A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Hallgatói ösztöndíjak
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése Stéger Csilla Oktatási Hivatal felsőoktatási elnökhelyettes EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban

Felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése Országos központi ágazati kompetenciamérés megvalósítása A kompetenciamérés szakmai előkészítése, konceptualizálás és operacionalizálás Pilot szakasz Hallgatói visszajelzés biztosítása Kutatói utánpótlás biztosítása a felsőoktatási kompetenciamérés területén

Intézményi /kivitelezési tanácsadók Megvalósítók Pillérvezető Stéger Csilla Szakmai stáb: Barcsy Mónika Horn Dániel Ujj Dániel Informatikai stáb: Mérőrendszer fejlesztői TR fejlesztők FIR fejlesztők Intézményi /kivitelezési tanácsadók Szakmai Tanácsadó Testület (neveléstudomány, pszichológia, szociológia, HR, felsőoktatási szakértők, 14 fő) Nemzetközi szakértők Dirk Van Damme (OECD) Stephan Vincent-Lancrin (OECD)+2 fő A mérőrendszer fejlesztése az EFOP 3.2.15 projekttel együttműködésben történik

Megvalósítás ütemezése 2017. 06.01. 2018. 2019. 09.30. Koncepcionális keretek kialakítása (Kísérleti mérés – 2018.04.hó) Pilot mérés (field trial) előkészítése Pilot mérés (field trial) Kutatói utánpótlás képzései (2 alkalommal)

Koncepcionális keretek kialakítása szakmai előkészítés 2017. 06.01. 2018. 2019. 09.30. Kompetenciamérés értelmezési kereteinek kialakítása Munkában való sikeresség Felsőoktatásban való sikeresség Felsőoktatási intézmény hozzáadott értéke Mérés megvalósításához szükséges szakmai igények meghatározása, szükséges szabályozási javaslatok Nemzetközi hálózatokhoz való kapcsolódás AHELO, CLA - OEC; KoKoHs-Németország; AHELO-Szlovákia Informatikai mérőszoftver fejlesztés (EFOP 3.2.15-ben) Kísérleti mérés lebonyolítása 2018 áprilisban a 2018A felvételi eljárásban jelentkezők körében több kompetencia vonatkozásában Mérésbe bevont kompetenciák meghatározása

Pilot mérés (field trial) előkészítése 2017. 06.01. 2018. 2019. 09.30. Kompetenciamérő szoftver adaptációja a felsőoktatási környezethez (TR, FIR kapcsolat biztosítása) Kompetenciaterületek mérőeszközeinek kialakítása (feladatkészítés, feladatvalidálás vagy valid mérőeszköz adaptációja és mérőszoftverbe illesztése) Javaslattétel a rendszerszintű mérés jogszabályi kereteinek pontosítására. Intézményi egyeztetések, implementációs terv elkészítése Intézményi megvalósítók „képzése”

Pilot mérés megvalósítása hallgatói visszajelzéssel 2017. 06.01. 2018. 2019. 09.30. Kompetenciamérés rendszerszintű megvalósítása Hallgatói visszajelzés biztosítása a mérés végén A rendszerszintű pilot eredményeinek összegzése Javaslatok megfogalmazása a 2020-as őszi rendszerszintű bevezetéshez

Kutatói utánpótlás biztosítása a felsőoktatási kompetenciamérés terén 2017. 06.01. 2018. 2019. 09.30. Képzések (2 alkalommal) 2018 és 2019 nyarán a mester és PhD képzésben részt vevők részére egy 2 napos képzés biztosítása a felsőoktatási adatvagyonról, a tervezett kompetenciamérésről, az eredmények elemzési lehetőségeiről, az intézményi felhasználás, elemzés lehetőségeiről és módszertanáról Várjuk az intézményi érdeklődőket!

Adottságok és következmények Minden hallgatót bemenetkor és kimentkor is mérni kell! Tehát csak online mérhető a kompetencia! Nem lehetséges a teljes felsőoktatásra egy időpontban és helyszínen, ergo autentikáció után szabad időpontban a hallgató maga végzi online Akkor lesz valós a mérés, ha a hallgató a mérésben érdekelt és az őt nem minősíti, hanem informálja, támogatja.

Minden hallgatót bemenetkor és kimentkor is mérni kell! Adottságok és következmények Minden hallgatót bemenetkor és kimentkor is mérni kell! Óriási költség, melynek rendszer szinten csak akkor van értelme, ha a FOI a mérésre épülően fejleszt! Tehát csak generikus kompetenciát lehet mérni, nem pedig képzési területhez tartozó kompetenciát/ismeretet! Ugyanakkor olyan kompetenciát érdemes mérni, amelyet a FOI fejleszt A FOI-k fejlesztésre motiválása kulcs kérdés

SZTT eddigi javaslatai a „gordiuszi csomókra” Hallgató motiválása Csak olyan kompetenciák mérése érdemes, melyeken a végeredmény mintázat, mely a hallgató számára értékes, releváns Intézmény motiválása Két központi mért kompetencia mellett testre szabható intézményi teszt lehetőségének biztosítása a mérőeszközön, a központi mérés keretében MIT FOGUNK MÉRNI? 2018 júniusában kell dönteni

Kihívás és lehetőség FELSŐOKTATÁS MUNKAERŐPIAC Hallgatói életút Életút a munkaerőpiacon, egyéni sikeresség Reálisabb énképpel rendelkező, Életpályán sikeresebb kilépők/végzők Intézményi fejlesztés 2 generikus 1 szakspecifikus (opcionális) 2 generikus 1 szakspecifikus (opcionális)

Ez a projekt lehetőség arra, hogy ez a mérés ne csak plusz teher legyen hallgatónak, intézménynek, hanem egy rendszer szintű fejlesztő eszköz. Óriási a felelősség, ezért ezúton is kérem a teljes felsőoktatási közösség együttműködését és támogatását. Sikerre csak közösen juthatunk.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Stéger Csilla Steger.csilla@oh.gov.hu EFOP-3.4.5-VEKOP-17-2017-00001 Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban