2007.okt Készítette: Dóczi Balázs

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az országos mérések megújult rendszere
Értékelés a pedagógiában
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A holland oktatási rendszer
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
NAK, Szakképzési Igazgatóság
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Gépgyártástechnológiai technikus
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Hollandia 2007.okt Képzési szerkezet Általános iskola (8) 4 éves kortól 12 éves korig VMBO (4) szakmai előkészítő képzés HAVO (5) általános középfokú.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Felvételi a középfokú iskolákba
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Értékelő és Fejlesztő Központ
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
moduláris szakképzési szerkezet
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Norvégiai szakmai út október
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Felsőoktatási Szakképzés
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

2007.okt. 21-28. Készítette: Dóczi Balázs Hollandia 2007.okt. 21-28. Készítette: Dóczi Balázs

Képzési szerkezet Egyetemi képzés (4) HBO (4) Magasabb szakmai képzés Felnőttoktatás és Reintegrációs képzés Egyetemi képzés (4) HBO (4) Magasabb szakmai képzés MBO (1-4) Szakképzés VWO (6) egyetemre előkészítő képzés (15%) HAVO (5) általános középfokú képzés (25%) VMBO (4) szakmai előkészítő képzés (60%) Általános iskola (8) 4 éves kortól 12 éves korig

Végzettség megszerzésének módjai Munka alapú: az óraszám minimum 60%- a a gyakorlat. Iskola alapú: az óraszám 20-60%-a a gyakorlat Ugyanolyan végzettséget ad mindkettő

Mérés-értékelés a gyakorlati oktatásban A vizsgán szükséges kompetenciák leírását az ROC végzi, a konkrét vizsgakérdéseket azonban az iskola állítja össze. Diák akkor jelentkezzen vizsgára, ha az összes kompetenciát teljesítette. Iskolában elvégzett feladatokat, projekteket portfolióban gyűjtik össze (lehet digitális portfolió is). Vizsgabizottság – Más iskolából érkezik.

Mérés-értékelés a gyakorlati oktatásban Vizsga: Kompetencia alapú (tudás, készség, hozzáállás folyamatosan értékelve) Elmélet és gyakorlat kombinációja Tényleges élethelyzetet kell megoldani A vizsgarendszer rugalmas, a részvizsgákat lehet halasztani, de a záróvizsgák megkezdéséig az összes részvizsgát le kell tenni.

Vizsgáztatás szintjei Üzemeltetői szint: Megfigyelés a munkavégzés során. Általában írásbeli vizsga. Ez az alapozó szint, és addig nem mehet további szintre, amíg ezt nem végzi el. Pl.: a titkárképzés esetén ezen a szinten a vendég fogadása és a telefonos teendők intézése a feladat.

Vizsgáztatás szintjei 2. Szakmai kompetencia szint: Az ellenőrzés komplex szituációkban zajlik. Számítógépen, vagy papíralapon zajlik a vizsgáztatás. Kapcsolatot kell létesíteni emberekkel és munkatársakkal csoportban dolgozni. Például. Titkárképzés esetén vendég érkezik, miközben cseng a telefon és a főnök határidős munkát ad. 3. Szakmai képességet bizonyító szint: Ez a legösszetettebb. A vizsgabizottság előtt kell szóban vizsgázni, a választási lehetőségekről és a döntés(ek) okairól.

A „másság” jellemzői Gyakorlatorientált képzés Kompetencia alapú oktatás (az iskolától kapott feladatot a gyakorlati helyen kell megoldani) és vizsgáztatás (konkrét élethelyzetnek megfelelően zajlik a vizsga) Motivált diák (heti 1-2 nap az iskolában, a többi a gyakorlati helyen, ott fizetést kap, vagy a diák-státusz keretében ingyenes tömegközlekedést és ösztöndíjat) Kis létszámú tanulócsoportok (5-10 fő) Az összevont iskolák nagyon jól felszereltek (csúcstechnológia) Átláthatóság (nyílt terek vagy legfeljebb üvegablakok választják el a termeket)