Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet módosítása
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartása Salgótarján, március 25.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Szakmai Tanácskozás Miskolc
A járási rendszer megújítása
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelmi alapellátás
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Szatmári Többcélú Kistérség Társulás
Mentuszné dr. Terék Irén HMSZGYH Eger hivatalvezető október 18.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A gyermekvédelmi ellátórendszer szerepe a bűnmegelőzésben
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
A kapcsolattartás útvesztőiben
A mai magyar gyermekvédelmi rendszer
Az évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
Szt. Cirill és Method Alapítvány Gyermekek- és Családok Átmeneti Otthona bemutatása
Családi napközi.
Szociális ellátás a településeken - család- és gyermekvédelem -
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Tájékoztatás a szociális és gyermekjóléti intézmények engedélyezési és ellenőrzési eljárásában a évben bekövetkezett változásokról Dr. Szarka Anikó.
Családok átmeneti otthona a Józsefvárosban
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szociális regiszter publikus felület használata
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Dr.Gazsi Adrienn november 6.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Családtámogató ellátások
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Gyermekek napközbeni ellátási rendszerének átalakítása Március 19. Szeged.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Gyermekek napközbeni ellátási rendszerének átalakítása május 26. Hajdúböszörmény.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
Szociális regiszter publikus felület használata
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek Gyermekjóléti alapellátások

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 98. § (1) Gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet a jogszabályokban előírt feltételek teljesítése esetén bármely fenntartó biztosíthat, ha a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet nyújtó, általa fenntartott szolgáltató, intézmény, hálózat (székhely, telephely) jogerősen be van jegyezve a szolgáltatói nyilvántartásba. Egyes gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységek nyújtását jogszabály kizárólagosan állami szerv hatáskörébe utalhatja.

1, Gyermekjóléti szolgáltató tevékenység A feladat ellátási kötelezettséget a Gyvt a lakosságszám figyelembevételével határozza meg az alábbiak szerint: 1, Gyermekjóléti szolgáltató tevékenység Valamennyi önkormányzat lakosságszámtól függetlenül köteles gyermekjóléti szolgálatot működtetni !(Gyvt.94.§(2.a) bekezdés) 2, Gyermekek napközbeni ellátása ( Gyvt-ben nevesített formái: bölcsőde, családi napközi, családi gyermekfelügyelet, házi gyermekfelügyelet, alternatív napközbeni ellátások ) Köteles bölcsődét működtetni az a települési önkormányzat, ahol 10 ezernél több állandó lakos él (Gyvt. 94.§(3) bek. a)pontja.) 3, Gyermekek átmeneti gondozása (formái:helyettes szülő, családok átmeneti otthona, gyermekek átmeneti otthona, gyermekek átmeneti házi gondozása) Köteles gyermekek átmeneti otthonát az a települési önkormányzat, ahol 20 ezernél több állandó lakos él (Gyvt. 94.§(3) bek. b)pontja.) családok átmeneti otthonát az a települési önkormányzat, ahol 30 ezernél több állandó lakos él (Gyvt. 94.§(3) bek. c)pontja.) 40 ezer főnél magasabb állandó lakosságszám esetén a fenti ellátások mellett Gyermekjóléti központot kell működtetni (Gyvt. 94.§(3) bek. d)pontja.) Megyei jogú város lakosságszámtól függetlenül köteles gyermekjóléti központot működtetni ( Gyvt. 94.§(4) bek.)

Települési önkormányzat (fővárosban fővárosi kerületi önkormányzat) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény ( a továbbiakban:Gyvt.) 94.§(1) bekezdése alapján a gyermekek védelme helyi rendszerének kiépítése, működtetése, a területén lakó gyermekek ellátásának megszervezése a települési önkormányzat a fővárosban a fővárosi kerületi önkormányzat feladata Feladatkörében: Biztosítja a Gyvt. 94.§. (2.a), (3) és (4) bekezdéseinek figyelembevételével a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokat ; a gyermekjóléti szolgáltatást, a gyermekek napközbeni ellátását, a gyermekek átmeneti gondozását Szervezi és közvetíti a hozzájutást a máshol igénybevehető ellátásokhoz

Személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások Nógrád megyében 2014. március 25-én A Gyvt.-ben meghatározott kötelezően biztosítandó gyermekjóléti alapellátások közül Gyermekjóléti szolgáltatás Nógrád megye valamennyi – 131 – településén biztosított. Bölcsőde ( Összes férőhely : 148 fő) Balassagyarmat város 56 férőhely ( lakosságszám: 16.000 fő fölötti ellátás biztosítására köteles ) Bátonyterenye város 52 férőhely ( lakosságszám: 12.000 fő fölötti ellátás biztosítására köteles ) Szécsény város 26 férőhely Szente község 14 férőhely Gyermekek Átmeneti Otthona ( Összes férőhely:12 fő ) Zabar község 12 férőhely Fenntartója Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása. Ellátási terület : Salgótarjáni kistérség Családok Átmeneti Otthona (Összes férőhely: 76 fő) Etes község 16 férőhely Fenntartója Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása. Ellátási terület : Salgótarjáni kistérség Pásztó város 20 férőhely Fenntartója Pásztó Városi Önkormányzat. Ellátási terület : Nógrád megye Magyar Vöröskereszt Menedék Családok Átmeneti 40 férőhely Fenntartója Magyar Vöröskereszt Nógrád Megyei Szervezete. Ellátási terület : Magyarország Salgótarján Megyei Jogú Város a Gyermekjóléti központot, Gyermekek Átmeneti Otthonát (Zabar) Családok Átmeneti Otthonát (Etes ) társulás keretében működteti. Salgótarján Város Önkormányzata a gyermekek napközbeni ellátását jelenleg 42 férőhelyen , hat Családi Napköziben biztosítja. (4 Családi Napközit az önkormányzat tart fenn, , két családi napközivel ellátási szerződést kötöttek). Bölcsőde alapkőletétel

A feladat ellátásának a módja Gyvt. 96.§, 97.§ A települési önkormányzat a Gyvt-ben meghatározott gyermekjóléti alapellátásokat biztosíthatja Önállóan; intézmény, szolgáltató fenntartásával, szolgáltatás biztosításával Társulásban Más szervvel, személlyel kötött ellátási szerződés útján

A gyermekjóléti szolgáltatótevékenység biztosításának formája 15/1998 A gyermekjóléti szolgáltatótevékenység biztosításának formája 15/1998.(IV.30.)NM rendelet 27.§ Önálló gyermekjóléti szolgálat, vagy központ működtetésével, Közös igazgatású, többcélú intézményben önálló szakmai egységként működtetett gyermekjóléti szolgálat, vagy központ működtetésével, Önálló családgondozó alkalmazásával Ezen szolgáltatási formák mindegyike társulás keretében is megszervezhető

A szolgáltatás biztosításának formája: A gyermekjóléti szolgáltatótevékenység biztosításának formája Nógrád megyében 2014. március 25.-én Nógrád megyében 19 gyermekjóléti szolgáltatótevékenységet végző intézmény, szolgáltató működik, melyből Önkormányzati társulás által fenntartott 9 Települési önkormányzat által fenntartott 10 A szolgáltatás biztosításának formája: Gyermekjóléti központ: 1 Gyermekjóléti szolgálat: 18 A gyermekjóléti szolgáltatások szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzése, adatmódosítása folyamatos.

Egyéb kötelezettségek Önkormányzati beszámoló (Gyvt. 96.§ (6 ) bek.) A települési önkormányzat a gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról minden év május 31-éig a külön jogszabályban ( 149/1997. (IX.10.) Korm. rendelet 10. sz melléklete) meghatározott tartalommal átfogó értékelést készít, melyet a képviselő –testület általi megtárgyalást követően megkell küldeni a Szociális és Gyámhivatalnak Rendelet alkotási kötelezettség ( Gyvt. 29.§ ) A fenntartó önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó ellátások formáiról, azok igénybevételéről , valamint a fizetendő térítési díjakról rendeletet alkot. Társulás esetén a rendeletet a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban foglaltak szerint alkotja meg. Tájékoztatási kötelezettség ( 15/1998.(IV.30.)NM. rendelet 31.§ (1) bekezdés ) Ha a települési önkormányzat társulás keretében, vagy ellátási szerződés kötése útján gondoskodik a gyermekjóléti szolgáltatás feladatainak ellátásáról, a települési önkorm ányzat a gyermekjóléti szolgáltató tevékenységet nyújtó szakembernek az elérhetőségéről a szolgáltatás helyéről, idejéről, gyakoriságáról.