Foglalkoztatás/aktivitás jelentősége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
A motiváció fenntartása
Szülői elégedettség mérés eredménye
Gondozási Központ Zalaegerszeg
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Rehabilitáció és dementia
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Gyakorlat helye: Fogyatékosok Átmeneti Gondozóháza 9023 Győr Török István út 1. Tel.: 96/ Bognár Gyöngyi Vezető Kontakt személy: Belláné.
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
A bentlakásos intézmény, mint „Otthon”
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Szocioterápia szerepe az időskorúak gondozásában
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Fegyelmezés Rokszin Mónika.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
CSALÁD.
A tanácsadó és a mentor szerepe
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Különbözőek vagyunk!.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A haldokló beteg ápolása
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Mi is az a társadalmi integráció?
Nevelés és nevelői attitűdök
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Mindennapi veszteségeink
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A Legjobb Barát Hozzáállás
Személyközpontú gondozás
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Személyes életvitel. Tanácsok a személyes lelki szolgálathoz 1.Alapvető szempontok Hatékonyság titka a személyes kapcsolat Segítségedre, nevelésedre bízott.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Idősek az idősekért Győrben
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
LEADER, Identitás, Sport
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Tommy's Window Slideshow
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Foglalkoztatás/aktivitás jelentősége Csoó Lászlóné 2011. 02. 10. RÉVFÜLÖP

Mi a foglalkoztatás célja? Foglalkoztatás = tevékeny élet, aktivitás Tevékeny élet biztosításával az ellátott élete tartalommal, értelemmel tölthető meg. Mit kap az ellátott a jól megszervezett foglalkoztatással? Pozitív élményt Jó hangulatot, derűt, örömöt Értékes perceket Megnyugvást Szórakoztató perceket Új ismereteket Lehetőséget a visszaemlékezésekre Önbecsülést, sikerélményt A közösséghez való tartozás érzését Emberi méltóságban megerősítést. Emlékezés terápia: hangos vagy csendes visszaemlékezés a gondozott életében előfordult eseményekre Lehet egyéni foglakozásban vagy csoportban Segédeszközök használatával vagy anélkül. Ezek lehetnek fényképek, használati tárgyak, zene, régi kedves film. Milyen eredményeket lehet elérni az emlékezés-terápiával? Szellemi képességek nem javulnak, a viselkedés sem feltétlenül, de az érzelmi állapotuk javul, kapcsolataik javulnak, gyógyulnak.

Mi szükséges a jó foglalkoztatás biztosításához? Megfelelő feladat Alkalmas hely Kezdeményezés, irányítás, flexibilitás Az ellátottak ismerete Az ellátottat elfogadó, ítéletmentes munkatárs

Mi jellemzi a jó foglalkoztatást? Mindig legyen konkrét célja (értelmes, felnőtt embert lekötő tevékenység) Rendszeres legyen Legyen egyszerű (mindenki számára sikert nyújtó) Az elvárások reálisak legyenek (kerüljük a kudarc élményt) Kornak és egészségi állapotnak, helyzetnek megfelelő. A helyszínek változatosak legyenek. Legyen szabad levegőn is program. Legyen fizikai kontaktusuk az emberekkel (az érintés fontossága) Olyan emberek vegyék körül az ellátottakat, akik ismerik életútjukat, kultúrájukat, vallásukat Fontos az Empátia, Türelem, Rugalmasság, A másik ember tisztelete, megértése, elfogadása Nem maradhat el az elismerés.

A foglalkoztatást akadályozó tényezők Ellenállás fontos megtalálni, mi az ellenállás IGAZI oka Zavaró környezet – zavaró körülmények Tárjuk fel a zavaró körülmények, igyekezzünk megszűntetni azokat (helyszín, személyzet, csoportösszetétel, nem megfelelő program)

A foglalkoztatás személy és tárgyi feltételei Személyi feltételek: Team munka fontossága. Felkészült munkatárs (aki nem több és nem is kevesebb mint amennyinek lenni kell) Tárgyi feltételek: A foglalkozásokra alkalmas helyiség Megfelelően előkészített anyagok, eszközök, Kényelmes, zavaró körülményektől mentes hely Egyéb feltételek: időpontok jó megválasztása Rendszeresség Következetesség

Milyen programokkal tehetjük tevékennyé a lakók életét? Egyszerű jártasságot igénylő napi feladatok (virággondozás, söprögetés, rendrakás, asztalterítés, stb) Szórakoztató, kulturális programok (film nézés, felolvasás, előadások, zenehallgatás, ünneplés, megemlékezések, találkozások más generációkkal, stb.) Az alkotás örömét előhozó programok (kézimunkák, dísztárgy, dekoráció készítés, sütés-főzés, kertészkedés, versírás, stb.) Terápiás jellegű programok Aroma terápia Zene terápia Mozgás terápia Emlékezés terápia Beszélgetés, meghallgatás Hitélet (lelkitöltődés, szertartások, bibliakörök, stb.)

A foglalkoztatások formái Egyéni foglalkozások (beszélgetéstől a haldoklóval való együttlétig) Kiscsoportos foglalkozások (nótakörtől a felolvasásig) Nagycsoportos foglalkozások (tornától az intézményi karácsonyig) Szabadtéri foglalkozások (sétától a kertgondozásig) Műhelyfoglalkozások (kézimunkától a szalvéta hajtogatásig)

A foglalkoztató – ellátottak kapcsolata Milyen legyen a hozzáállásunk? Soha sem feledhetjük, hogy az ellátottunk nem tárgy! Fontos az együttérzés, megértő türelem, elfogadás Elfogadjuk az ellátottat olyannak, amilyen – nem akarjuk nevelni, ne bagatellizáljuk el problémáit - Odafigyelünk arra, amit mond. Vegyük észre örömét és bánatát egyaránt. Szeretetteljes légkör vegye körül a gondozottat. Az ellátottnak éreznie kell, hogy érdekel bennünket az, hogy vele mi történik. Segítjük őket a világban maradni, a családi kapcsolataikat fenntartani, a külvilág és az otthon között hidat verni, hogy ne szigetelődjenek el a világtól. A külvilággal való jó kapcsolat megtartása, az ismeretek megőrzése, és aktualizálása szükséges. Lehetőleg egyenrangú, segítő partneri kapcsolat alakuljon ki. (Nem főnök-beosztott kapcsolat) ·

A LEGJOBB BARÁT MODELL (Virginia Bell) Szemlélet: Nemcsak az a fontos, mit teszel, hanem az is, hogyan vagy jelen. A gondozott nem tárgy, hanem személy, akinek a „legjobb barátja” vagy. A gondozottban fedezd fel az embert, akiben ott él a múltja, a családja (egyediek, megismételhetetlenek vagyunk). A gondozottban mindig lásd meg a jót (megmaradt képességekre épülő gondoskodás, ítéletmentesség). Attitűd: empátia, jó kommunikáció, jó hozzáállás... Csoportmunka: Egymást kiegészítjük. Nem csak a foglalkoztató feladata a tevékeny élet biztosítása!

A jó foglalkoztató: STRAMM+ Szeret az idősekkel dolgozni Természetes, nem játssza meg magát Rugalmas, képes változtatni dolgokon, ha kell OdaAdó, odafigyelő: egészen jelen van Megértő: vajon mit érezhet az ellátott itt és most? Megbízható: lehet rá számítani + - Pozitív gondolkodású: pozitívan gondolkodik önmagáról, a munkájáról és a gondozottakról