“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Szakbolti kommunikációs stratégia. információ A mai nap Feltérképezzük, hogy milyen – Irányba folyik a kommunikáció – Kommunikációs csatornákon keresztül,
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Tízből 8 magyar netező használ közösségépítő szájtot.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Az „első lépés” TÁMOP
Az ellátottjogi képviselő feladata az
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
1Transzplantációs Alapítvány
Pályaválasztási tanácsadás
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Czakó Tibor, Bercse László III. Emberi jogi konferencia
Innováció a közoktatásban
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!!
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Miért a református hit- és erkölcstan?
Biztonságos Internet Nap február 7.
Prezi Készítette: Zsoldos Norbert Felkészítő tanár: Sarnyai Zoltán
HELLO BULLSHIT NÉLKÜLI VILÁG!
A bölcs ember Cliccate per sfogliare..
szakmai referens, országos versenyszervező
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
Hipotézisvizsgálat.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Szombatiskola, mint baráti kör
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Család és iskola Nevelés.
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Miért Választottam a BME-t?
Miért pont a BME, hogyhogy a VIK?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Hallgatói juttatási rendszer
Vojtina ars poétikája Arany János, Íródott 1861-ben Budapesten,
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Milyen az inkluzív felsőoktatás szerintünk?
Oktatóbemutató címe Előadó név
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Az InfoPontot eszik-e vagy isszák?
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben
Előadás másolata:

“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni” Önrendelkezés támogatott lakhatásban - egy participatív kutatás tapasztalatai PODIUM projekt zárókonferencia Budapest, 2018. 04. 19 Anikó felvezeti

Kik vagyunk mi? Horváthné Somogyi Ildikó Iván Zoltán Kalányos György Sándor Anikó

Hogyan tanítunk együtt? Együtt tanítunk a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon. Az óránk címe: A támogatott lakhatás elmélete és gyakorlata. Együtt találjuk ki, hogy miről szóljon az óra. Együtt készülünk az órákra. Együtt beszélünk a diákoknak az életünkről és a tanult tudásunkról. Együtt dolgozunk a diákokkal projektekben is. A félév végén együtt értékeljük a projekteket. Ildi

Hogyan tanítunk együtt? Nagyon örülünk, hogy taníthatunk az egyetemen. Nagy kihívás számunkra. Otthon sokat készülünk az órákra. Zotya

Hogyan tanítunk együtt? Nagyon jól érezzük magunkat az órákon a diákok és az oktatótársak között. Örülünk, hogy mi mondhatjuk el a tapasztalatainkat, és nem mások mondják el helyettünk. Gyuri

Hogyan kutatunk együtt? A támogatott lakhatásról szól a kutatásunk. Célunk, hogy mások is kiköltözhessenek az intézetekből. Mindannyian egyenrangú kutatók vagyunk. A munkánkért fizetést kapunk. Tapolcán vagy Budapesten találkozunk. Együtt tervezzük meg, hogy mit csinálunk. Együtt írjuk meg a kérdéseket. Anikó

Hogyan kutatunk együtt? Fókuszcsoportos interjúkat csinálunk. Ez azt jelenti, hogy csoportban beszélgetünk fontos kérdésekről. A beszélgetést felvesszük. Az eredményeket együtt gondoljuk át. Együtt írunk és tartunk előadásokat a munkánkról. A közös munkához könnyen érthető szövegeket csinálunk. Fontos, hogy minél több emberhez eljusson a kutatásunk. Anikó

Kik vesznek részt a kutatásunkban? Olyan emberekkel beszélgetünk, akik intézetben éltek. Ők most már támogatott lakhatásban élnek. Ez azt jelenti, hogy lakásokban vagy családi házban laknak. A résztvevők 6 különböző lakásban élnek. A résztvevők 4 különböző városban élnek. Gyuri?

Miről beszéltek a résztvevők? Különböző témákról beszélgettünk. Szóba került például: az intézeti élet és a támogatott lakhatás a gondnokság és a támogatott döntéshozatal a munka a segítők Ma az első két témáról beszélünk csak. Zotya?

Intézet és támogatott lakhatás Az intézetben több a védelem. Sok feladatot a segítők csinálnak meg. A támogatott lakhatásban több feladatot kell önállóan csinálni. Az önálló életre fel kell készülni. Például meg kell tanulni bánni az elektromos eszközökkel. Nehéz lehet, hogy hiányoznak a barátok és a régi munkahely. Nem minden támogatott lakhatásban van felkészítő tanfolyam. Anikó

Gondnokság és támogatott döntéshozatal A résztvevők közül legtöbben gondnokság alatt vannak. A gondnokságot nem tartják jó megoldásnak. Van olyan gondnok, aki soha nem jön el látogatóba. Van olyan gondnok, aki sokáig nem írja alá, amit kérnek tőle. Így nem lehet önállóan élni és döntéseket hozni. A gondnokságot el kell törölni. Támogatott döntéshozatalra van szükség. Ildi

A résztvevők üzenetei “Ez a nagybetűs élet arról szól, hogy hiába sérült vagy normális, önmagadtól nőj föl az élethez.” “Én bíztam kezdettől fogva benne. Azt mondták, hogy majd nem lesz önálló meg satöbbi...Mai napig is elmegy dolgozni egyedül” “Nagyon jó kint lenni. A szomszédok is kedvesek.” “Én már nem akarok visszamenni intézetbe.” Gyuri-Zotya

Milyen terveink vannak még? Segítőkkel is készítünk csoportos beszélgetést. Segítők például a támogatott lakhatásban dolgozók, a szülők, testvérek és gondnokok. Más konferenciákon is előadunk az eredményekről. Például a gyógypedagógusok éves konferenciáján júniusban. Újságcikket is írunk együtt az eredményekről. Az órákon beszélünk a kutatásunkról a diákoknak. Ildi

Én-vers (a participatív kutatótársak tapasztalairól) Tapolcáról jöttem, hárman vagyunk egy lakásban. Idén lesz 7 éve, június 3-án. Előtte Lesencetomajon laktam. Kiskorom óta bent voltam intézetben. Én tudom, hogy milyen volt bent és most milyen kint. Mi a támogatott lakhatásról fogunk beszélni, a participatív kutatásról. Nekem jó volt így meghallgatni másokat. Nekem is nehéz volt, amikor kiköltöztünk, nagyon furcsa volt. Én szeretek kertészkedni. Én szeretek focizni. El szoktunk menni strandolni is. Voltunk vonatozni is. Nekem tetszik, amit együtt csinálunk. Gyuri

Köszönet Köszönjük minden résztvevőnek, hogy mesélt nekünk az életéről! Köszönjük a segítők támogatását! Köszönjük az Emberi Erőforrások Minisztériumának, hogy támogatja kutatásunkat! Anikó

Köszönjük szépen a figyelmet! efoesz.tapolca@gmail.com sandoraniko.oktatas@gmail.com