A Közlekedési Igazgatóság tájékoztatója

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A munka- és pihenőidő Dr. Pál Lajos ügyvéd Pál és Kozma Ügyvédi Iroda 20/
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Munkaidő 1. előadás Előadó: dr. Takács Gábor
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
PIHENŐIDŐK. 1. Pihenőidő fajtái 2. Rövid pihenőidők 3. Szabadság 4. Rendkívüli szabadidők.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Szervezeteken átnyúló folyamatok biztonsága Harsán Péter szervezőmérnök.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A év értékelése és a év újdonságai
NIIF Behívás projekt aktualitások
Tanulószerződés-kötés
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
A jogszerű és hatékony foglalkoztatás lehetősége kollektív szerződésben Pécs, Előadó: dr. Nemeskéri-Kutlán Endre Munkajog vezető.
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
Öröklési szerződés és Köteles rész
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Előadó: Dr. Csányi István,
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
1993-as közoktatási törvény
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
Utazási Irodák Speciális Felelősségbiztosítás 2017
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Compliance és Corporate Governance
Telephelyei 1.) Központi telephely Eger, Mátyás király u. 134 ( egyben a vállalat székhelye is) 2.) Telephely az autóbusz pályaudvar Eger, Barkóczy.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Állampolgári jogok és kötelességek
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Iskolai szociális segítő
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A Közlekedési Igazgatóság tájékoztatója 2010. január 7. Mihálszky Gábor, vezérigazgató-helyettes

Témák járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? járműkiadás változása pihenőidők biztosítása munkaszerződések elégséges szolgáltatás mértéke

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A közösségi közlekedést, miután veszélyes üzemnek minősül, szabályozott keretek között kell lebonyolítani. A szabályozott üzem biztosítása érdekében Forgalmi Utasítás kerül kiadásra. Autóbusz Forgalmi Utasítás 1999 óta érvényes, a forgalmi feladatok biztonságos elvégzéséhez szükséges folyamatot szabályozza, rendszeres oktatás és vizsgatétel.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A jármű átvételét a szolgálati beosztásban meghatározott időben kell megkezdeni, és az adott típusú jármű kezelési szabályzatában előírtaknak megfelelően úgy kell végrehajtani, hogy az átvétel az indulási időig befejeződjön. Ha a járművezető a járművön hiányosságot vagy hibát állapít meg, azonnal jelentenie kell az üzemigazgatósági diszpécsernek, aki köteles intézkedni a hiány pótlására, illetve a hiba kijavítására.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? Főmérnöki utasítás a jármű átvétel szabályairól - A járművezetők számára pontosan meg kell határozni az üzemeltetési feltételeket, a szolgáltatás minőségirányítása és visszaellenőrizhetősége érdekében. A járműátvétel kihatással van a minőségre, ezért egyértelműen meg kell határozni azokat a munkáltatói elvárásokat, amelyek biztosítják a szolgáltatás elvárt színvonalú biztosítását. Az utasítás tételesen felsorolja azokat a teendőket, amelyeket a járművezetőnek akár rátekintéssel, akár ellenőrzéssel, akár a jármű beindításával kell elvégeznie. A járműátvételi teendők felsorolását részben a KRESZ előírásai alapján, részben a szolgáltatási elvárások ismeretében állította össze a munkáltató.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? Forgalmi Munkalap járművezetők részére részletesen előírja a napi feladataikat, a kezdő járművek esetében tartalmazza a járműátvételi időt, a járműátvételi idő telephelyen kezdő autóbusz esetében 20 perc, a meghatározott járműátvételi idő megegyezik a korábbi - KSZ szerinti - és az MT szabályai szerint készített, új menetrendeknél.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc?

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A KSZ egyeztető tárgyalások során a 431. sz. pontban („Napi munkaidő kezdete-vége a beosztás szerint foglalkoztatottaknál”) szabályozott jármű átvételi időkkel kapcsolatban a szakszervezetek elfogadták a korábban érvényben lévő szabályok szerinti változatot.

Járműkiadás változása Autóbusz ágazat járműkiadási eltérései azonos életkorú és típusú járműpark ellenére rendkívül eltérő mértékben jelentkeztek a kiadási problémák Szuperkontroll csoport

Járműkiadás változása Kelenföldi telephely kiadási problémai 2010. január első napjaiban már az MT szabályai érvényesek január 4-én, az első munkanapon a telephely kevesebb járművet adott forgalomba, mint a megelőző januári szombati és munkaszüneti napokon -28 db

Pihenő idők biztosítása „Legalább 130 járművet nem tudtak eddig üzembe állítani és az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend.” STOP.hu 2010.január 4. A BKV 2010. január 11-től vezeti be az MT előírásai szerint készített új menetrendeket, addig a korábbi KSZ előírásai alapján megtervezettek szerint dolgoznak a járművezetők. A még érvényes menetrendek az MT-hez képest sokkal kedvezőbbek (minden járművezető egy, 20 perces többlet pihenőt kap).

561/2006/EK rendelet hatálya Az Európai Parlament és a Tanács 561/2006/EK rendelete tételesen meghatározza a közúti szállítást végző gépkocsivezetőkre vonatkozó szociális előírásokat (pl. vezetési- és pihenőidő), ám a 3. cikk a., pontja alapján az EK rendelet hatálya nem terjed ki a menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatást végző járművekre, ha a kérdéses menetrend szerinti szolgáltatás 50 km-t meg nem haladó útszakaszon történik. Így tehát sem az EK rendelet és az erre épülő  1988. évi I. törvény nem írja felül a Munka Törvénykönyvének rendelkezéseit a BKV járművezetőinek munkavégzésével kapcsolatban.

A Társaság munkavállalói jelenleg is rendelkeznek munkaszerződéssel. Munkaszerződések „További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.” STOP.hu 2010.január 5. A Társaság munkavállalói jelenleg is rendelkeznek munkaszerződéssel. A munkaszerződések tartalmát és formáját a Társaság Humánügyi Szabályzata határozza meg. Az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) a 2010. január 4-ei ellenőrzése során nem állapított meg törvénytelenséget.

KSZ megszűnésének hatása a járműkiadásra? „Nemes Gábor, az MTI-vel korábban azt közölte: több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel. A problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát.” STOP.hu 2010.január 5. A ma alkalmazott autóbusz menetrendek még a volt Kollektív Szerződés alapján készültek. Ezekben és az új, MT szerint készített menetrendekben is a kocsiátvételi idő megegyezik a korábbi KSZ előírásaival. A fentiek alapján a Kollektív Szerződés megszűnése nem változtatta meg a kocsiátvételi időket.

Elégséges szolgáltatás mértéke „Bartha Pál: Továbbra is azt tartjuk szem előtt, hogy globálisan kezeljük a teljesítményt, és ahhoz képest az elégséges szolgáltatás mértéke, a teljes állapotból a nem sztrájkoló HÉV, metró, troli területén az össz szolgáltatás színvonala meghaladja a 60%-ot. Természetesen az majd alku tárgyát képezheti, hogy az éjszakai járatok, és a szolgálati járatok hogyan fognak közlekedni.” Elégséges szolgáltatás tárgyalás, 2010.január 4. 2010. január 6-án a Független HÉV Szakszervezet is csatlakozott a több BKV-s érdekképviselet által január 12-ére meghirdetett határozatlan idejű munkabeszüntetéshez. A nem sztrájkoló metró és trolibusz ágazatok, valamint az alvállalkozói autóbuszok teljesítménye a Társaság összes teljesítményét tekintve férőhely kilométerben 37%, míg kocsikilométerben kifejezve mindössze 26%.

Köszönöm a figyelmet!