MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító) 2009. január 28. Kovácsné Krusevits Bernadett
Értelmezések MICS: intézményi minőségirányítási team MÉCS: SZFP programban részt vevő iskolák mérési-értékelési csoport PÉR: pedagógus értékelési rendszer Különbözőség: törvény által minden iskolára kötelező (MICS) SZFP programban részt vevő intézmények (MÉCS) Azonosság: - egy intézményen belül történik
Jogi alapok I. Minőségirányítási csoport: Kt. 40. § (10), (11) bekezdés (minőségirányítási program megalkotása,rendszer kiépítése, működési folyamatok meghatározása, teljes körű intézményi önértékelés, vezetők és ALKALMAZOTTAK (ÚJ!) teljesítményértékelésének szempontjai, értékelési rendje= régi PÉR)
2008. évi LXI. tv., Kjt. 40. §, 138/1992 vhr. módosítása a közalkalmazott MINŐSÍTÉSÉRŐL (Magyar Közlöny 155. és 190. szám) - vezetőt a megbízást követő 2. év elteltével - magasabb vezetőt megbízása lejárta előtt legalább 3 hónappal saját kérésre címadományozás miatt gyakornoki ideje alatt életbe lépés: 2009. január 1.
Az egyes minősítési szempontok értékelésekor a következő pontszámokat kell alkalmazni: kiemelkedő minősítés 3 pont megfelelő minősítés 2 pont kevéssé megfelelő minősítés 1 pont nem megfelelő minősítés 0 pont
A minősítés a munkáltatói jogkör gyakorlójának feladata Minősítési kategóriák: kiválóan alkalmas 80-100 % alkalmas 60- 79 % kevéssé alkalmas 30- 59 % alkalmatlan 30 % alatt
Számítási mód Az egyes minősített területeken elért pontok összege/elérhető pontok száma x 100 ÚJ! Az iskolákban kidolgozott teljesítményértékelési rendszert át kell alakítani a 2008. évi LXI. törvény előírásainak megfelelően.
II. Mérési-értékelési csoport SZFP programban működő iskolákban helyi mérés-értékelés kialakítása kimeneti, bemeneti tanulói mérések lebonyolítása, eredmények visszacsatolása, egyéni fejlesztési tervek elkészítése item-alapú tesztek kultúrájának terjesztése
MICS és MÉCS kapcsolata együttműködés a helyi tesztek, kérdőívek kidolgozásában - az alkalmazotti teljesítményértékelés minősítési szempontjainak áttekintésében, módosításában
Új elem! ( 2009. augusztus) A tanulói háttér adatok feltöltése után az internetes kompetencia mérő program lehetővé teszi, hogy pedagógusonkénti eredményeket, eredményváltozásokat is megtudhasson az iskola.
Az SZFP programban alkalmazott tanulói mérések a tanulói háttér adatok, mint magyarázó tényezők feltüntetésével felhasználhatók a teljesítményértékeléshez, az alkalmazotti minősítéshez.
Köszönöm a figyelmet!