Futás oktatása, Futóiskola gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Mozgáselemzés használata 1. 2 Módszer vizsgálata.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
A térdkímélő „mezítlábas” futótechnika tanulása
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kockázat és megbízhatóság
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Koordinációs képességfejlesztés
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A mozgási elektromágneses indukció
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
Egy test forgómozgást végez, ha minden pontja ugyanazon pont, vagy egyenes körül kering. Például az óriáskerék kabinjai nem forgómozgást végeznek, mert.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Szerkezetek Dinamikája
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Munkanélküliség.
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Az atlétika versenyszámai
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Zsugorkötés Kötés illesztéssel zsugorkötés
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Futás oktatása, Futóiskola gyakorlatok Mentortanári értekezlet 2018 10 26 TF

Futás oktatásának előfeltételei Koordinációs Kondicionális Ízületi mozgékonyság A futás kisgyermekkorban kialakuló és folyamatosan fejlődő természetes mozgás. 12-13 korig fejleszthető legintenzívebben. 7-12 év funkcióérettség. Megfelelő ingerek elmaradnak esetén jelentős deficit!! Gyerekkori mozgásszegény életmód miatt a potenciálisan elérhető futóteljesítménytől eleve elmarad a tanítvány!

Koordinációs előfeltételek Általános mozgásminták - végtagok sokirányú, szabályozott mozgatására, hely-, helyzetváltoztatások, sok mozgással járó játékok… A futómozgás koordinációs mintájának készségszinten történő teljesítése - különböző távon, sebességgel, erőlködés, felesleges erőkifejtéstől mentes gazdaságos energiafelhasználással … Rövidtávon 30-50 m fokozó futás Hosszabb távon 1-2 km jól érzékelhető repülő fázissal Az ellépés során csípő- térdízületben együttes nyújtása és gyorsulása

Kondicionális előfeltételek Törzs tartását, mozgatását végző izomcsoportok ereje - gerincoszlop ágyéki szakasza, mélyhátizom…(!) Az alsó végtag izomcsoportjainak ereje - - előzetes lendületből a futólépés hosszának 20 - 40 cm-rel hosszabb váltott lábas szökdelés, jó ritmusban folyamatosan - egy lábas szökdelések bokából (irány változtatásokkal!)

Az ízületi mozgékonyság mint előfeltétel Elsősorban a csípő és boka ízületnél van erre szükség Ennek hiánya a futásnál gátló tényező lehet Fejlesztését fiatal korban kell megoldani!

A futás oktatásának elvei, módszerei A kisgyermekkorban kialakult sok mozgásos futkározás mozgásmintáját kell tovább fejleszteni lépéshosszak nagysága támasz- és repülő fázis időtartama alsó végtag ízületének véghelyzetei lendítőláb térdemelésének magassága harmonikus futó karmozgás Oktatásnál különös gonddal kell figyelni a két oldal mozgásának szimmetriájára!

A futás oktatásának elvei, módszerei Az oktatás során a fejlődés hatására bekövetkező technikai változásokat is figyelembe kell venni Futólépések hossza (Lh) 10 – 13, a lépésfrekvencia (Lf) 10 – 11 éves korig fokozatosan növekszik Ezzel együtt csökken a támaszfázis, nő a repülő fázis időtartama Lh növekedésével nő a végtagok mozgásának kiterjedése Hosszabb távú futásnál növekszik az a táv amelyet azonos technikával, egyenletes sebességgel tudnak teljesíteni.

A futás oktatásának elvei, módszerei Az oktatás során négy területen kell fejlődést elérni: A légzés, a szív és keringési rendszer , anyagcsere gazdaságos működése A futómozgás ritmusában, koordinációjában A végtagok ízületeiben lezajló mozgások kiterjedésében Az elrugaszkodáskor megnyilvánuló láberő nagyságában

A futás oktatásának rávezető gyakorlatai Folyamatos futás egyenletes sebességgel – (állóképesség fejlesztés módszere) - időre (4 -12 perc) - táv (0.8 – 2.5 km) - kettő együtt, differenciált követelmény Fokozó futás Folyamatos futás váltakozó sebességgel - Fartlek futás (gyors 30-80 m és lassú futás aránya 1:3 ill. 1:4) Repülő futás - (10 – 30 méter!) Állórajt – elől- hátul lévő láb! Térdelő rajt…

A futás oktatásának sikeressége A genetikusan meghatározott adottságok A gyermekkorban kialakult mozgásminta A gyakorlás rendszeressége, fokozatossága A tanítványok aktív közreműködése

Koltai – Oros: Az atlétika oktatása (2004) SE-TSK, Bp. 13 o. – 48 o. A futás oktatásának előfeltételei, A futás oktatásának elvei, módszerei, A futás oktatása az iskolai testnevelésben, A futás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon. Koltai – Oros: Az atlétika oktatása (2004) SE-TSK, Bp. 13 o. – 48 o.

Futóiskola gyakorlatok 1. klasszikus gyakorlatok 2. különböző kartartással végrehajtott gy. 3. ritmus gyak. 4. menet iránynak háttal gy. 5. szerek, eszközök, különböző terepviszonyok gyakorlatai.

A gyakorlat pontos megnevezése Meddig tartson (időtartam vagy méter) A futóiskola feladatok végrehajtásánál az alábbi információkat kell megadni A gyakorlat pontos megnevezése Meddig tartson (időtartam vagy méter) Milyen legyen a sebessége – intenzitás Pihenő idő betartása Ismétlések száma Végrehajtás formája Oktató film!