ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET Az óvoda önállóan készíti el Kész programok közül válogat ÜTEMTERV TERVEZET
Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (ONAP) 137/1996. (VIII.28) Korm. rendelete 1996 szeptember 1-én lépett hatályba
II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI FELÉPÍTÉSE: I. BEVEZETŐ II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI Az óvodai nevelés általános feladatai Az egészséges életmód alakítása Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása
AZ ÓVODAI ÉLET MEGSZERVEZÉSÉNEK ELVEI V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI VI. A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE
A NEMZETI ETNIKAI KISSEBSÉG ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE AZ ÓVODÁK ÉS A FOGYATÉKOS GYERMEK A FOGYATÉKOS GYERMEK ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE
FELKÉSZÜLT AZ ÓVODA A MÓDSZERTANI SZABADSÁGRA? AZ ÚJTÍPUSÚ TARTALMI SZABÁLYOZÁSRÓL SZEMÉLYES HANGON
V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI JÁTÉK VERS, MESE ÉNEK, ZENE, ÉNEKES JÁTÉK RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA MOZGÁS A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE MUNKA JELLEGŰ TEVÉKENYSÉGEK TANULÁS
RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA A rajzolás, festés, mintázás, építés, képalakítás, a kézi munka különböző fajtái, a műalkotásokkal való ismerkedés is fontos eszközei a gyermeki személyiség fejlesztésének. Az ábrázoló tevékenységekre az egész nap folyamán biztosítson teret, lehetőséget az óvodapedagógus. Maga a tevékenység – s ennek öröme – a fontos, nem a mű, nem az eredmény.
Ezen tevékenységek az óvodapedagógus által biztosított feltételekkel, az egyéni fejlettséghez és képességekhez igazodva segítik a képi-plasztikai kifejezőképesség, komponáló, térbeli tájékozódó és rendező képességek alakulását, a gyermeki élmény és fantáziavilág gazdagodását és annak képi kifejezését: a gyermek tér-, forma-, színképzeteinek gazdagodását, képi gondolkodásuk fejlődését, esztétikai érzékenységük, szép iránti nyitottságuk, igényességük alakítását.
Az óvodapedagógus feladata megismertetni a gyerekeket a különböző anyagokkal és a kézi munka technikai alapelemeivel.
„Minden pedagógusnak joga, hogy a nevelőtestület tagjaként részt vegyen …az intézmény nevelési …programjának tervezésében és értékelésében”, „a nevelési program alapján a nevelés módszereit megválassza”.