! Ez nagyon jó légkört, kiegyensúlyozott hétköznapokat eredményez. A gyermekek odafigyelnek egymásra, segítik a kisebbeket-, összefognak a problémák megoldásához.

A mi kis iskolánk Tanulóink származása miatt kötelességünk volt egy speciális program kidolgozása, mely segítséget kell, hogy nyújtson az egyéni fejlesztésben, az esetleges lemaradások kompenzálására.

A mi kis iskolánk Az intézményben folyamatos élet szervezés folyik, mely felöleli a tanórai és a tanórán túli foglalkozásokat is. Próbáljuk úgy megvalósítani, úgy szervezni tanulóink oktatását, nevelését, hogy egésznek hasson, és ölelje fel az iskolai élet egészét. Ennek érdekében iskolaotthonos szervezeti formában működik az intézményünkben a tanítás.

A mi kis iskolánk Igyekszünk minél többet tevékenykedtetni a gyerekeket, megtapasztaltatni mindazt, amely igazán előmozdíthatja az érzelmet. Ennek érdekében olyan módszereket használunk a tanítás-tanulás során, melyek előtérbe helyezik a gyermekek foglalkoztatását.

A mi kis iskolánk Csoportokban, párokban végezni el a kapott feladatot érdekesebb, hasznosabb, célravezetőbb. Megtanulni együtt dolgozni a társakkal, meghallgatni annak véleményét, együtt gondolkodni dolgokról – ezek az igazán értékes emberi tulajdonságok. EZÉRT DOLGOZUNK!

Ők a mi kis diákjaink 2009/2010-es tanévben