Gyermekekkel a mediáció szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A Szociopoly játék bemutatása Bass László, Fodor Kata az MTA Gyerekszegénység Elleni Programjának munkatársai.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A PREVENCIÓS PROGRAMOK HATÉKONYSÁGA : NEMZETKÖZI ÉS HAZAI TAPASZTALATOK Rácz József.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dr. puli edit phd egyetemi adjunktus, széchenyi istván egyetem, győr
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára
Hogyan lehetünk boldogabbak?
Vásárolj úgy, ahogy tetszik!
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Adatok importálása, rendezése és szűrése
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Konfliktusok az iskolában
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
A Nemzeti Pályainformációs Portál
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Sigfox technológia és hálózatok
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
U8 – U10 célok a szezonra.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
EGYÜTT A BOLDOGABB ISKOLÁKÉRT!
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Gyermekekkel a mediáció szemszögéből Kommunikáció És Konfliktuskezelés ----------------------------------- Gyermekekkel a mediáció szemszögéből Doma Lajos Speciális csoport csoportvezetője ECSGYK, Pécs A jövő nemzedékének segítői – az óvodai és iskolai szociális segítők mindennapjai a gyakorlatban című konferencia  Pécs, 2019. június 18-19.

Konfliktus fogalma Konfliktusról beszélünk, ha egyének vagy csoportok között, esetleg csoportokon belül – látszólag – összeegyeztethetetlen célok, törekvések vagy érzelmek jelentkeznek. Az ellentétek önmagukban még nem okoznak konfliktust, ahhoz összeütközés, egy szikra kell, amikor a konfliktus szereplői szembesülnek az ellentétekkel, s valamiféleképpen reagálniuk kell azokra.” (Barcy 2012.) 

Konfliktusok fajtái Konstruktiv / Nyertes- Nyertes/ Destruktiv / Nyertes -Vesztes/ /Vesztes –Vesztes/

Konfliktusok Jelenség szintű megközelítés Lehetőség szintű megközelítés Probléma Versengés Negatív dolog Lehetőség a változtatásra Megoldás keresés Kompromisszum keresés

Az Iskolai konfliktusok szereplői Diák -Diák Szülő- gyermek( Diák) Szülő –szülő Tanár -diák Tanár –Tanár Tanár –szülő Bővíthető még a fenntartó, iskolavezetés, más intézmény dolgozója ( pl.iskolai szociális munkás) szereplőkkel is.

Diákok közötti konfliktusok fajtái Lopás Verekedés Kiközösítés Kigúnyolás Kiszolgáltatott helyzet (Csicskáztatás)

Iskolai konfliktuskezelési szokások Elkerülés ( Iskola Által Támogatott ) Agresszió ( Szankciónált) Kevésszer kérnek segítséget a diákok ( látens konfliktusok) Nem konstruktív megoldások alkalmazása

Konstruktív Konfliktus kezelési tecnikák Tudatosság Ismeretek saját magunkról, a másikról! Ok- okozati gondolkodásból való kilépés! Körülmények alakítása Kérdezés és hallgatás

Konfliktus kezelési Foglakozások 5-6 osztályosoknak készült 1-2 tanóra keretén belül interaktív foglalkozások (rugalmas) -A diákok bevonása ( beszélgetés, saját élmény feldolgozása) -Játékos feladatok, filmcselekmény feldolgozása Önismeret fejlődése (Teszt kitöltése)

Tyúk vagy a tojás volt előbb!

Jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok Jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok! -Rövid kérdőív, teszt használata -Játékos a gyermekek életkorához közel álló legyen:

Egyéni szintű konfliktus kezelés Alkalmazkodó (Medve)   Probléma megoldó (Bagoly) Kompromisszum (Róka) Elkerülés (teknős) Versengő (Cápa)

Kommunikációs stílusok Asszertív Én és másik is fontos Passzív A másik a fontos Agresszív Én vagyok a fontos

Köszönöm a figyelmet!