A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Tehetségpont - Akkreditációs eljárás Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Kábítószer-probléma kezelése Szentesen Drogambulancia Dr. Szalayné Péter Ildikó Addiktológiai konzulens.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
ESZTERGÁR LAJOS CSALÁD-ÉS GYERMEKJÓLÉTI SZOLGÁLAT ÉS KÖZPONT GYERMEKVÉDELMI JELZŐRENDSZER ÉRTÉKELÉSE 2015.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A szakiskolák aktuális problémái
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hajléktalanokért Közalapítvány
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Védőoltási Szaktanácsadók Beszámoló
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Pedagógusokat segítő szerepek
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Előadás másolata:

A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei SzÉCSI jUDIT Pszichológus 2018.03.21. Csákvár SZECSI.JUDIT83@GMAIL.COM

Bekerülés Előzetes adatgyűjtés Interjú (családgondozó, pszichológus) Tesztek felvétele Javaslat (konszenzus)

Beköltözés Első interjú a szülővel /szülőkkel Pszichés problémák azonosítása, (gondozási terv) A gyermek állapotának felmérése Szakértői bizottság, fejlesztés, oktatási/nevelési intézmény kiválasztása, gyermekpszichiátria, Pedagógiai Szakszolgálat, GyeJo…

A bent töltött időszak alatt… Konzultáció az intézményvezetővel, családgondozóval, a team tagjaival Egyéni, szupportív terápiás segítségnyújtás Krízisintervenció Családkonzultáció (külső/belső tagok) Nevelési tanácsadás Felkészítés a tárgyalásokra/feldolgozás Megfigyelések – “részvétel” a közösségi térben Szakvélemények készítése

A gondozási időszak vége… Felkészülés a kiköltözésre a kiköltözés időpontjának megtalálása Megfelelő feltételek megkeresése ”esetátadás” – segítő szakemberekkel való kapcsolat kialakítása Elbúcsúzás (?) Utánkövetés (?)

Team munka

Dilemmák

Dilemmák Helyszín

Dilemmák 2. Szerepek (Feladat )

Dilemmák 3. Bizalom (Hogyan? Módszerek? Veszély? )

Dilemma 4. “Legkisebb beavatkozás elve”

Dilemma 5. Segítség(?)nyújtás

Dilemma 6. Személyes mentálhigiéné

Köszönöm a figyelmet!