A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
főigazgató-helyettes
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Állam munkavédelmi feladatai
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Készítette: dr. Szucsigán Ádám
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Vasútszabályozási Osztály
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A Vasúti vizsgaközpont
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Szakképzési változások
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Tolna megyei földmérők helyzete a szakmagyakorlási rendelet szerint Németh András | TMMK GGT Szakcsoport elnök Tolna Megyei Földmérők Napja 2016.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
Autó-jármű klíma szerelés az autószerelő szakma szemszögéből! Előadó: Spindler Tibor AOE elnök.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
ADR 2017.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
TramTRAIn projekt Tervezés – jogi feladatok
MAGYAR VASÚTI MAGÁNKOCSI SZÖVETSÉG
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
A Minőségellenőrzési Eljárási Szabályzat
Utazási Irodákat érintő, jogszabályváltozásból adódó kötelezettség
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési szabályok változása és
MUNKAVÉDELMI ELLENŐRZÉS ZÖKKENŐMENTESEN? munkabiztonsági szakmérnök
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Tájékoztatás jogszabály változásokról
MAGYAR VASÚTI MAGÁNKOCSI SZÖVETSÉG
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető Gépjármű-közlekedési és Vasúti Főosztály Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Előzmények: 1. 2016. augusztus 2-án hatályba lépett a vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyekről szóló 24/2016. (VII. 18.) NFM rendelet (a továbbiakban: Rendelet); a Rendelet rendelkezéseinek 2016. december 31-ig kellett volna megfelelni; több társaság kereste meg a minisztériumot azzal, hogy határidőre nem tudnak megfelelni és egyben könnyítéseket kértek; a Rendelet módosításra került úgy, hogy a megfelelési határidő egy évvel eltolásra került, az új határidő 2017. december 31. lett. A rendelkezésre álló egy év alatt a társaságokkal átnéztük és értékeltük a helyzetet → HUNGRAIL egyeztetések

Előzmények: 2. 2017. év elejétől a HUNGRAIL keretében – a hatóság és a minisztérium képviselői részvételével – több munkacsoportban tárgyalták a Rendelet rendelkezéseit; a munkacsoportokba bevonásra kerültek többek között: nagyvasutak; városi vasutak (BKV, DKV, MVK, SZKT); MVMSZ; VAPE; a munkacsoportok: karbantartási és biztonsági munkacsoport; biztosítási munkacsoport; A munkacsoportokban új szövegjavaslatok születtek.

Eredmények: 1. A munkacsoportban született szövegjavaslatokból a Rendelet módosítására előterjesztés készült, amely jogalkotási egyeztetése jelenleg folyamatban van; Tervezett hatályba lépés: 2017. december 30. de a társaságoknak csak 2018. június 30-tól kell megfelelniük. Módosulnak: A felelősségbiztosításra vonatkozó rendelkezések: csökkennek az összeghatárok, a biztosítékformák külön-külön és együttesen is alkalmazhatóak lesznek, anyavállalat felelősségbiztosításának megléte vagy saját baleseti kárfedezeti felelősségbiztosítás megléte esetén nem kell külön felelősségbiztosítás.

Eredmények: Vasúti jármű időszakos vizsgálatának ideje 2. Vasúti jármű időszakos vizsgálatának ideje a vontató, a személyszállító, valamint a veszélyes anyagot szállító jármű esetén legalább 4 évente, a városi vasutak és az egyéb vasúti jármű esetében legalább 6 évente A műhelyvezetők és a műhely részterületi vezetők képzettségére vonatkozó szabályok tekintetében könnyítések. Az a műhely részterületi vezető, aki nem rendelkezik az előírt végzettséggel 2024. december 31-ig folytathatja tevékenységét, ha rendelkezik szakirányú középfokú végzettséggel és legalább 5 éves szakmai gyakorlattal, valamint 2019. január 1-ig a részterületi vezetői munkakör ellátására felsőfokú kiegészítő képzést követően hatósági vizsgát tesz.

Eredmények: 3. Végzettségi előírások a vasúti jármű időszakos és rendkívüli vizsgálatát végző személyekre is: szakirányú felsőfokú végzettség + 3 év gyakorlat vagy szakirányú középfokú végzettség + 5 év gyakorlat. Könnyítések a tevékenység végzésének tárgyi feltételeiben : a 3. és 4. mellékletekből a kérelmező jelöli meg a rendelkezésre álló berendezéseket. Zárt láncú informatikai hálózatra vonatkozó kedvezőbb szabályok; Enyhítések a vasúti járművek időszakos és rendkívüli vizsgálata esetén.

Köszönöm a figyelmet!