Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
SZAKDOLGOZAT RÖVID BEMUTATÁSA NYELV – ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TERÜLETEN PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS, KECSKEMÉT LÁZÁRNÉ.
„Zaj vagy zene?”. Rezgés vagy lengés Definíció: A rezgés vagy lengés olyan mozgást jelent amely ismétlődik egy egyensúlyi pont körül. A rezgés és lengés.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Elhárító mechanizmusok. A szorongásról A szorongás két típusa ( ) A szorongás két típusa ( ) reális szorongás neurotikus szorongás: a.
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A zajártalom, mint a leggyakoribb foglalkozási betegség.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
© Gács Iván (BME) 1/26 Energia és környezet NO x keletkezés és kibocsátás.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
A munka eszköze magam vagyok
Pedagógus szerep és változásai
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A féltekék munkamegosztása
A közigazgatással foglalkozó tudományok
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Iskolaérettség.
Távolság- és térérzékelés
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
Beszédtechnika fejlesztés és Tehetséggondozás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
Chapter 2 Human Information Processing
A létminimum-számítás megújítása
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Olvasási szokások, olvasási nehézségek
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A gyermeki jogok érvényesítése
Futás oktatása, Futóiskola gyakorlatok
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A hallás és a pszichoakusztika alapfogalmai
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése Borsfay Mária Eleonóra 2018.02.19.

A terápia célja Személyiség támogatása – holisztikus szemlélet Saját harmónia kialakítása önmagán belül és az őt körülvevő világgal szemben Gyermek kreatív erőinek felébresztése Aktív interakciók sorozatával a neurofiziológiai és pszichoszociális funkciók érlelése (Szvatkó, 2008)

Bazális stimuláció Érzékelés – észlelés aktiválása Szenzomotoros funkciók megélése A tapasztalatok segítik a környezet megismerését, könnyítik az alkalmazkodást

A fejlődés áttekintése Érzékelés – észlelés az alapja 1. Motoros funkciók Fejkontroll, tekintés kontroll, felegyenesedés, hely- és helyzetváltoztatás, végtagok és koordinációjuk 2. Kommunikációs funkciók Nonverbális és metakommunikatív jelzések, beszéd értés, környezettel kapcsolatfelvétel és együtt működés, hangzóbeszéd 3. Szenzoros funkciók Érzékelés – észlelés, inger felfogás és feldolgozás, érzékletek, mozgás minták viselkedésformák összehangolása 4. Emocionális – szociális funkciók Személyek tárgyaktól elvonatkoztatás, érzelmi kötődés, hangulat, viselekedés kontroll

Bazális stimuláció Területei: Szomatikus Vesztibuláris Vibratorikus ÉSZLELÉS Akusztiko-vibratorikus Akusztikus Orális-taktilis ORIENTÁLÓDÁS Szaglási-ízérzékelési Vizuális ÉRZÉKELÉS

Szomatikus ingerek Test-környezet elhatárolódása, saját test határok Környezettel kapcsolat felvétel Testséma, mozgáskoordináció előfeltételei Izom spazmus oldódik Hangulat változik

1. Videó 1:35

Vesztibuláris ingerek Egyensúly, gyorsulási erő, térbeli helyzet érzékelése Érzékelhetővé válik a mozgás ereje, iránya Tájékozódási pontokat kap saját testével kapcsolatban Megszűnik a sztereotíp mozgások Fokozott izomtónus csökken Mozgások válthatók ki, pl. fejemelés,támaszreakció

2. Videó 1:00

Vibratorikus ingerek, akusztiko-vibratorikus ingerek Testileg érzékelhető, de nem megfogható inger- jelentéssel bír Magzati korhoz vissza lehet nyúlni Kapcsolódik a hangok érzékeléséhez

Akusztikus ingerek Hangok különböző tulajdonságainak érzékeltetése (hangerősség, hangmagasság, irány, távolság) A hang és zaj,mint információ hordozó Beszédbeli odafordulás Dúdolásra intenzívebb reakció Zaj, hang elhelyezése térben Hallás tudatosul-diszkrimináció-visszacsatolás, lokalizáció

3. Videó 1:14

Tatilis – haptikus ingerek Kezet képessé tenni az érzékelésre Felfogott érintés, hőmérséklet, nyomás, mozgásérzékelés – kézmozgásokkal célzott benyomások Szenzibilizáció-deszenzibilizáció Fogás, nyúlás, elengedés képessége

Vizuális ingerek Legösszetettebb érzékelés Fixálás, követés, fókuszálás Árnyék,formák, színek, alakok

4. Videó 1:00

Olfaktórikus és gusztatorikus ingerek Mimikai jelzések Étkezésben szerep a száj szenzibilizálása, deszenzibilizálása (evés, ivás, artikuláció) Kommunikáció, beszéd indítás, beszédszervek, száj körüli terület használatához

Kommunikáció elemi életmegnyilvánulások mozgásos jelek testjelek tárgyjelek képek, fényképek gesztusjelek

5. Videó 0:47

6. Videó

7. Videó 0:45-2:35