A nők lehetőségei az IT szektorban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Az „első lépés” TÁMOP
A nemek közötti egyenlőség Magyarországon
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kispálné Horváth Mária
3 hely a világon, ahol a nők parancsolnak
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
címzetes egyetemi docens
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Reftantár bemutatása Merényi László.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
miért választottaM a BME Mérnökinformatikus alapszakot?
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Háztartási termelés, család, életciklus
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Családi vállalkozások
Iskolai szociális segítő
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A nők lehetőségei az IT szektorban Bakos Lívia Károli Gáspár Református Egyetem

Bevezetés a vizsgált téma: milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a ranglétrán való előrelépéshez, vezető tisztségek betöltéséhez bérkülönbségek nők és férfiak között, családbarát munkahely, üvegplafon jelenség, a hazai esélyegyenlőségi politika női karrierlehetőségek ma hazánkban sztereotípiák

Miért is fontos erről beszélni? feminizálódott szakmák preferenciaalapú diszkriminációs modell kevés kutatónő női szereppel kapcsolatos sztereotípiák lemorzsolódás, pályaelhagyás OECD-PISA vizsgálat: társadalmi nemekkel, pályaválasztással kapcsolatos kutatása: a szülők 20%-a ajánlja lányának a STEM területet az IKT-diplomával rendelkező nők közül a harmincévesek 20%-a, míg a 45 év felettiek csupán 9%-a dolgozik az ágazatban

Módszertan módszertan alkalmazása: mélyinterjúk készítése cégek, szervezetek, egyetemek résztvevő megfigyelés: programozóiskola az informatikát választó lányok aránya, nemi sztereotípiák, családi támogatás, iskolai lehetőségek hosszú távú tervek az iparágon belüli elhelyezkedésre

Résztvevő megfigyelés egy független magyar szervezet projektje fél-egynapos műhelyfoglalkozások iparági szereplőkkel való együttműködés 8-18 év közötti lányoknak robotika, alkalmazások fejlesztése, számítógépes grafika a szülők csak kis része tájékozott az oktatás rugalmatlansága nincs otthon eszközhasználat DE! a gyerekek részéről igény

Ami az interjúkból kiderült… oktatás és család felelőssége még előfordulnak meglepő esetek De! egyre több kezdeményezés a fiatal lányok megszólítására vannak olyan munkahelyek/pozíciók, ahol nagy arányban található a női vezetők aránya egyre több olyan munkahely van, ahol elindult egy pozitív folyamat

Köszönöm a figyelmet!