Jelen lenni a hálón… Internetes eszközök használata a településmarketingben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELEN LENNI A HÁLÓN.
Advertisements

Keresőrendszerek.
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Az Internet adta lehetőségek
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Internet ismeretek II..
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
E-learning és a multimédia
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
A böngészőprogram használata. A böngészők értelmezik a html nyelvet, a javascript kódokat és a php kódokat is. Majd ezeket lefuttatja, és azok alapján.
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Wikipédia Készítette: Csaplár Dominik Wikipédia A Wikipédia többnyelvű, nyílt tartalmú, a nyílt közösség által fejlesztett webes világenciklopédia. A.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
EU Tájékoztató Szolgálat
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Jelen lenni a hálón… Internetes eszközök használata a településmarketingben

Lehetetlen küldetés…

Marketing a hálón  A rendszerváltással párhuzamosan jelent meg hangsúlyosan a marketingszakma is - a piacgazdaság, a verseny a "cipőt a cipőboltból" jellegű reklámok helyett igazi reklámokat generált.  A verseny megjelent a politikában, a közéletben is - és a versennyel együtt egyre nagyobb teret kapott a politikai és a települési marketing is.  Magát a marketinget mára gyökeresen alakította át az internet megjelenése.

Marketing a hálón  Az internetes felületek erősödése új korszakot jelent a marketingben:  A korábbi egyirányú, push típusú kommunikáció helyett az interaktív párbeszéd a fontos.  Pontosan mérhető az on-line marketing eredménye.  Tökéletes pozícionálás és célcsoportképzés lehetősége – reklámkerülés minimális!  A fogyasztó „jön helybe” az őt érdeklő reklámért!

Marketing a hálón  Az internet nem egyszerűen kommunikációs csatorna, hanem az interaktivitásának köszönhetően közösségi tér. Ezért más és sok szempontból többet is tud, mint egy városi tévé vagy egy települési lap.  A világhálón kommunikálni tehát nem reklámozást, hanem közösségépítést jelent.  Tartalmat nem (csak) a marketinges hoz létre, hanem a fogyasztók is – adjunk teret nekik!  Minden korábbinál fontosabb a párbeszéd!

Miért kell jelen lenni a hálón?  Törvényi (közzétételi) kötelezettségek, átláthatóság, transzparencia:  EU-pályázatok  Közbeszerzések  Üvegzsebtörvény  Rendeletek, rendelettervezetek, önkormányzati ülések jegyzőkönyveinek közzététele  PR-érték, reklámlehetőség  Partnerség, társadalmi párbeszéd, civil együttműködés

Miért kell jelen lenni a hálón?  Az interneten lehet úgy is megjelenni, hogy „kipipáljuk” a törvényi kötelezettséget.  De ha már időt és energiát áldozunk rá, akkor ne csak kipipáljuk, ami kötelező, hanem használjuk is az internetes megjelenésben rejlő lehetőségeket!  Az internetes – honlapos – megjelenés ma már nem pénz kérdése!

A honlap nem pénzkérdés…  Több olyan oldal van idehaza és külföldön is, ahol ingyen lehet honlapot készíteni, percek alatt, több száz sablon használatával, egyszerű és könnyen kezelhető (word-szerű) szerkesztőrendszerrel, korlátozott tárhellyel. Cserébe el kell viselnünk mások hirdetéseit…      

Az internetes megjelenés alapvető formái …avagy miként legyünk jelen a hálón

Az internetes megjelenés formái  Honlapok  Hírlevelek  On-line sajtókapcsolatok  Hirdetések  Linktárak  Közösségi oldalak  Blogok

A figyelem iparága… „A web a figyelem iparága, ahol a fő fizetőeszköz a felhasználó ideje. Mit néznek meg, hajlandók elidőzni, és hova fognak később visszatérni?” (Jakob Nielsen)

Honlapok  Milyen egy jó honlap?  Szép  Keresőbarát  Ott tartja és továbbolvasásra ösztönzi a látogatót  Struktúrája és dizájnja jól áttekinthető és következetes – le legyen több tíz menüpont, inkább egy logikus fastruktúra  Irányítja a tekintetet (balról jobbra, fentről lefele olvasható…)

Webergonómia  A webergonómia azt vizsgálja, hogy:  Mennyire használható egy honlap,  Mennyire könnyen lehet megtalálni,  Mennyire könnyen lehet megtalálni a honlapon, amit keresek.  A cél tehát az, hogy felhasználóbarát honlapot készítsünk, megkönnyítve a látogató tájékozódását és jól kihasználva a felhasználónak a honlapon töltött idejét.

Az első benyomás…  Fontos az első benyomás egy látogatóban:  tetszetős-e az adott oldal  kellemesek-e a színei  áttekinthető-e vagy túlzsúfolt.  Tartalmi stratégia:  milyen információkat  milyen mennyiségben,  hol és miképp jelenítünk meg.  Helyesírás  a helyesírási hibáktól hemzsegő oldalak rontják a hitelességünket, rontja az oldal és a szervezet megítélését.

MESEJOO oldalak  A MESEJOO mozaikszó és azokat az irányelveket tartalmazza, amik segítségével, olyan weboldalak készíthetők, melyeket a felhasználók szívesen használnak és rendszeresen visszatérnek rá. M - minőségi tartalom E - elég gyakori frissítés S - sebesség E - egyszerű használhatóság J - jól megfelel a felhasználóknak O - online-média előnyeit kihasználja O - online vállalati kultúra

MESEJOO oldalak  Minőségi tartalom – rossz, hiteltelen, téves tartalmak esetén senki nem fog sok időt eltölteni az oldalon és senki sem fog visszatérni.  Elég gyakori frissítés – fontos, hogy a weboldal aktualizálva legyen, érdemes tehát sűrűn (oldaltól függően természetesen) változtatni a kezdő tartalmat, hogy látogatóink mindig találjanak valami újdonságot.  Sebesség – tapasztalatok szerint 10 másodpercnél hosszabb válaszidő a felhasználó figyelmének elvesztéséhez vezet, ráadásul egy weboldalon a felhasználók átlagosan 2–4 percet időznek – ezért nem érdemes az oldalt lassító látványelemeket, túl nagy képeket és alkalmazásokat futtatni.  Egyszerű használhatóság – ne várjuk el a felhasználóktól, hogy elolvassák a kezelési útmutatót vagy a help-et…  Online-média előnyei – az internet egy interaktív média a többi egyéb médiummal szemben, ezért kifejezetten szükség van az ebben rejlő lehetőségek kihasználására: linkek, háttérinformációk lehetősége, valamint interaktivitás!

A honlaptervezés szempontjai  Egyszerűség, átláthatóság  A monitorok felbontása nem éri el egy a nyomtatott kiadvány minőségét, ezért nehezebb olvasni. Statisztikák szerint az emberek monitorról huszonöt százalékkal lassabban olvasnak, mint papírról.  a hosszú szövegek fáradtságos olvasása helyett a felhasználók az ilyen adatokat csak átfutják, kulcsszavakat keresve  érdemes, tehát lényegre törő, rövid, tagolt formában, egyszer nyelvezettel közölni a mondanivalónkat  Nézőpont  A weboldalat az átlag felhasználó szemszögéből érdemes felépíteni. Gyakori hiba, hogy a weboldal ehelyett a vállalat – vagy éppen a polgármesteri hivatal – felépítését tükrözi.  Célszerű külön tartalom a turistáknak, a befektetőknek/vállalkozásoknak és az állampolgároknak – pl. Gödöllő díjnyertes honlapja..

Interaktív eszközök  Az internet legnagyobb előnye az interaktivitás – éljünk vele!  A honlapon lehetőleg legyen:  -hivatkozás (feltétlenül)  hírlevél-feliratkozás – olcsó és célzott (opcionális)  vendégkönyv (opcionális)  fórum (opcionális) – moderálni kell!  szavazás (opcionális) – frissíteni kell!  Érdekesség: a multimédiás eszközök (podcastok, on-line – akár élő – előadások, konferenciák, konzultációk, polgármesteri fogadóórák, videóanyagok stb.)

Interaktív eszközök  Adjunk teret az interaktivitásnak (fórum, vendégkönyv), és ne féljünk az állampolgári véleményektől!  Ha nem a mi honlapunkon mondja el, elmondja vagy leírja máshol – így legalább gyorsan reagálhatunk.  Moderálni kell – de mértékkel, a túlmoderált fórum hiteltelen.  Legyünk interaktívak és válaszoljunk a felvetésekre!

Keresőoptimalizálás  Attól még, hogy van egy honlapunk meg van egy domain-nevünk, nem lesz látogatónk. Be kell kerülni a keresőkbe (Google, Yahoo, Bing), méghozzá minél előkelőbb helyre, hogy ránk találjanak.  A keresés eredményei közül legfeljebb az első 10–20 találatot nézik meg az internetezők, tehát ha 25 ezer találatból a 912. helyen hoz fel minket a Google, az arányaiban szép teljesítmény ugyan, de gyakorlatilag semmit sem ér…

Keresőoptimalizálás  Egyedi tartalom kell – lerágott csonttal nehéz előre jutni a találati listán.  Kell, hogy mások hivatkozzanak ránk, főleg releváns és nagy látogatottságú oldalak – például linktárak vagy a Wikipedia.  Kell egy jó domain-név.  Kellenek jó kulcsszavak és metatagek.  Vagy fizetett módon, hirdetésként, fizetett Google-találatokkal.

Regisztráció linktárakban  A linktárak emberek által szerkesztett, tematizált gyűjtőoldalak – kezdetben pontosabb találatokat adtak, mint az algoritmikus keresők. Ma már a Google teljesebb. Klasszikusan ilyen a Yahoo!, illetve ilyen az Origó linktára ( és a Startlap-csoport ( - ez utóbbi naponta 1,1 millió látogatót és 7 millió oldalletöltést jelent) is.  A linktárakba kerülés ingyenes, a szerkesztőnek e- mailen vagy egy űrlapot kitöltve kell linket ajánlani.  Érdemes benne lenni, aki tematikusan keres, így ránk találhat.  Ajánljuk magunkat!

Somogy megye a Startlapon

A Wikipédia  A Wikipédia egy többnyelvű, nyílt tartalmú, a nyílt közösség által fejlesztett webes enciklopédia, melynek szerkesztését önkéntes közösség végzi.  A 270 különböző nyelvű változatban összesen (az angollal együtt) több mint 16 millió szócikk olvasható és szerkeszthető, és több mint 24 millió felhasználó szerkeszti őket világszerte.  Az internet tíz népszerű szolgáltatása közül az Index-olvasók a Wikipédiát 2010-ben a harmadik leginkább pótolhatatlannak választották (a Google-t és a YouTube-ot követően).

A Wikipédia  A Wikipédia projekt három alapvonása:  A Wikipédia elsődlegesen enciklopédia, vagy célja azzá válni (kalendárium és napi hírek adatokkal bővítve);  a Wikipédia (néhány kivételtől eltekintve) bárki által szerkeszthető;  a Wikipédia nyílt tartalmú, és a Creative Commons Nevezd meg! Így add tovább! 3.0 szabályai vonatkoznak rá.  A wikiwikiweb olyan webhely, amely lehetővé teszi azt, hogy a szerkesztők (vagy általános esetben bárki) a laphoz új tartalmakat adjanak, vagy azon tartalmat módosítsanak.  Fontos, hogy a Wikipédia non-profit – ennek megfelelően ne reklámot, hanem közérdekű tartalmat tegyünk fel rá!

Gödöllő a Wikipedián

Jelenlét a közösségi oldalakon  A modern marketing nem az egyirányú üzenetközvetítésről, hanem sokkal inkább a közösségépítésről szól.  Éppen ezért aki komolyan veszi a marketinget, komolyan veszi a közösségi oldalakat is.  Közösségi oldalak pl. az iWiW, a Facebook, a MySpace, a Twitter, a fotó- és videómegosztók – valamiért mindegyiken érdemes ott lenni!

A Facebook…  …a világ legnagyobb közösségi hálózata október 4-én elérte az 1 milliárd regisztrált felhasználót.  2004 februárjában indult el az Egyesült Államokból – a Harvard Egyetem diákjainak közösségi hálózata volt. Az oldal jelenleg 207 országban, 37 különböző nyelven érhető el.  Az aktív Facebook-felhasználók száma Magyarország területén elérte a 4,2 millió főt. (Arányaiban többen facebookolnak idehaza, mint Csehországban, Szlovákiában, Németországban, Svájcban vagy Franciaországban…)  Gödöllőn például jelenleg aktív Facebook- felhasználó van – azaz nagyjából az itt élők fele elérhető... (

Facebook és marketing  A Facebook kiválóan alkalmas közösség építésére: önkormányzatok, civil szervezetek, cégek, blogok toborozhatnak itt követőket.  Települési Facebook-oldalak: a lokálpatriotizmusra építhetnek!  Az interaktivitás, a párbeszéd nagyszerű PR-lehetőség – sokan élnek is vele.

Hegykő község hivatalos Facebook-oldala

Kiknek nem való a Facebook?  Akiknek az ügyfelei nincsenek a Facebookon  A 13 év alattiakat célzó cégek (pl. Minimax) – ez az alsó korhatár  A 65 év felettieket célzó cégek – e korosztály aránya egyelőre csak 1% a magyar Facebookon  Akiknek nincs folyamatos mondanivalójuk  A B2B-cégek (pl. autóipari beszállítók – nincsenek nagy számban közvetlen ügyfeleik)  Akik nem tudnak vagy félnek kommunikálni  Akik türelmetlenek  A Facebook közösségépítésre és nem direkt értékesítésre való, mert a felhasználók nem szeretik az erőszakos nyomulást.

Képmegosztók  Van, aki egyszerűen szereti mutogatni a fotóit – de az előhívás drága, a megosztásban pedig a hagyományos közösségi oldalak ebben korlátot jelentenek.  Léteznek kifejezetten fotómegosztó oldalak: a Picasa, a Flickr, az Indafotó – ezek a legnépszerűbbek.  Amikor képmegosztót választunk, nézzük meg, ki mennyi tárhelyet ad ingyenesen, illetve milyen plusz szolgáltatásokat – pl. képszerkesztés – nyújt.  Településmarketinghez vagy rendezvények on-line dokumentálásához kiváló lehetőség.  A képek megosztásánál nagyon vigyázzunk a jogosultságokra – arra, hogy ki és mit nézhet meg.  A képekhez adjunk leírást – a Google akkor talál rá.

Picasa webalbum

Videómegosztók  A videomegosztó portálok olyan közösségi (ún. web 2.0-ás) weboldalak, ahol a felhasználók videoklipeket tölthetnek fel, nézhetnek és oszthatnak meg. Az egyik legnépszerűbb ilyen oldal a nemzetközi YouTube. Hazánkban ilyen például az Index.hu részeként a Indavideo.hu, vagy a Magyar Telekom szolgáltatása, a Videa.hu.  A videók segítségével bárki megmutathatja kreativitását, humorát, egyéni látásmódját, és megnevettethet, elgondolkoztathat vagy gyönyörködtethet bárkit.  A portálokon általában lehetőség van mások videóinak értékelésére, hozzászólások írására, saját képanyagaikhoz pedig a felhasználók címet, leírást és a keresést megkönnyítő címkéket rendelhetnek.  Az egymás számára elérhetővé tett tartalmak között a blogokhoz hasonló módon a legkülönfélébb kategóriák, címszavak segítségével megtalálhatjuk a keresett rövidfilmet.

A YouTube  A YouTube egy olyan weblap, ahol a felhasználók videoklipeket tölthetnek fel és nézhetnek meg februárjában alapította három korábbi PayPal-alkalmazott.  2006 novemberében a céget felvásárolta a Google 1,65 milliárd dollárért (346,5 milliárd Ft) és azóta annak leányvállalataként működik – immár 34 nyelven.  A Time magazin megválasztotta a lapot a 2006-os év találmányának.  Az oldal a Web 2.0-s forradalom szerves részét képezte és képezi ma is, így a megjelenő tartalmak döntő többségben egyszerű otthoni felhasználóktól származnak.  Napi kétmilliárd látogató – micsoda reklámlehetőség!  Manapság több nagyobb médiavállalatnak is van saját csatornája a YouTube rendszerében, ilyenek például a CBS és a BBC, de önálló csatornával vannak jelen a nagy lemezkiadó társaságok is.  Az idegenforgalomban ideális marketingcsatorna!

A YouTube és a településmarketing

Ha tetszett mindez, kérek egy nagy… …lájkot!