Számítógépes rendszerek termékek életciklusú menedzseléséhez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Advertisements

A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
E-learning modellek osztályozása
Számítógépes szimuláció
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Adatbázis normalizálás
PLM rendszer funkcionalitása. Objektumok modelltérben, termékstruktúra
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban

Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Szervezetfejlesztés II. előadás
A matematika szerepe a mérnöki modellezésben
„B” komponens Az SZTE informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
Határfelület-ábrázolás geometriai struktúrája
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Határfelület-ábrázolás elve és topológiai struktúrája
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Life is game! But do not only play with a game!
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Számítógépes szimulációval segített tervezés
Funkcionális alakmodellezés
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Alakmodell Animációk Felületek szemléltetése Színtér
A számítógép története
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Számítógépes rendszerek termékek életciklusú menedzseléséhez Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc Számítógépes tervezőrendszerek c. tantárgy 1. Laboratórium Számítógépes rendszerek termékek életciklusú menedzseléséhez Dr. Horváth László egyetemi tanár http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ Ez a prezentáció szellemi tulajdon. Hallgatóim számára rendelkezésre áll. Minden más felhasználása és másolása nem megengedett! A prezentációban megjelent képernyő-felvételek a Dassault V5 és V6 PLM rendszereknek, az Óbudai Egyetem Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratóriumában telepített installációján készültek, valóságos működő modellekről, a rendszer saját eszközeivel. V5 és V6 PLM rendszerek a Dassult Systémes Inc. és a CAD-Terv Kft támogatásával üzemelnek laboratóriumunkban Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ Tartalom A kurzus célja A kurzus laboratóriumi környezete A laboratóriumi gyakorlatokról Mit nevezünk számítógépes tervezőrendszernek? Virtuális mérnöki metodika alapelemei Alapfogalmak, amelyek ismeretét feltételezzük A mérnöki tevékenységek integrálásának a története Paradigma váltások Objektum modell RFLP és PPS struktúrák Modell definiálás: kommunikáció modellgeneráló procedúrákkal Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal SZT1.1-1.3 laboratóriumi feladatok Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ A kurzus célja Betekintést adni azokba a rendszerekbe, amelyek fejlett virtuális technológián alapulva a mai élvonalbeli termékinformációs környezetek gerincét adják. Megismerni a számítógépes tervezőrendszerek modellterében végzett termékdefinícióhoz ma már nélkülözhetetlen informatikai látás és gondolkodás módot. Megérteni a termék modelljének alapjául szolgáló ábrázolási és leírási módokat, ezek informatikai tartalmát és kapcsolatait, a termék integrált modelljének megismerése érdekében. Megérteni a matematikai, informatikai, rendszermérnöki, fizikai és mérnöki szakterületi hozzájárulások integrálását a virtuális mérnöki térben. Megérteni a szituáció és esemény vezérléssel, önmagából példányokat generáló generikus modellt. A fentiek megértéséhez nélkülözhetetlen magyarázatok és gyakorlatok a Dassault Systémes V6-PLM rendszerében, a hallgató számára egyénileg rendelkezésre álló modelltérben. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

A kurzus laboratóriumi környezete Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Mérnöki objektumok trendszerszintű modellezése (2005-). Nemzetközileg elismert, világszerte publikált kutatás. A kurzusok előadásai és gyakorlatai valóságos ipari virtuális környezetben folynak. A legújabb eredmények beépülnek a programokba. A laboratóriumi rendszer a Dassault Systémes Inc. új generációs mérnöki modellezési és modell-menedzselési technológiáját képviseli. Platformok a laboratóriumi rendszerben Jelenlegi: V5 (Referencia: Boeing 787 Dreamliner) és V6 (Referencia: Airbus A 350) Jövőbeni terv: 3DEXPERIENCE, felhőben, ipari probléma, kutatási program és egyetemi kurzus modellek a Dassault rendszer felhőjében. További információ a laboratóriumról. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

A laboratóriumi gyakorlatokról A szűk időkeretben hatékony laboratóriumi munka érdekében! Csak a feladathoz szükséges definiálásokat végezzük! Fegyelmezett munkával kerüljük további funkciók alkalmazását, így működő kontextusok akaratlan definiálását a modellben! A szükséges modellépítési funkciókat a laboratóriumi gyakorlat vezető tanár bemutatja. Nem foglalkozhatunk a fennmaradó jó néhány ezer objektum osztállyal! Az MSc kurzusban a V6 csupán laboratóriumi rendszerként szolgál azt önmagában nem vizsgáljuk és nem értékeljük. Célunk nem „látható és működő alak” tetszőleges létrehozása, hanem a modell ön- adaptivitásához és a vele integrált modellekkel való kommunikálóhoz dedikált, alkalmas információ-struktúra definiálása. A hallgatók tanári irányítással saját modelltérben, ugyanazon a modellen dolgoznak. A munkaállomásokan kizárólag a feladathoz tartozó programok futtatása megengedett! Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Mit nevezünk számítógépes tervezőrendszernek? Ipari projekteken belüli és projektközi szervezett kollaboráció Tevékenységek informatikai környezete az első koncepciótól a fizikai termék újrafeldolgozásának irányításáig Informatikailag transzparens és konzisztens modell RFLP ( Requirements (R), Functional (F), Logical (L) and Physical (P)) struktúrában definiálva, multidiszciplináris termékrendszerhez. Nagy kiterjedésű együttműködési és projekt struktúra egyetlen modellező rendszerben Komplex termék, szimuláció, folyamat és erőforrás információ egyetlen modell-rendszerben. Termék életciklusú informatikai menedzselése, mindenre kiterjedően. Tapasztalat és szakértelem alapú tudásvagyon (IP - intellectual property) aktív a modellekben Információ teljes körű megosztása kollaborativ környezetben Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Virtuális mérnöki metodika alapelemei A befolyásolt sajátosságok módosítása kontextuális kapcsolatokon keresztül Integrált termékinformációs modell (IPIM). ISO 10303 CAD, CAE, CAM stb. integrálása egyetlen objektum modellben. Sajátossággal hajtott termékdefiniálás Termékinformáció életciklusú menedzselése Sajátosságok generálása modellben definiált ismereten keresztül Requirements (R) functional (F), logical (L) és physical (P) modellstruktúra multidiszciplináris modellhez. Generikus modell ismeretalapú generálása Termékrendszer definiálása RFLP struktúrában Modellben definiált modellezési folyamat és szimuláció struktúra Kutatás modellező rendszerben V6 PLM: alap, alkalmazott és termékkel kapcsolatos kutatás. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Alapfogalmak, amelyek ismeretét feltételezzük Életciklusú termékinformáció menedzselés. Termékmodell (ISO). Objektum-modell: objektumok, öröklés, taxonómia.. Modell ábrázolás és az ezen alapuló szimuláció. Kontextus és kötöttség. Sajátosságok módosító hatásával irányított modell. Határfelület-ábrázolás. Euler-i topológia (poliéder-modellezés). Nem-egyenközű racionális B-szpájn (NURBS) görbék és felületek. Interpolációs és közelítő görbék. Alapfüggvények. Polinom. A fenti fogalmak magyarázatára a kurzus hallgatóinak igénye szerint, konzultatív jelleggel sor kerülhet. Kurzus célja informatikai szintű modell megalkotása és megértése, nem pedig valamely mérnöki struktúra elkészítése a modelltérben. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

A mérnöki tevékenységek integrálásának a története Integrált mérnöki munka a régi időkben Kurzus célja ennek megismerése és megértése. Termékinformáció életciklusú menedzselése Virtuális tér A szakterületekre szeparált mérnöki munka (Kézi, majd számítógéppel segített) Konkurrens mérnöki munka mindinkább integrált modellezési környezetben (Számítógéppel segített …) Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ Paradigma váltások Alakmodell és berendezés-vezérlés definiálása. (70-es és 80-as évek) Parametrikus sajátosságok és objektum modell integráció (IPIM). (90-es évek) Integrált generikus modellezés tudással meghajtott kontextuális modellezéssel a termék élettartamában (PLM). (2000-) A modelldefiniálás multidiszciplináris integrálása rendszerként ábrázolt termékre (RFLP struktúra), viselkedés ábrázolás és intellektuális vagyon (IP) segítségével. (2010-) Modellezési képességek szervezése iparág, diszciplína és szerep szerint. (2015-) Kiber – fizikai – biológiai rendszerek modellezése (2016-) Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ Objektum-modell Objektum Osztály (taxonómiában) Paraméterek Összefüggések (contextusok) Procedúrák Sajátosság Attribútumok Típus és ennek megfelelő paraméterek Ábrázolás. Alaksajátosság esetében topológiában strukturált geometria. Kontextuális lánc a paraméter értékek változásának propagálására. Kontextuális kapcsolat Paraméter Paraméter A modellnek kontextuálisan konzisztensnek kell lenni! Valós idejű ellenőrzés és szimuláció megakadályozza hibás eredmény létrejöttét. Valamely küszöb alatti tudásnak nem megfelelő modellt a rendszer nem generál! Sajátossággal hajtott modell: a sajátosság korábban definiált sajátosságokra hat paramétereinek kontextuális kapcsolatai révén, ha ez nem ütközik küszöb alatti tudásba. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

RFLP és PPS struktúrák Követelmények a termékkel szemben. A követelményeket kielégítő funkciók modellje. Logikai modell a funkciók biztosítására. Fizikai szintű modell. A gyártási folyamat modellje Gyártási rendszer modell Gyártási erőforrások modellje Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Modell definiálás: kommunikáció modellgeneráló procedúrákkal Viewport Betekintést ad a modelltérbe. A modellgenerálási eljárásokkal való kommunikációt szolgálja. Nem rajz és szerkesztés, hanem definiálás, modell-generáló eljárások irányításával. A mérnök objektumot definiál, osztályával, paramétereivel és kontextusaival. A releváns procedúrák modellt generálnak és jelzik, ha rendellenességet találnak. Ennek fokától függően megtagadhatják a generálást. Alakmodell Matematikai eljárások irányításával létrejött ábrázolás. Kontextuális felület ábrázolásokat tartalmaz topológiai struktúrában. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal A modell definiálása és a kész aktív modellen végzett kísérletek során megértett elvek és módszerek. Koordináta rendszerek és transzformációk. Tér és sík összefüggése. Alakdefiniálás síkban dinamikus navigációval. Objektum és paraméterei. Sajátosság, attribútumai és paraméterei. Kontextus, kontextuális lánc. Aktív és passzív paraméter. Kötöttség mint kontextus. Felület ofszetje. Határfelület ábrázolás modell definiálásakor. A space pilot eszköz funkciója modell definiálásakor. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Munka előre kiválasztott síkban. A dinamikus navigátor nagyszámú geometriai elemet és kötöttséget rögzített a modell későbbi aktív működéséhez szükséges kontextusban. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Négy előre meghatározott (kontextus) pontot interpoláló görbe. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Az küszöbérték tudás és a korábbi döntések eredményét valós idejű elemzés és ellenőrzés védi. Az eddig generált paraméterek listájának egy része. További paraméterek definiálhatók. A paraméterek kontextuális összefüggése definiálható. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Újabb görbét definiáltunk. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Felület matematikai definiálása görbe, vektor és vektor irányú határolásparaméterek kontextusában. A sajátosság a paraméterek külső kontextusaival irányítható. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Tabulált test definiálása síkbeli zárt kontúr, irányvektor, térbeli felület és vastagság függvényében. A tabulálás mellett ofszet generálása is történik. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Összetett lekerekítés definiálása folytonossággal. A modell generálását az alak topológiai struktúrája mentén navigálják a megfelelő procedúrák. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal A lekerekítés generálást a procedúra csak, esetleg később problémát okozó változtatással, tudta matematikailag korrekt módon megoldani. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Miként működnek a kontextuális láncok generikus modellekben? A kötöttség aktív Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Egy topológiai lap eltávolításával tömör testet definiálunk a határfelület és ofszetje között. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Miként működnek a kontextuális láncok generikus modellekben? Új kötöttséget definiálunk, majd megnöveljük annak értékét. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Miként működnek a kontextuális láncok generikus modellekben? Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Miként működnek a kontextuális láncok generikus modellekben? Az alakváltoztatás ugyan lehetséges, de a valós idejű szimulációk elvetik azt. Az „Activity” paraméter változtatásával a kötöttséget inaktívvá tettük Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Objektum modell definiálása kontextuális sajátosságokkal Miként működnek a kontextuális láncok generikus modellekben? Az „activity” paraméter értékét visszaváltoztattuk „true”-ra. Az aktív kötöttség kikényszerítette az eredeti alakot. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/ Modellnév SZT00Txxxx00 Tantárgy azonosító Év T vagy O Hallgatói azonosító Feladat azonosító Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

SZT 1.1 laboratóriumi feladat Bevezetés a laboratóriumi rendszerben végzett munkába. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

SZT 1.2 laboratóriumi feladat Az ebben az anyagban előzőleg magyarázott modellezési feladat elvégzése Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

SZT 1.3* laboratóriumi feladat A modelltér és jellemzőinek megértése. Objektumok elhelyezése a modelltérben. Modellábrázolás fogalmának megértése. A tér és a munkasík megértése. Kontextuális lánc megértése. *Az SZT 1.1 laboratóriumi feladat folytatása az SZT 2.3.2 feladatban Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat Az alkatrészt tömör testként írjuk le. Kezdeti topológia: poliéderen egy csúcs. Hasáb (Pad 1) alapsajátosság definiálása során síkbeli zárt vonalláncot (Sketch.1) definiálunk geometriai és kötöttség objektumok segítségével. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat Tabulált test (Pad 1) alapsajátosságot a síkbeli zárt vonalláncot (Sketch.1) kontextusában definiáljuk. Tabulált test (Pad 1) alapsajátosság definiálása szűkített paraméterkészlettel. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A modell továbbépítéséhez az egyik koordináta fősík ofszetjeként a Plane.1 referenciasíkot definiáljuk. A sík a modelltérben nem behatárolt és a modellben ábrázolt sajátosság. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A görbe szabadformájú, tetszőleges pontokkal „ad-hoc” definiáltuk, nem pedig előre definiált pontok kontextusában. A síkból a térbe visszatérve látjuk a görbét A Plane.1 referenciasíkban az öt ponton át fektetett Spline.1 interpolációs szplájn görbét definiáljuk. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A kontextust a felület képzési szabálya definiálja. A Spline.1 görbe és az annak síkjára merőleges irány kontextusában tabulált (extrudált) felületet definiálunk. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A default határolási típust majd meg kell változtatni. A Sketch.4 szplájn görbét szabadon felvitt pontokat interpolálva definiáljuk és az objektumhoz rendelt zárt görbe metódus aktivizálásával zárjuk. Az Extrude.1 felület és a Pad.1 alapsajátosság egyik síkja között a Sketch.4 zárt szplájn görbe kontextusában definiáljuk a Pad.2 hasábot. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A generált hasábot itt még nem az Extrude.1 felület határolja. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A határfelület funkció betöltéséhez az Extrude.1 felület Limit 1-2 határait ki kell terjeszteni a sketch 4 lefedéséhez. Ezt manuálisan végezzük, bár kontextust is definiálhatnánk erre a célra. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A Pad.2 tabulált egyik határának definiálását áthelyezzük a kiterjedés irányában legközelebb talált felületre. A felület és a test így közvetett kontextuális kapcsolatba került. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A Pad.2 tabulált test generálása megtörtént. Látható a tabulált testnek az a felülete, ahol kontextuális kapcsolat révén az Extrude.1 felület átadta az alakját. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A Pad.2 tabulált test felső élén lekerekítést definiálunk, amely elsőrendű (érintő) folytonossággal kapcsolódik a tabulált test felületeihez. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/

Termékinformáció modellben - SZT 1.3 laboratóriumi feladat A topológiai operátor egy a normál igényen túli új topológiai lap létrehozásáról ad információt. A lekerekítés generálásánál a releváns eljárásoknak létre kell hozni a topológiai és geometriai struktúra bővítését. Dr. Horváth László ÓE-NIK-AMI http://users.nik.uni-obuda.hu/lhorvath/