Sándor-Schmidt Barbara

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik. Hasonlóan ahhoz, ahogy.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Matematika kompetencia
„Ezt egy életen át kell játszani”
Matematika és módszertana
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
A koragyermekkori nevelésről
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Az intelligencia.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Teljes ember nevelése idegen nyelvi órákon
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az óvodai tevékenységterv
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
A pszichológiai mérés alapjai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Sándor-Schmidt Barbara Kutatás Sándor-Schmidt Barbara

Elméleti keretek Intelligencia koncepciók Szingularista vs. Pluralista A szingularista koncepciók problematikája Pluralista koncepció Gardner – „Frames of Mind” (1983) Multiple Inteligences - TI elmélet Intelligenciák természete Kritériumok

Intelligenciák (+ 7 tudásterület – MIMI) Verbális intelligencia – Nyelv Képi – Vizuális Intelligencia – Képzőművészet Logikai - matematikai intelligencia - Matematika Intraperszonális intelligencia – Társadalom Naturalisztikus/Természeti intelligencia – Tudomány Interperszonális intelligencia – Társadalom Testi- Kinesztetikus intelligencia – Mozgás Zenei intelligencia – Zene

A MIMI- Módszer alapjai Többszörös intelligenciák koncepció Project Spectrum módszer – óvoda Elméletalkotók Howard Gardner – TI David Henry Feldman – Nem Egyetemes Elmélet (Non-Universal Theory) Mara Krechevsky – Harvard – ECEC (Kora Gyermekkori Nevelési Intézet) Hazai adaptáció – MIMI

A MIMI- Módszertani elvek Differenciálás és Diverzitás Gyakorlat és elmélet Folyamatosság Együttműködés Egyéniség, egyediség Mérés - értékelés

Tudásterületek (intelligenciák) és tevékenységek Nyelv – Riporterjáték, „Storyboard” tevékenység Matematika – Buszjáték, Dinoszauruszjáték Tudomány – Úszik, vagy süllyed játék, Kincskereső játék Mozgás – Kreatív mozgások játéka, Akadálypálya Zene – Dal éneklése, Zenei percepció Társadalom – Csoportmodell tevékenység Képzőművészet – Éves portfólió vizsgálata

Példa a tevékenység bemutatására – Zenei tudásterület vizsgálata

Beválás-vizsgálat (Evaluáció) Célok, Fejlesztési területek Értékelés, Mérés Kulcs-kompe-tenciák kibontása Előzetes tudás Eszköztár, támogatás Felkészí-tés, demon-stráció Kvalifi-káció Befogadó Gyakorlati-tesztelés, kipróbálás Alapvető követelmények: ne okozza a program romlását járjon együtt a tanulási eredmény javulásával legyen megvalósítható Elemei:

Módszertani alapok Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszereket is magában foglaló - kombinált forma Empirikus, kvantitatív kutatás – Óvodapedagógusok - kérdőív (184 fő) Interjú (Óvodavezetők, óvónők – Kompartisztika) Video vizsgálat – Kvalitatív adatelemzés (Atlas. TI programmal)

A MIMI - ben rejlő lehetőségek A megismerés és tervezés egy új szempontú megközelítése Individuális értékek - Esélyteremtés, tehetséggondozás Könnyedén bevezethető játékok Saját kezűleg előállítható játékeszközök (blog) Intra- és Interperszonális intelligenciák mozgósítása

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! @:schmidt.barbara136@gmail.com Web: sandorschmidtbarbara.wordpress.com