Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Intézményi önértékelés indikátorok segítségével
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, június Módszertan: CAF modellen alapuló szervezeti önértékelés Előadó: dr.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Minőségdíjak.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
főosztályvezető-helyettes
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3 Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4.3. előadás

A Szakképzési Önértékelési Modell Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az intézményi fejlesztések megalapozásához. Figyelembe veszi a szakképző iskolák működési sajátosságait. Lehetővé teszi az önértékelés fokozatos bevezetését. Segíti az intézményeket a törvényi kötelezettség és az európai elvárások teljesítésében. Követelményrendszere kompatibilis az ágazati önértékelési modellel, a KMD modellel és az SZMBK modellel.

A Szakképzési Önértékelési Modell bevezetési szintjei 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT HELYZET- FELMÉRŐ SZINT A modell alapja mindhárom szinten azonos. A három fázis egyben három kiterjedtségi fokot is jelent: szintenként külön önértékelési eszköz.

A Modell alkalmazás céljai II. szint Az I. szinten megvalósult fejlesztések értékelése Az önértékelés kiterjesztése a nevelési-, oktatási-, képzési tevékenység értékelésére Az önértékelési módszer kiterjesztése, elmélyítése Újabb erősségek és fejlesztendő területek feltárása Újabb intézkedési tervek kidolgozása, megvalósítása

Szakképzési Önértékelési Modell

Szakképzési Önértékelési Modell Az Adottságok arra keresnek választ, hogy az intézmény mit tesz érte, és hogyan éri el az eredményeit. Azon módszerek összességét jelenti, amelyek segítségével az intézmény erőforrásait hasznosítja az eredmények elérése érdekében. ADOTTSÁGOK Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia Erőforrások

A SZÖM II-III. Adottságok oldalának struktúrája Kritérium száma és címe Kritérium értelmezése Kötelezően megválaszo- landó alkritérium száma és címe Alkritérium vizsgálatát segítő kérdések

A SZÖM II. Fejlesztési szint tartalma Adottságok

ADOTTSÁGOK 1. VEZETÉS 1.a) Az intézményvezetés személyes részvétele az intézmény hosszú távú terveinek és értékrendjének kialakításában, és példamutatása ezek megvalósításában 1.b) Az intézményvezetés személyes részvétele az intézmény belső működési rendjének kialakításában és működtetésében 1.c) 1.d) Az intézményvezetés személyes szerepvállalása a munkatársak motiválásában 1.e)

ADOTTSÁGOK 2. STRATÉGIA 2.a) Információk gyűjtése és elemzése az intézmény Pedagógiai Programjának, Intézményi Minőségirányítási Programjának és egyéb hosszú távú terveinek kidolgozásához és módosításához 2. b) Az intézmény Pedagógiai Programjának, Intézményi Minőségirányítási Programjának és egyéb hosszú távú terveinek kialakítása és felülvizsgálata 2. c) Az intézmény Pedagógiai Programjának, Intézményi Minőségirányítási Programjának és egyéb hosszú távú terveinek megismertetése, éves szintre történő lebontása a kulcsfolyamatok rendszerén keresztül

ADOTTSÁGOK 3. EMBERI ERŐFORRÁSOK 3.a) Az emberi erőforrások tervezése, irányítása és fejlesztése 3.b) A munkatársak szakmai tudásának, felkészültségének felmérése és fejlesztése 3.c) 3.d) 3.e) A munkatársak teljesítményének értékelése és elismerése, valamint gondoskodás a munkatársakról

ADOTTSÁGOK 4. ERŐFORRÁSOK 4.a) A közvetett partnerkapcsolatok menedzselése 4.b) 4.c) 4.d) 4.e)

ADOTTSÁGOK 5. FOLYAMATOK 5.b) Az intézmény nevelési-oktatási-képzési tevékenységének megtervezése 5.c) Az intézmény nevelési-oktatási-képzési tevékenységének megszervezése és megvalósítása a mindennapi működés során 5.d) Az intézmény nevelési- oktatási-képzési tevékenységének értékelése és fejlesztése 5.e) A közvetlen partnerkapcsolatok menedzselése és fejlesztése

Adottságok (SZÖM I. – III. SZINT) Kritériumok I. szint II. szint III. szint 1. Vezetés 3 (1a, 1b, 1d) 5 (+ 1c, 1e) 2. Stratégia (2a, 2b, 2c) 3. Emberi erőforrások (3a, 3b, 3e) (+ 3c, 3d) 4. Közvetett erőforrások 1 (4a) (+ 4b, 4c, 4d, 4e) 5. Folyamatok 4 (5b, 5c, 5d, 5e) (+ 5a)

Kérdések

Köszönöm a figyelmet!