ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport találkozása
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Ismeret, tudás, erkölcs a vezetői feladatokban
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
ÓVODAPEDAGÓGUSI KOMPETENCIÁK
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
TANULÁS IDEJE: Az egész óvodai nap folyamán adódó helyzetekben,
Viccesen kreatív és teljesen interaktív!
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET Az óvoda önállóan készíti el Kész programok közül válogat ÜTEMTERV TERVEZET

Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (ONAP) 137/1996. (VIII.28) Korm. rendelete 1996 szeptember 1-én lépett hatályba

II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI FELÉPÍTÉSE: I. BEVEZETŐ II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI Az óvodai nevelés általános feladatai Az egészséges életmód alakítása Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása

AZ ÓVODAI ÉLET MEGSZERVEZÉSÉNEK ELVEI V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI VI. A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE

A NEMZETI ETNIKAI KISSEBSÉG ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE AZ ÓVODÁK ÉS A FOGYATÉKOS GYERMEK A FOGYATÉKOS GYERMEK ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE

FELKÉSZÜLT AZ ÓVODA A MÓDSZERTANI SZABADSÁGRA? AZ ÚJTÍPUSÚ TARTALMI SZABÁLYOZÁSRÓL SZEMÉLYES HANGON

V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI JÁTÉK VERS, MESE ÉNEK, ZENE, ÉNEKES JÁTÉK RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA MOZGÁS A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE MUNKA JELLEGŰ TEVÉKENYSÉGEK TANULÁS

RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA A rajzolás, festés, mintázás, építés, képalakítás, a kézi munka különböző fajtái, a műalkotásokkal való ismerkedés is fontos eszközei a gyermeki személyiség fejlesztésének. Az ábrázoló tevékenységekre az egész nap folyamán biztosítson teret, lehetőséget az óvodapedagógus. Maga a tevékenység – s ennek öröme – a fontos, nem a mű, nem az eredmény.

Ezen tevékenységek az óvodapedagógus által biztosított feltételekkel, az egyéni fejlettséghez és képességekhez igazodva segítik a képi-plasztikai kifejezőképesség, komponáló, térbeli tájékozódó és rendező képességek alakulását, a gyermeki élmény és fantáziavilág gazdagodását és annak képi kifejezését: a gyermek tér-, forma-, színképzeteinek gazdagodását, képi gondolkodásuk fejlődését, esztétikai érzékenységük, szép iránti nyitottságuk, igényességük alakítását.

Az óvodapedagógus feladata megismertetni a gyerekeket a különböző anyagokkal és a kézi munka technikai alapelemeivel.

„Minden pedagógusnak joga, hogy a nevelőtestület tagjaként részt vegyen …az intézmény nevelési …programjának tervezésében és értékelésében”, „a nevelési program alapján a nevelés módszereit megválassza”.