A TANULÁSMÓDSZERTAN HELYE ÉS SZEREPE AZ ARANY JÁNOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMBAN 2019.04.17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

…ami másolható az nálad is működhet! Tibai Eszter.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
ÉRETTSÉGI Tájékoztató a évi tavaszi érettségi vizsgákról.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
A bementi mérések és a visszajelzések értékelése a szakiskola 9. – 10. évfolyamában 626. Szakképző Iskola és Kollégium Mezőtúr.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Mastermind A tudatos vállalkozók agytrösztje
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
Life is game! But do not only play with a game!
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Család és iskola Nevelés.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
DARUS.
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A TANULÁSMÓDSZERTAN HELYE ÉS SZEREPE AZ ARANY JÁNOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMBAN 2019.04.17.

„Amit teszel, okosan tedd és lebegjen szemeid előtt munkád célja!” 2019.04.17.

Célkitűzések A tanuláshoz való viszony formálása A tanulási szokások formálása A tanuláshoz szükséges alapképességek fejlesztése Személyiségépítés 2019.04.17.

9. évfolyam Tanulási nehézségek felmérése Viszonyformálás Szokásformálás Alapképességek felmérése Alapképességek fejlesztése 2019.04.17.

10. évfolyam Speciális tanulási módszerek Kötelező érettségi tárgyak Választható tantárgyak 2019.04.17.

11. évfolyam Dinamikus olvasás Kommunikációs zavarok Konfliktusok Konfliktusoldó stratégiák 2019.04.17.

12. évfolyam Kreatív írás Üzleti levelezés Tudományos esszé Szépirodalom 2019.04.17.

13. évfolyam Készülés az érettségire, felvételire Retorikai gyakorlatok Ismétlés 2019.04.17.

VISZONYFORMÁLÁS „ A nagy felfedezések nagy feladatokat oldanak meg, de nincs olyan feladat, amelynek megoldásához ne volna szükség valami kis felfedezésre. Lehet, hogy a feladat, amelyen gondolkozol egyszerű, de ha felkelti érdeklődésedet, mozgósítja találékonyságodat, s végül, ha sikerül önállóan megoldanod, átéled a felfedezés izgalmát és diadalát. Ha még fogékony korban sikerül ilyen tapasztalatot szerezned, kedvet kaphatsz a szellemi munkára, és ez talán egész életedre szóló nyomot hagy gondolkodásodban és jellemedben.” 2019.04.17.

KOMPETENCIA PROBLÉMA=MEGOLDANDÓ FELADAT ÖSSZEHANGOLT MUNKA MÉRCE: GAZDASÁGOSSÁG+EREDMÉNYESSÉG 2019.04.17.

????????????????????????? Mi a véleményed a tanulásmódszertanról, mint tantárgyról? Mi a véleményed a tanulásmódszertan tanításáról? Mi a véleményed a tantárgyfelosztásban betöltött szerepéről? 2019.04.17.

1. Nem most kell elkezdeni a tanítását, hanem általánosban. Már van megszokott módszerünk. Néha időrabló. Pozitív: Erre nem kell úgy készülni, mint a többi órára és osztályzatot sem kapunk. Pozitív: Több alkalmunk van emberek előtt beszélni. Több mindent megtudhatunk magunkról. Sok felesleges dolog van benne, vagy lehet, hogy csak most látom feleslegesnek, de később majd jó lesz. Néha azért egészen jó dolgokat is tanulunk, amik tetszenek és már hasznát is vettem. Lehetne több egyedüli munka, mert így jobban tudnánk önállósodni. Nem lenne ennyi egyéni feladat. Nem kellene külön venni minden tantárgyat. Lehetne több kiselőadás. Kevesebb kiselőadást kéne tartani. Kihagynám az olvasási, szépkiejtési és ehhez hasonló feladatokat. 2019.04.17.

2. Ezt nem lehet igazán tanítani. Mindenki rájön egy idő után, hogy lehetne neki jobb a tanulás. Szerintem nem így kellene tanítani. Ne játékokat csináljunk, meg csoportos munka stb. hanem tényleg tanuljunk meg tanulni. Úgy gondolom, hogy inkább arra kellene fektetni a hangsúlyt, hogy a tantárgyakban mi az, ami megnehezíti a tanulásukat és ennek a problémának a megoldására. Szóval annak nem látom értelmét, amikor órán pl. egy memoritert kell megtanulni. Részben van értelme, de hülyeség ilyen sok időt rászentelni. Sokszor felesleges szerepjátékokat játszunk. A kiselőadások felkészítenek az önálló szereplésre. Pozitív: csoportokban dolgozunk és megbeszéljük a feladatokat. Kiselőadásokat tartunk. Előadunk történeteket. Egyes témákba felesleges mélyen belemenni, mint pl. a kommunikáció. 2019.04.17.

Szaktanárok segítsenek. Amikor a tantárgyak tanulásánál járunk, 1 tantárgyat több tanárnak kellene elmagyarázni, hogy szerintük hogy kell az adott tantárgyat tanulni és a több lehetőség közül könnyebb választani vagy akár ötvözni őket. Nem kell behívni szaktanárt, jó hogy van egy ilyen tanár, aki átfogóan tud segíteni. Olyan feladatok kellenek, amelyek felkeltik az érdeklődésemet, és nem untatnak; tudom, hogy nem könnyű ilyet találni. 2019.04.17.

3. Szerintem nem kellene, csak 0. ill. 1.-ben. A 0. úgy is arra van, hogy belerázódjunk ebbe az egészbe, készüljünk a jövőre. Akkor miért nem tanítottak meg rendesen tanulni? Öt évig maradjon kéthetente. Az órarendben délelőtti órákban maradhat. Így nem vesznek el több időt a szabadidőnkből. Jobb lenne, ha nem volna kötelező, de ha már az, akkor inkább délután lenne, vagy bentmaradóson. 2019.04.17.

?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? TOLERANCIA SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS SIKERÉLMÉNY MEGERŐSÍTÉS 2019.04.17.

2019.04.17.