Egészséges élet – egy életen át II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A program, amire szüksége van! Valós testsúlycsökkentő program igényes hölgyeknek – uraknak - gyermekeknek!
Advertisements

Régi Új lehetőségek a mindennapos testnevelés oktatásában
Gyakorló feladatok A testek mozgása.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Van-e különbség?  Cél  Minőség  Létszám  Résztvevő  Rendezők  Lebonyolítás  Nyilvánosság  Eredmény  Érték.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Sportolás hatása szervezetünkre
Érvek, érvelés.
Harmónia tippek Hogyan előzd meg a munkahelyi stresszt?
Egészséges táplálkozás
A Belga LSZ fejlesztési terve
Mindennapi testmozgás és egészség
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
Cím név.
Anatómia, élettan december 15. Ureczky Dóra.
Az Evezés Csak Te és a Sport. A helyes testtartás éppen olyan fontos, mint a jó erőnlét. (vízfogásnál a nyújtott kar, és az egyenes hát nagyban növeli.
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Mozgás, pihenés, egészség
A stressz szeminárium céljai:
Konfliktuskezelés - mediációval
Szívünk napja - Szív Világnapja SZEPTEMBER 24.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk, töltsd el a szívünk, életünk, hogy béke, és áldás szálljon ránk, küldd el a lelked, úgy kérünk, Istenünk!
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
ÚJ Partnertermékek. SANKOM A Sankom egy tökéletesen kiegyensúlyozott energianövelő, amely természetes módon csökkenti az étvágyat.
Lovasterápia és Hippológia Tanszék
A testépítés lépései a kitaró munkán át a végeredményig.
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok Pécs-Kecskemét-Budapest, 2010 MOZGÁS avagy tennivalók az óvodai testnevelés.
Készítette:Nievel Lajos. Az első és legkézenfekvőbb dolog az, hogy igyekszünk étrendünket alapanyagokból összeállítani. A hús, a zöldség, gyümölcs, magvak,
A gyorsaság fejlesztése futásnál
Kattints saját tempódban Kedves barátom, korod előre haladtával egyre jobban kell vigyáznod egészségedre. Remélem, te is nyomon követed a szakmai vizsgálatokat,
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
A sport pozitív testi és lelki hatásairól szóló tájékoztató előadás megtartása Előadó: Kelemen Mária A sport pozitív testi és lelki hatásairól szóló tájékoztató.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Mozgás szükséglete.
Modern edzésmódszerek
Triatlon. Történet o Első triatlon verseny California, USA. o ITU (Nemzetközi Triatlon Szövetség) o Olimpiai debütálás Sydney, AUS.
Egészséges életmód. A sport A sport hozzájárul a test fejlődéséhez, és szinte nélkülözhetettlen a hétköznapokból. Különböző sportágak közül tudunk választani.
Edzés és annak veszélyei
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
A testek mozgása. 1)Milyen mozgást végez az a jármű, amelyik egyenlő idők alatt egyenlő utakat tesz meg? egyenlő idők alatt egyre nagyobb utakat tesz.
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Bemutatkozik a Dombóvári Illyés Gyula Gimnázium nyolcosztályos tagozata 2016/2017.
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
Biyovis a mi üzletünk.
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Készítette: Szabó Gizella Az álmok nyomában című cikkhez
óra Algebra
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
EZ AZ ÉN MŰVEM Facebook oldal.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Készítette: Lőke Eszter, Váczy Dorottya
Egészség és sport.
Sportolni mindenkinek kell és mindenki tud! (nincs de…)
Egészséges élet – egy életen át III.
Élj ökosan – generációkon át III.
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Egészséges élet – egy életen át II. Mottó: „Küzdj, amíg ők alszanak. Tanulj, amíg ők buliznak. Élj úgy, ahogy ők álmodnak.” Hosszú Katinka (úszó) Készítette: Keszthelyi Zoltán (biológia-földrajz-testnevelés szakos tanár)

A sport – mint mozgásos tevékenység A sport, olyan mindennapos tevékenység, amelynek célja lehet : Testedzés (pl. testépítés – esztétikus izmos test felépítése) Eredmények elérése (pl. labdarúgás – gólok szerzése) Képességek fejlesztése (pl. maratoni futás - állóképesség)

A sport (mozgás) hatásai Javítja a keringést és a légzést csökkenti vérnyomást és a vércukrot erősíti csontjainkat, ízületeinket és izmainkat testsúlycsökkentő hatású (anyagcserét gyorsítja) méregtelenít csökkenti a stresszt.

Az edzés Az edzés során a sportbeli teljesítőképességünket fokozni szeretnénk. Ezáltal az adott sportban egyre jobb eredményeket érjünk el. Edzés hatására kialakul az edzettség.

Érdekesség Genetikusok szerint drámaian csökken az edzettségünk. Az ógörög evezősökről gyakran leírták, hogy 12 km/h sebességgel 12-16 óra alatt 250 km távot értek el. Tudósok hasonló körülményeket teremtve hivatásos evezősöket kértek fel ugyanerre – ám kudarcot vallottak. Az elit evezősök legfeljebb1 óráig bírták az iramot.

Feladat: Nézz meg egy kisfilmet az edzésről (2:21 perc). Videó címe: 5. Az edzés (Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=uIgd3IEr7gE perc: 0-3:20-ig

Feladat: rövid - közös beszélgetés Beszéljük meg milyen típusú edzéseket ismertek?! Segítenek a képek!

Feladat - párokban Feladat: Rendezd a megfelelő csoportba az alábbi meghatározásokat! Szabadidősport (hobbisport) vagy hivatásos sport (élsport) Feladat címe: 3. szmelléklet

1. Itt nincsenek vesztesek. 2 1.Itt nincsenek vesztesek. 2. Hozzájárul a minőségi élet megteremtéséhez. 3. Lehetsz győztes avagy vesztes is. 4. Általában játékos és szórakoztató. 5. Fizikailag hatalmas megterheléssel jár. 6. Főleg üzleti alapon működik. 7. Óriási a gazdasági hatása (sportberuházások). 8. Az ifjúság elé példaképet állít. 9. Hasznos az egész társadalomra nézve. 10. Az egészségre törekszik. 11. Cél: Teljesítőképességünk megóvása. Szabadidősport Hivatásos sport

Ha készen vagytok, a táblánál oldjátok meg közösen

MEGOLDÁS

1. Itt nincsenek vesztesek. 2 1.Itt nincsenek vesztesek. 2. Hozzájárul a minőségi élet megteremtéséhez. 3. Lehetsz győztes avagy vesztes is. 4. Általában játékos és szórakoztató. 5. Fizikailag hatalmas megterheléssel jár. 6. Főleg üzleti alapon működik. 7. Óriási a gazdasági hatása (sportberuházások). 8. Az ifjúság elé példaképet állít. 9. Hasznos az egész társadalomra nézve. 10. Az egészségre törekszik. 11. Cél: Teljesítőképességünk megóvása. Szabadidősport Hivatásos sport 1. 2. 4. 3. 5. 6. 9. 10. 11. 7. 8.

2. Iskolán kívüli feladat

Töltsd ki és küldd vissza nekünk az Edzésismeret tesztünket! Feladat címe: IKF 2. szmelléklet