Sándor-Schmidt Barbara Kutatás Sándor-Schmidt Barbara
Elméleti keretek Intelligencia koncepciók Szingularista vs. Pluralista A szingularista koncepciók problematikája Pluralista koncepció Gardner – „Frames of Mind” (1983) Multiple Inteligences - TI elmélet Intelligenciák természete Kritériumok
Intelligenciák (+ 7 tudásterület – MIMI) Verbális intelligencia – Nyelv Képi – Vizuális Intelligencia – Képzőművészet Logikai - matematikai intelligencia - Matematika Intraperszonális intelligencia – Társadalom Naturalisztikus/Természeti intelligencia – Tudomány Interperszonális intelligencia – Társadalom Testi- Kinesztetikus intelligencia – Mozgás Zenei intelligencia – Zene
A MIMI- Módszer alapjai Többszörös intelligenciák koncepció Project Spectrum módszer – óvoda Elméletalkotók Howard Gardner – TI David Henry Feldman – Nem Egyetemes Elmélet (Non-Universal Theory) Mara Krechevsky – Harvard – ECEC (Kora Gyermekkori Nevelési Intézet) Hazai adaptáció – MIMI
A MIMI- Módszertani elvek Differenciálás és Diverzitás Gyakorlat és elmélet Folyamatosság Együttműködés Egyéniség, egyediség Mérés - értékelés
Tudásterületek (intelligenciák) és tevékenységek Nyelv – Riporterjáték, „Storyboard” tevékenység Matematika – Buszjáték, Dinoszauruszjáték Tudomány – Úszik, vagy süllyed játék, Kincskereső játék Mozgás – Kreatív mozgások játéka, Akadálypálya Zene – Dal éneklése, Zenei percepció Társadalom – Csoportmodell tevékenység Képzőművészet – Éves portfólió vizsgálata
Példa a tevékenység bemutatására – Zenei tudásterület vizsgálata
Beválás-vizsgálat (Evaluáció) Célok, Fejlesztési területek Értékelés, Mérés Kulcs-kompe-tenciák kibontása Előzetes tudás Eszköztár, támogatás Felkészí-tés, demon-stráció Kvalifi-káció Befogadó Gyakorlati-tesztelés, kipróbálás Alapvető követelmények: ne okozza a program romlását járjon együtt a tanulási eredmény javulásával legyen megvalósítható Elemei:
Módszertani alapok Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszereket is magában foglaló - kombinált forma Empirikus, kvantitatív kutatás – Óvodapedagógusok - kérdőív (184 fő) Interjú (Óvodavezetők, óvónők – Kompartisztika) Video vizsgálat – Kvalitatív adatelemzés (Atlas. TI programmal)
A MIMI - ben rejlő lehetőségek A megismerés és tervezés egy új szempontú megközelítése Individuális értékek - Esélyteremtés, tehetséggondozás Könnyedén bevezethető játékok Saját kezűleg előállítható játékeszközök (blog) Intra- és Interperszonális intelligenciák mozgósítása
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! @:schmidt.barbara136@gmail.com Web: sandorschmidtbarbara.wordpress.com