I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Advertisements

BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
NIIF VoIP projekt aktualitások
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Becslés gyakorlat november 3.
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Vállalati értekezlet Cégnév.
Hatékony és pontos munkavégzés
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Üzleti projektterv Előadó neve | Cégnév.
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás

Hogyan tovább? 2

Az ÖNÉRTÉKELÉS ciklusa F E J L S Z T É Folyamatszabályozás TQM módszerek alkalmazása (problémamegoldás) TEAM munka Partneri elégedettség mérési módszerek Munkatársi elégedettség mérési módszerek Adatgyűjtési rendszer átgondolása V I S Z A M É R SZÖM I. SZÖM II.

3. Fejlesztési fázis 4

SZÖM I. FOLYAMAT 3.1. LÉPÉS CÉLOK MEGHATÁROZÁSA (OK-ELEMZÉS) 5

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) 3-6 fejlesztendő területet választottunk ki Ismertek, vagy nem ismertek az okok? Ok-elemzés elvégzése Célok megfogalmazása (3-6) 6

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) Válasszuk ki a megfelelő módszertant Járjuk körül a problémát, azaz gyűjtsünk információt, adatot Vizsgáljuk az intézményi gyakorlatot, azonban csak a problémás területeken Válasszuk ki a legvalószínűbb kiváltó oko(ka)t 7

3.1. Célok meghatározása (ok-elemzés) A célok megfogalmazása: Igyekezzünk a megfelelő szintig lebontani a problémát Kerüljük a meghatározásnál az ok megjelölést Ne sugalljon megoldást a megfogalmazás CÉL 8

3.1 Célok meghatározása (ok-elemzés) Milyen a jó cél? Mérhető, ellenőrizhető Konkrét A problémák valódi okaival összhangban álljon Kapcsolatban van az önértékeléssel ≠ feladattal INTÉZKEDÉSI TERVEK 9

SZÖM I. FOLYAMAT 3.2. LÉPÉS INTÉZKEDÉSI TERVEK KÉSZÍTÉSE, MEGISMERTETÉSE 10

3.2. Intézkedési tervek készítése, megismertetése Valamennyi célhoz 1-1 intézkedési terv készítése Időtartam szerint: Hosszú távú (4-5 éves) Középtávú (2-3 éves részletezettebb ) Rövid távú (hónapok, esetleg 1 év) Kérjünk segítséget a szakértőtől 11

3.2. Intézkedési tervek készítése, megismertetése A cél meghatározása (elvárt eredmények); Az elvégzendő feladatok; A feladatok megvalósításának sorrendje, időigénye; Mérföldkövei, ellenőrzési pontok, az érintettek tájékoztatásának ideje és módja; A feladatok megvalósításához szükséges erőforrások: - emberi erőforrások, - infrastrukturális erőforrások, - egyéb költségek. A projekt és az intézkedési tervek kapcsolata 12

3.2. Intézkedési tervek alapelemei Intézkedési terv azonosítója Intézkedés végrehajtása által elvárt eredmény meghatározása Intézkedési projekt vezetője Intézkedési projektben résztvevők (nevük és beosztásuk) Intézkedési terv indításának dátuma Fejlesztési projekt befejezésének várható dátuma 13

3.2 Intézkedési tervek készítése, megismertetése Munkatársak tájékoztatása: Beszámoló az önértékelés eredményeiről, Kitűzött célok ismertetése, Meghatározott feladatok ismertetése, Elkötelezettség és bevonás fokozása. 14

SZÖM I. FOLYAMAT 3.3. LÉPÉS INTÉZKEDÉSI TERVEK MEGVALÓSÍTÁSA ÉS ÉRTÉKELÉSE 15

3.3. Intézkedési tervek megvalósítása és értékelése Az intézkedési tervek megvalósítása időtáv szerint; Megvalósulás értékelése Tapasztalatok meghatározása Az eredeti cél megvalósulásának értékelése Megvalósításban résztvevők munkájának elismerése 16

Az ÖNÉRTÉKELÉS Fejlődési Spirálja Fejlesztések értékelése 2. Önértékelés Fejlesztések megvalósítása Fejlesztések értékelése 1. Önértékelés Fejlesztések megvalósítása

SZÖM I. FOLYAMAT 4. LÉPÉS ÖSSZEGZÉS AZ ÖNÉRTÉKELÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAIRÓL 18

4. Összegzés Az önértékelési folyamat áttekintése, értékelése Információk gyűjtése az önértékelési módszertan fejlesztéséhez Pozitív és negatív tapasztalatok Írásbeli rögzítése 19

Önértékelési dokumentumok beküldése Önértékelési projektterv (kb. 5-6 oldal) Helyzetfelmérés (kb. 5-6 oldal) Eredmény oldali adatok (kb. 20-30 oldal) Értékelő könyv (kb. 8 oldal) Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája (kb. 2-3 oldal) Fejlesztendő területek szűkített listája (kb. 1-2 oldal) Intézkedési tervek 20

Kérdések 21

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 22