Vagyonértékelés A Vksztv. 78. § (1) bekezdés szerinti 2019.12.31-ig kötelező víziközmű vagyonértékelés végrehajtása Előadó: Renkó Ádám.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Díjmegállapítás, díjfelügyelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásban Dr. Szalóki Szilvia.
Projekt általános bemutatása
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A vízjog időszerű kérdései
vezérigazgató-helyettes
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Magyarázatok a forintra váltott gyűjtőszámlahiteles jelzáloghitel elszámoló leveléhez Budapest, május 18.
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Varga Pál elnök MÉGNAP Egyesület Napkollektoros hőtermelés jövője a napelemes áramtermelés mellett Egyetemek, főiskolák környezetvédelmi oktatóinak VIII.
Háztartási méretű kiserőmű (HMKE) Jogszabályi keretek, műszaki feltételek előadó: Harsányi Zoltán E.ON Műszaki stratégiai osztály.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Mórahalom és Zákányszék települések szennyvízelvezetése és tisztítása KEOP
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Előzetes piaci konzultáció
Közbeszerzési tudnivalók
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
a logger-használat kérdései
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Közbeszerzési szabályok változása és
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
FÖRHÉNC-FORRÁS VIZIKÖZMŰ TÁRSULÁS BESZÁMOLÓJA
Üzemeltetési szerződések egységesítése
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Vagyonértékelés A Vksztv. 78. § (1) bekezdés szerinti 2019.12.31-ig kötelező víziközmű vagyonértékelés végrehajtása Előadó: Renkó Ádám

Előzmények Vagyonértékelési kötelezettség 2015.12.31-ig A BAKONYKARSZT Zrt. 10/2012. (XII.05.) számú Igazgatósági határozata, Egyetértési nyilatkozatok: Egységes elveknek megfelelő, egységes vagyonértékelés a Zrt. működési területén, a BAKONYKARSZT Zrt. lebonyolításában, beleértve a vagyonértékeléshez szükséges közbeszerzési eljárás lefolytatását is Vagyonértékelés forrása: használati díjak (vagyonkezelési és eszközhasználati díjak) Vagyonértékelés elvégzése után egységesen vagyonkezelési üzemeltetés a Zrt. működési területén Vagyonértékelés végrehajtása: Tájékoztatás iratmintákkal, meghatalmazások és költségek felosztásáról szóló megállapodások alapján közbeszerzés (becsült költsége 242 mFt + ÁFA) elindítása 2015. évben, 77 db víziközmű-rendszerre Törvényi változás miatt a vagyonértékelés határideje 2019.12.31-re módosul, közbeszerzési eljárás megszüntetése Új eljárás elindítását a határidő módosítás végett az Ellátásért felelősök nem tartották indokoltnak Vagyonértékelési kötelezettség 2019.12.31-ig 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

A vagyonértékelés lépései I. Előkészítés Vagyonleltárak készítése Végrehajtás Vagyonértékelendő víziközmű-rendszerek azonosítása (77 db) Önkormányzatok tájékoztatása levélben, iratminták megküldése. Önkormányzatok meghatalmazása a közös közbeszerzési eljárása Megállapodások megkötése a vagyonértékelési költségek felosztásáról, becsült költség: 140 mFt + ÁFA Források biztosítása és igazolások a vagyonértékelés elvégzéséhez Vagyonértékelendő víziközművek listájának elkészítése leltárfelvételi egységek szerinti bontásban Tulajdoni arányok meghatározása 24/2013. (V.29.) NFM rendelet szerinti vagyonleltár Közbeszerzési eljárás lefolytatása Önkormányzatok tájékoztatása a nyertes ajánlattevőről Vagyonértékelés elvégzése ütemezett adatszolgáltatással Vagyonértékelések átadás-átvétele, teljesítés igazolás 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

A vagyonértékelés lépései II. Végrehajtás Szerződések egységesítése Költségek elszámolása Közbeszerzési eljárás lefolytatása Önkormányzatok tájékoztatása a nyertes ajánlattevőről Vagyonértékelés elvégzése ütemezett adatszolgáltatással Vagyonértékelések átadás-átvétele, teljesítés igazolás Vagyonértékelés eredményének átvezetése a vagyonnyilvántartások-ban Vagyonkezelési szerződések megkötése Üzemeltetési szerződések Hivatali jóváhagyása Vagyonkezelésbe vétel Vagyonbiztosítás kiterjesztése Vagyonértékelés költségeinek felosztása Elszámolás a vagyonértékelésre elkülönített forrásokkal 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

GFT 2019-2033 eddig történt 2018. március 23-án 212 db igénybekérő tájékoztató levél került kiküldésre (124 ivóvíz, 88 szennyvíz ágazati ellátásért felelősnek) 50 db válaszlevél érkezett, melyben 10 önkormányzat fogalmazott meg új fejlesztési igényeket 4 önkormányzattól várunk még meghatalmazást GFT összeállítása folyamatban van 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

GFT 2019-2033 feladatok még GFT javaslat kiküldése véleményezésre ellátásért felelősöknek legkésőbb 2018. július 15-ig Testületi határozattal megerősített véleményt 2018. augusztus 31-ig várjuk vissza GFT benyújtása a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz 2018. szeptember 30-ig 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Köszönöm a figyelmet! „A vízkincset nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön!” 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Ellátásért felelősök megállapodása a felhasználókkal, a házi szennyvíz beemelők energia ellátás biztosításáról és annak költségviseléséről Előadó: Soósné Harsányi Sarolta 2019. január 1.

Jogszabályi háttér A Vksztv. egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet 85/A. § (1) bekezdése előírja, hogy a háztartási szennyvizet a törzshálózatba juttató szivattyúknak, ezek műtárgyainak, szerelvényeinek (továbbiakban együtt: szennyvíz beemelő) a szennyvízelvezető törzshálózattal egyidejű kiépítése az Ellátásért felelős, a működtetése működőképességének megőrzése és üzembiztonságának, üzemképes állapotának folyamatos fenntartása a Víziközmű-szolgáltató feladata. Ugyan ezen szakasz (6) bekezdése az Ellátásért felelős feladatául határozza meg, hogy a szennyvíz beemelők felhasználási helytől független energiahálózattal történő kiváltásáról 2018. december 31-ig gondoskodjon. A jogszabály 99/A § (8) bekezdése ugyanakkor kimondja, hogy abban az esetben, ha a független energiahálózat kialakítása csak aránytalanul nagy költségráfordítással volna megvalósítható, az Ellátásért felelős a Víziközmű-szolgáltató bevonásával, a fent jelzett időpontig megállapodik a felhasználóval az energiaellátás biztosítása és annak költségviselése kérdésében. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Jogszabályi háttér A Vksztv. egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet 85/A. § (1) bekezdése előírja, hogy a háztartási szennyvizet a törzshálózatba juttató szivattyúknak, ezek műtárgyainak, szerelvényeinek (továbbiakban együtt: szennyvíz beemelő) a szennyvízelvezető törzshálózattal egyidejű kiépítése az Ellátásért felelős, a működtetése működőképességének megőrzése és üzembiztonságának, üzemképes állapotának folyamatos fenntartása a Víziközmű-szolgáltató feladata. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Jogszabályi háttér Ugyan ezen szakasz (6) bekezdése az Ellátásért felelős feladatául határozza meg, hogy a szennyvíz beemelők felhasználási helytől független energiahálózattal történő kiváltásáról 2018. december 31-ig gondoskodjon. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Jogszabályi háttér A jogszabály 99/A § (8) bekezdése ugyanakkor kimondja, hogy abban az esetben, ha a független energiahálózat kialakítása csak aránytalanul nagy költségráfordítással volna megvalósítható, az Ellátásért felelős a Víziközmű-szolgáltató bevonásával, a fent jelzett időpontig megállapodik a felhasználóval az energiaellátás biztosítása és annak költségviselése kérdésében. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Mit jelent ez a gyakorlatban! 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Mérőszekrény : ~100.000 Ft+ÁFA Egy ingatlan független villamos energiaellátása (1 mérőszekrény, 1x16 A, földkábel kiépítése) Mérőszekrény : ~100.000 Ft+ÁFA Villamos szolgáltató csatlakozási díj: 0 Ft+ÁFA Kábel és földmunka: 100.000 Ft+ÁFA Vezérlés bekötése, vill.szer. szakip. munka: 50.000 Ft+ÁFA Burkolattól függő bontási és helyreállítási költség: 100.000 Ft-500.000 Ft+ÁFA ÖSSZESEN: 350.000Ft-750.000 Ft+ÁFA Átlagosan: 500.000 Ft+ÁFA 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Ezzel az adattal számolva a BAKONYKARSZT Zrt Ezzel az adattal számolva a BAKONYKARSZT Zrt. üzemeltetési területén mintegy 900 házi beemelő független energia hálózatának kiépítése 450 millió Ft+ÁFA fejlesztést jelentene az Önkormányzatok számára. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Egy kiválasztott házi beemelő szivattyú villamos energia fogyasztási és költség adatai Elpumps BTSZ 600 szennyvízszivattyú: Névleges teljesítmény: 1600 W Gyakorlati tapasztalatok alapján a teljesítményfelvétel a névleges teljesítmény 75%-a: 1200 W Üzemeltetési tapasztalatok alapján az órai vízszállítás új szivattyúk esetén a csatornahasználati illemtan szigorú betartása mellett: 17 m3 1 óra alatt átemel 17 m3-t 1200 W teljesítményfelvétel mellett → 0,07 kWh/m3 0,07 kWh*37,75 Ft → 2,64 Ft/m3 bruttó   2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Egy kiválasztott házi beemelő szivattyú villamos energia fogyasztási és költség adatai Gyakorlati tapasztalatok alapján a felhasználók jelentős hányada nem tartja be a csatornahasználati szabályokat, azaz a szennyvíz lefolyókba oda nem illő anyagok is bekerülnek (pl. szálas anyag, pelenka, stb.), ami a házi beemelő szivattyúk vízszállítását még jelentősebben lerontja, akár 1m3/órára is. Ha ezt a gyakorlati feltételezést vesszük figyelembe a számításainknál akkor a megtérülési idő számítás javára térünk el. Így ezen adat figyelembe vétele mellett a költségadatok az alábbiak szerint alakulnak: 1 óra alatt átemel 1 m3-t 1200 W teljesítményfelvétel mellett → 1,2 kWh/m3 1,2 kWh*37,75 Ft → 45,3Ft/m3 bruttó 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Megállapítás A fentiek alapján a legmagasabb bruttó villamos energia költséggel számolva (45,3 Ft/m3) egy átlagos magyar család (4 fő) napi 110 l/fő (440l/d) szennyvízkibocsátás mellett évente 440l/dx365=160.600l=160,6 m3 szennyvízmennyiségét mintegy 7.275 Ft bruttó energiadíjjal lehet a törzshálózatba juttatni, ami havonta nagyjából 600 Ft költséget jelent egy felhasználási helyen. Az ingatlantól független villamos energia hálózat kiépítése a fenti számítás szerint átlagosan 500.000 Ft +ÁFA összegbe kerül. Figyelembe véve egy átlagos magyar család ingatlanról közcsatornába továbbított háztartási szennyvíz mennyiség jelenleg érvényben levő villamos energia díjjal számolt 7.275 Ft bruttó éves energia költségét azt állapíthatjuk meg, hogy (500.000-Ft+ÁFA/7.275 Ft) 87,3 év energiadíj fedi a felhasználási helytől független energia hálózat kiépítésének költségeit. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Önkormányzatokat terhelő éves energia költség Ft/év 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

A felhasználási helytől független energia hálózat kiépítés hátrányai Ellátásért felelősöknél nagy mennyiségű elektromos áram mérési pont jelenik meg. Nem garantálható, hogy „illegális” áramvételezés ne történhessen. A beruházás gazdaságilag nem megtérülő. Az ellátásért felelősnél nem áll rendelkezésre a felhasznált villamos energia költségének fedezete. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Megállapodás minták 1. Az előkészített, háromoldalú megállapodás minta szerint a felhasználó továbbra is biztosítja a házi beemelő villamos energia ellátását, és viseli annak költségét. Átadott dokumentáció 1. számú melléklet. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Megállapodás minták 2. Megállapodás tervezet arra az esetre ha felhasználó nem kéri a külön villamos energia ellátás kiépítését, de ragaszkodik ahhoz, hogy a házi beemelő villamos energia költségét az ellátásért felelős illetve a víziközmű-szolgáltató fizesse meg. Ellátásért felelős minden év ….-én megtérít Felhasználónak ….Ft villamos energia költséget készpénzben. Ellátásért felelős, a Felhasználó által évente fizetendő építményadóból levonja a kalkulált éves villamos energia költséget, mely évi bruttó Ft. Ellátásért felelős tudomásul veszi azt, hogy Szolgáltató minden évben a ….havi, Felhasználónak kiküldött víz- és csatornadíj számlából egy ízben jóváírja a fent megállapított villamos energia költséget. Ezt az éves költséget Ellátásért felelős a tárgyévet követő első félév végén a Szolgáltatónak megtéríti az aktuális vagyonkezelési/eszközhasználati díjból. Átadott dokumentáció 2. számú melléklet. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Megállapodás minták 3. Megállapodás tervezet amiben a felhasználó a házi beemelőjének külön villamos energia ellátó hálózattal való kiépítését kéri. Átadott dokumentáció 3. számú melléklet. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Feladatok ütemezése Házi beemelővel rendelkező felhasználók megkeresése, szándék felmérés a villamos energia ellátásról Határidő: 2018. május 31. Felhasználóknak küldendő minta megállapodás tervezetek elkészítése Felhasználói levelek kiküldése Társaságunk előkészíti településenként a házi beemelőkkel rendelkező felhasználók listáját, a felhasználóknak kiküldendő leveleket és megállapodásokat, Önkormányzatoknak átadjuk, Önkormányzatok kiküldik a felhasználóknak a megállapodást. Határidő: 2018. szeptember 30. Megállapodások megkötése a felhasználókkal, problémás esetek kezelése Határidő: 2018. december 31. 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató

Köszönöm a figyelmet! „A vízkincset nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön!” 2019. január 1. Önkormányzati tájékoztató