Az iskolai szervezet és fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MACSGYOE XXIV. KONFERENCIÁJA Struktúraváltás a családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokban Szekcióvezető: Földessy Judit szociálpolitikus Siófok.
Advertisements

Étrend-kiegészítő vagy gyógyszer? Határterületi termékek elhatárolásának szempontjai Medical Tribune konferencia október 1. Dr.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. második foglalkozás.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Hogyan épül fel a testünk? Testfelépítés 8. oszt / 1.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Részekre bontás tilalma
Dr. Kovács László Főtitkár
Jogi alapismeretek 2013.
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Tájékoztató NGB_ak012.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
Kockázat és megbízhatóság
I. Az anyag részecskéi Emlékeztető.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
I. Az anyag részecskéi Emlékeztető.
Tájékoztató NGB_ak012.
A létminimum-számítás megújítása
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
A könyvtár mint rendszer
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A személyiség mint komponensrendszer
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Háztartási termelés, család, életciklus
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
A bioszféra.
Tájékoztató KGNB_NETM004.
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

Az iskolai szervezet és fejlesztése Összóraszám: 15 (15+0) Zárás: kollokvium Kreditpont:2 Tantárgy kódja: TKM 1015 Dr. Dráviczki Sándor

A rendszerszemlélet alakulása Egymással kölcsönhatásban lévő elemek együttese A rendszer fő ismérvei: - több alkotó elemből áll - az alkotóelemek kölcsönösen hatnak egymásra - az alkotóelemek meghatározott struktúrát képeznek - van valamilyen rendeltetése - mint önálló egység a környezetétől elhatárolható A rendszer elemei: - az az egység, amelyet a rendszer vizsgálata szempontjából nem szükséges tovább bontani

A struktúra rend és szervezetség: - A rendszeren belül a rendet és a szervezetséget a struktúra biztosítja - A rendszer az álltál válik szervezet egységgé, hogy struktúrája van A környezet és rendszer: - A rendszerbe nem tartozó, de a rendszer működését közvetlenül befolyásoló tényezők együttese jelenti a környezetet - nyílt és zárt rendszer ~ nyílt rendszer környezetűkkel állandó kölcsönhatásban vannak ~ zárt rendszer magukra hagyva egyensúlyi állapotba kerülnek

A szervezetek speciális nyílt rendszerek - Klein Sándor: „ A szervezet emberek és eszközök rendszere.” - Nagy József: „ önszabályozó rendszer, amelynek legfőbb sajátossága, hogy elemei között ott találjuk az embert. ” - Szabó László: „ valamely társadalmi szükséglet kielégítése céljából létrehozott folyamatos emberi együttműködés.”

Otthoni feladat: - Keressen meghatározásokat a szervezet fogalmáról!