Hátrányos helyzetű munkanélküliek foglalkoztatását támogató helyi kezdeményezések Ruszkai Zsolt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
általános főig. helyettes
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A TÁMOP civileket érintő területei. A TÁMOP specifikus céljai 1.A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összhangjának javítása 2.Az aktivitás területi különbségeinek.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Innovatív foglalkoztatási programok és támogatási környezetük
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A Regionális Munkaügyi Tanácsok foglalkoztatási paktumokban való részvételi lehetőségei Balatonvilágos
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Pályázatírás módszertana
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
A határtérség.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Európai Uniós ismeretek
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Hátrányos helyzetű munkanélküliek foglalkoztatását támogató helyi kezdeményezések Ruszkai Zsolt

Nyilvántartott álláskeresők aránya a munkavállalási korú népességből

TÁMOP: Területi kohézió elősegítése …a hátrányos helyzetű térségek lakóinak humán szolgáltatásokhoz (oktatás, egészségügy, szociális és munkaerő-piaci szolgáltatások, kultúra) való hozzáférésének javításával, a munkaerő minőségének és foglalkoztathatóságának javításával, illetve munkaerő-piaci hátrányainak csökkentésével,…

TÁMOP: Területi kohézió elősegítése …A NUTS II. szintű régiókon belül meglévő, területi sajátosságokon alapuló fejlettségbeli különbségeket legtöbb esetben a helyi (gazdasági, önkormányzati és civil) szereplők összefogására építő, vagy azok bevonásával előkészített és végrehajtott programokkal is elő kívánjuk segíteni, előtérbe helyezve a hátrányos helyzetű és/vagy leszakadó térségek felemelését, felzárkóztatását, lakóik életkörülményeinek és életminőségének javítását…

TÁMOP: 3.1.3 Szociális gazdaság, innovatív és helyi foglalkoztatási kezdeményezések és megállapodások A szociális gazdaság és a helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása egyszerre teremet foglalkoztatási lehetőséget a hátrányos helyzetű emberek számára, és javítja a szolgáltatás- hiányos területeken és térségekben az ellátottságot és hozzáférést. 2004-2006 között elindult a szociális gazdaság és a helyi foglalkoztatási kezdeményezések támogatása és a szakmai háttér megerősítése, amit szükséges folytatni. Tekintettel a munkaerőpiac jelentős területi különbségeire, fontos a helyi szereplők összefogásának támogatása a helyi foglalkoztatási stratégiák, foglalkoztatási megállapodások kidolgozásának és az erőforrások mozgósításának érdekében.

TÁMOP: 3.1.4 Területi szempontok TÁMOP: 3.1.3 Szociális gazdaság, innovatív és helyi foglalkoztatási kezdeményezések és megállapodások A ROP (2004- 2006) keretében az Országos Foglalkoztatási Közalapítványhoz kapcsolódóan létrehozott hálózattal együttműködve fogjuk a támogatási konstrukciókat előkészíteni és lebonyolítani. TÁMOP: 3.1.4 Területi szempontok Az aktív munkaerő-piaci programok tekintetében e prioritási tengely keretében a szubszidiaritás elvét érvényesítjük: vagyis minden intézkedést azon a szinten (központilag, regionális vagy helyi szinten) tervezünk és valósítunk meg, ahol az a leginkább hatékony és eredményes módon tervezhető, illetve végrehajtható.

TÁMOP: 3.1.5 Nemzetközi és határmenti együttműködés A foglalkoztathatóság javítását szolgáló projektek keretében – ahol és amennyiben az a projekt eredményessége szempontjából releváns – lehetőség van a prioritási tengely keretében megvalósuló műveletek eredményességéhez hozzájáruló nemzetközi együttműködés támogatására. az aktív munkaerő-piaci politikák rendszerének és a foglalkoztatási szolgálat intézményrendszerének fejlesztése keretében a nemzetközi tapasztalatok és bevált gyakorlatok vizsgálata… …EU-n belüli mobilitásának segítése, valamint a határmenti régiók esetében a határokon átnyúló együttműködés támogatása a foglalkoztatás területén. TÁMOP 1.3.1. „A Foglalkoztatási szolgálat fejlesztése az integrált munkaügyi és szociális rendszer részeként” 3.6. alprojekt: „Nemzetközi és határmenti együttműködések támogatása”

a humánerőforrás-fejlesztés lehetőségeit, Akcióterv: TÁMOP 1.4.4. Helyi és határon átnyúló foglalkoztatási megállapodások A foglalkoztatási együttműködési megállapodás a térségi szereplők szerződésben rögzített összefogása annak érdekében, hogy feltérképezzék a kistérségükben, régiójukban a munkahelyteremtés, a humánerőforrás-fejlesztés lehetőségeit, összehangolják a helyi erőforrásokat, közös stratégiát, cselekvési tervet dolgozzanak ki, és valósítsanak meg a foglalkoztatás elősegítése érdekében.

… a helyi szinten kompetens, a lokális kérdésekben döntéshozóként és Akcióterv: TÁMOP 1.4.4. Helyi és határon átnyúló foglalkoztatási megállapodások … a helyi szinten kompetens, a lokális kérdésekben döntéshozóként és végrehajtóként egyaránt hatékonyan eljárni képes, a helyi lehetőségeket ismerő, és erőforrásokat koncentrálni tudó helyi „intézményesített” együttműködések létrehozása, melyhez az EU-s „best practice”-ként megismert foglalkoztatási paktum, mint eszköz megoldást jelent.

A tapasztalatok szerint a térségi összefogás és kooperáció erősödött, Akcióterv: TÁMOP 1.4.4. Helyi és határon átnyúló foglalkoztatási megállapodások A tapasztalatok szerint a térségi összefogás és kooperáció erősödött, fellendült a gazdasági szereplők és az állami, önkormányzati és civil szféra párbeszéde, határozottan nőtt a pályázati aktivitás, az adott terület forrásszerző képessége, újabb csatlakozók léptek be a paktumokba, felmérések készültek a térség foglalkoztatási helyzetéről, a területfejlesztéssel összefüggő helyi és térségi fejlesztési szándékokról, továbbá a helyi partnerek közösen fogalmaztak meg összehangolt foglalkoztatási stratégiákat és akcióterveket, megkezdték ezek megvalósítását.

OFA 2007-2008 19+18=37 projekt 300.994.472 HUF

OFA 2007-2008

TÁMOP 1.4.4. (17 TSZ; 377.921.380 HUF)

Társadalmi Megújulás Operatív Program Fontos a helyi szereplők összefogásának támogatása a helyi foglalkoztatási stratégiák, foglalkoztatási megállapodások kidolgozásának és az erőforrások mozgósításának érdekében. A munkaerő-piaci helyzet és a foglalkoztatási lehetőségek tekintetében megnyilvánuló igen jelentős különbségek miatt fontos, hogy kellő mozgástér legyen a helyi munkaerő-piaci viszonyokra szabott stratégia és programok kialakítására. A végrehajtás során építeni fogunk azokra a szervezetekre, amelyek tapasztalatot szereztek az ilyen típusú kezdeményezések segítésében.

Magyarországon a foglalkoztatási paktumok létrehozása megteremtette azt a platformot, amelyen a gazdasági élet helyi, a térségi viszonyokat legjobban ismerő szereplői, az állam és a vállalkozások, valamint a civil szféra képviselői egyeztethetik, összhangba hozhatják stratégiai céljaikat, és ezáltal közös mederbe terelhetik és multiplikálhatják erőfeszítéseiket a gazdaság és a munkaerő-piac fellendítése érdekében. A Nemzeti Munkaügyi Hivatal felmérése szerint több mint 61 foglakoztatási paktum működik jelenleg is Magyarországon.

Social Innovation Exchange and Young Foundation 2010 Study on social innovation for BEPA “Social Innovations are innovations that are social both in their ends and in their means, and specifically they are new ideas (products, services and models) that simultaneously meet social needs (more effectively than alternatives) and create new social relations or collaborations. In other words, they are innovations that are both good for society and enhance society’s capacity to act.”

Stages Description 1 Prompts-”sugallat” A kiváltó tényezők, amelyek szükségessé teszik az innovációt - például a válság, az állami kiadások csökkentése, a gyenge teljesítmény, az új bizonyítékok -, valamint a nagy kihívások, mint az éghajlatváltozás, a demográfiai változások, a szegénység. 2 Proposals-javaslat Ötlet generálás, kezdve az igények és tapasztalatok felmérésével. Más módon használják az eszközöket, forrásokat és kapacitásokat, vizsgálva azt, hogyan lehet hatékonyabban felhasználni azokat. Közösségek és a felhasználók bevonása. 3 Prototyping-Kipróbálás Ötleteket tesztelni kell a gyakorlatban a kis léptékű, kísérleti programokkal, és / vagy partnerek kísérletei során kipróbált módszerek adaptációjával. 4 Sustaining-Fenntartás Amikor egy ötlet prototípusából már kialakul egy koncepció, fenn kell tartani, idővel létre kell hozni egy megfelelő üzleti tervet, és biztosítani az új, hatékonyabb modell bevételi forrását 5 Scaling-Terjesztés Szervezeti növekedés, „engedélyeztetése” és a franchise-modell, amely népszerűsíti az elgondolást. Ugyanakkor a társadalmi innovációt, az ötletet terjeszteni kell, eljuttatni oda, ahol szükség van rá. 6 Systemic change and transformation – Változás és változtatás Ez a végső cél, a társadalmi innováció - a teljesen új gondolkodás-, ami generálnak még ötleteket, modelleket és projekteket.

Mulgan’s six stages of social innovation Social Innovation Exchange, BEPA study

ESZA rendelet tervezet 3.cikk Beruházási prioritások A foglalkoztatás és a munkavállalói mobilitás ösztönzése a következők révén: munkaerő-piaci hozzáférés a munkakeresők és az inaktív személyek számára többek között helyi foglalkoztatási kezdeményezések és a munkavállalói mobilitás ösztönzése révén ii. a fiatalok, különösen a nem dolgozó és nem tanuló fiatalok fenntartható munkaerő-piaci integrációja iii. önfoglalkoztatás, vállalkozói készség és vállalkozásalapítás iv. a nemek közötti egyenlőség biztosítása, a munka és a magánélet összeegyeztetése v. a munkavállalók, vállalkozások és vállalkozók alkalmazkodása a megváltozott körülményekhez vi. aktív és egészséges idősödés vii. a munkaerő-piaci intézmények modernizációja és erősítése, beleértve a transznacionális földrajzi mobilitást ösztönző tevékenységeket  

Köszönöm a figyelmet! Ruszkai Zsolt Nemzetgazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Programok Főosztály