Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
„Adjunk esélyt mindenkinek
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Témahetek a közoktatásban
Lorem ipsum.
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása 2018.02.05., Szentes Judit és Rudan Mária

Gyermekvédelem - Célok

Együttműködések I. Egyházi Képzési Fórum / Kerekasztal Fenntartók által létrehívott első munkacsoportja 3. éve működik Faludi Ferenc Akadémia Sapientia SZHF szerzetesi és egyházmegyei intézmények gyermek- és ifjúságvédelmi munkatársai Katolikus Pedagógiai Intézet

Támogatott területek Közös irányvonalak kidolgozása Képzések előkészítése és szervezése Intézményi protokoll Internetbiztonság Drogprevenció Szexuális nevelés ADHD Befogadás és kirekesztés Képzési segédanyagok készítése (nyomtatott és online változat) Egyéni segítségnyújtás: intézmények, tanárok számára Esetmegbeszélő műhely központi szervezésben (Bp.) intézménybe kihelyezve fenntartói központba kihelyezve Iskola- és óvodapszichológus szupervízió

Stratégiai elemek az intézményvezetők számára Vezetői döntés a gyermekvédelmi koncepcióról: szabályzat megalkotása, eljárásrend kialakítása, érzékenyítés, párbeszéd Feladatkörök és felelősségek meghatározása – gyermekvédelmi felelős Rizikóanalízis – szervezeti átalakítások Pl. diáktanácsadó testület Veszélyhelyzetek kezelése Implementáció Mária kiegészíti, a Faludi honlapon ellenőrzi, hogy minden működjön + bencés szemléletre utalva Elérhető és felhasználható dokumentumok

2018 II. félév konkrét 5 órás képzései Útkeresés a tanár-diák, tanár-szülő konfliktusokban 2018. február 21. Drogprevencióról másként 2018. április 16. Felkészítés a lemorzsolódással veszélyeztetett szereplők segítésére 2018. április 17. Iskola- és óvodapszichológusok szupervíziós napja 2018. április 20.

Együttműködések Felhasználható képzések, képzési elemek II. Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács Felhasználható képzések, képzési elemek Bűnmegelőzés az iskolában, Mediáció, Cyberbullying, Konfliktus kezelés „Mesés bűnmegelőzés”: Erdőváros meséi, Lélekvesztők Oktatási anyag és képzés Iskolai helyszíni programok: „Reakció”

Pályázati források: Szent Gellért Ösztöndíj 2018 kiírója: PPCHA, beadási határidő 2018. február 15. Bűnmegelőzési projektek – gyermek- és ifjúságvédelem kiírója: BM, beadás 2018 áprilisában EFOP-3.2.9 - Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység fejlesztése Széchenyi 2020 keretében – az iskolai szociális munka bevezetésének előkészítése

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Mária és Judit elérhetősége, Köszönjük Szentes Judit – szentes@katped.hu Rudan Mária – rudan.maria@faludiakademia.hu