KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
A pedagógusok minősítési rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
Pedagógus-továbbképzés
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
szerepe a köznevelésben
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Tanévkezdő 2013/14.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató Barcsák Marianna 2014.02.12.

48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet 1/ tantárgygondozás (eddigi rend) 1.§ (4) Az egyházi … fenntartású nevelési-oktatási intézmények… az állam által fenntartott pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó pedagógiai intézet szolgáltatásait szolgáltatási díj ellenében vehetik igénybe, vagy fenntartóik az egyházi…fenntartású pedagógiai intézettel szolgáltatás nyújtására megállapodást köthetnek.) egyházi fenntartású intézményeknek megállapodást kell kötniük 1/ tantárgygondozás (eddigi rend) 2/ szaktanácsadói hálózat működtetése (OFI) 3/ továbbképzési rendszer működtetése 1/a tanfelügyelet és a minősítési eljárás szervezése (szakértői tevékenység csak ehhez kapcsolódóan) Barcsák Marianna 2014.02.12.

Tanfelügyelet és minősítés Barcsák Marianna 2014.02.12.

jogszabályban meghatározott módon katolikus egyház - EMMI Köznevelési Államtitkársága megállapodása alapján a jogszabályban meghatározott módon (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet – PSZE 326/2013. (VIII. 30. Kormányrendelet)- PÉM) a tanfelügyelet teljes körű szervezése (eljárásrend: ellenőrzési terv, szakértő kijelölése, stb.) a minősítési eljárásban a szakértők kijelölése, átadása a kormányhivatal számára Barcsák Marianna 2014.02.12.

kb. 8.910 pedagógus, minősítését kell megszervezni tanfelügyelet ötévente valamennyi pedagógus, vezető és intézmény legalább egy alkalommal 20/2012. EMMI rend. kb. 11.000 pedagógus, 272 intézmény és 272 vezető tanfelügyeleti ellenőrzését kell elvégeznünk minősítés a pedagógusok életkori összetételét figyelembe véve – kb. 81%-uk minősítésére sor kell, hogy kerüljön 2018-ig kb. 8.910 pedagógus, minősítését kell megszervezni (326/2013. Korm.rend.) Barcsák Marianna 2014.02.12.

tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértő e-felület az OHPI TÁMOP 3.1.5-3.1.8 pályázatok keretében zajlik tréner és szakértő képzés (14 + 70 fő) a 2014. 01.26-ig az OH-ba jelentkezett, sikeres online vizsgát tett szakértőket képezzük ki (nincs saját lista) Barcsák Marianna 2014.02.12.

tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértő heti maximum 18 óra lehet a nevelő-oktató munkával lekötött ideje az előmeneteli rendszerben mesterpedagógus fokozatba kerül (bérezés megilleti – kompenzáció lehetősége) Barcsák Marianna 2014.02.12.

tanfelügyelő és pedagógusminősítő szakértő tantárgyfelosztást ennek megfelelőn készíti el (szeptember-január) 1/ max. 25 szakértői feladat / év 2/ 32 óra terhére heti két órában: a) gyakornok segítése, b) tantervi, pedagógiai-módszertani fejlesztések, intézményi dokumentumok, belső képzések szervezése, megtartása c) országos vagy nemzetközi tanulmányi, szakmai, művészeti és sportversenyre történő felkészítés Barcsák Marianna 2014.02.12.

intézményi önértékelés Vezetői feladatok Tanfelügyelet intézményi önértékelés (TÁMOP 3.1.8) pedagógusok belső ellenőrzésének, értékelésének eredményei (teljesítményértékelés) Minősítés KIR: - „engedélyezés” - szakmai gyakorlat (GYED, GYES!) - adatok egyeztetése szakmai csoport létrehozása (informatikus, magyar szakos, mv. stb. – 32 óra) Barcsák Marianna 2014.02.12.

Minősítésre való felkészítés - portfólió képzések a fenntartók igénye alapján országszerte (helyszínt a fenntartó biztosít) - cél: minél többen megismerjék az e-felületet – tartalmi segítség - KPSZTI-ben intézménytípusonkénti képzések - OHPI előadói Barcsák Marianna 2014.02.12.

Pedagógus továbbképzések Barcsák Marianna 2014.02.12.

továbbképzési program a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 62. § (3) A Pedagógus II., a Mesterpedagógus és a Pedagógus IV. (a továbbiakban: Kutatótanár) fokozatból eggyel alacsonyabb fokozatba kerül visszasorolásra az a pedagógus, aki a fokozatba lépését követő kilencedik tanév végéig önhibájából nem teljesíti a pedagógus-továbbképzésben történő részvételi kötelezettségét. (4) A továbbképzési kötelezettség teljesítése szempontjából a külön jogszabályban meghatározottakon kívül csak olyan továbbképzés vehető figyelembe, amelynek programját az oktatásért felelős miniszter jóváhagyta és a program alkalmazására engedélyt adott. A pedagógus-továbbképzések nyilvántartását és ellenőrzését a hivatal az oktatásért felelős miniszter által kijelölt háttérintézménnyel közösen látja el. Barcsák Marianna 2014.02.12.

továbbképzési program - 5 évre szóló továbbképzési program 2014-től - normatív támogatás 2013. szeptember 1-jétől megszűnt - a fenntartó hagyja jóvá 277/1997. (XII. 22.) Kormányrendelet (346/2013. (IX.30)Kormányrendelet) - 55. évtől nem kötelező - ECDL, nyelvvizsga is - 25%: gyakornoki felkészítés, bemutató óra is - előny: szakvizsga, minősítéshez szükséges Barcsák Marianna 2014.02.12.

Akkreditált továbbképzések - a pedagógiai-szakmai szolgáltató biztosítja - TÁMOP 3.1.5 fejleszti - TÁMOP projektek ingyenes képzései - tehetségprogramok ingyenes képzései Barcsák Marianna 2014.02.12.

Országos kompetenciamérés értékelése Barcsák Marianna 2014.02.12.

Országos kompetenciamérés értékelése Oktatási Hivatal kijelölése alapján megszervezi valamennyi katolikus iskola 1-1 tanára számára az ingyenes felkészítést az OH által kötelezően előírt képzésre 1 főt elküld Barcsák Marianna 2014.02.12.

Oktatási Hivatal képzése a KPSZTI szervezésében a helyszín: 1068 Városligeti fasor 42. online jelentkezés, 5 órás, igazolással járó képzés Barcsák Marianna 2014.02.12.

Közösségi szolgálat Barcsák Marianna 2014.02.12.

Közösségi szolgálat Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet képzése képzők képzése (1 fő) képzések meghirdetése: 2014. őszi félév „Közösségi szolgálat élményszerű megvalósítása a középiskolában” című 957/180/2013. számú 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzési lehetőség Barcsák Marianna 2014.02.12.

Egyebek Barcsák Marianna 2014.02.12.

a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 2014. január 1-jétől hatályos módosításai 27.§ (11) c) versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján …. d) egyesületben legalább heti két óra sporttevékenység…. amennyiben délután szervezett testnevelés órával ütközik 31. § (2) f) nem kell alkalmazni a 73. § (4) bekezdését. Barcsák Marianna 2014.02.12.

a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 2014. január 1-jétől hatályos módosításai 44.§ (7)(9) KIR adatszolgáltatás körének kibővítése 65. § (10) Az egyházi köznevelési intézmény … munkaviszony keretében foglalkoztatott pedagógusainak rendkívüli munkavégzése díjazására, pótszabadságára a közalkalmazottakra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. Barcsák Marianna 2014.02.12.

a 2014/2015-ös tanév rendje rendelettervezet - Két tanítási nyelvű intézmények célnyelvi mérés - iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók - tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérése 2015 tavasza kollégiumok reprezentatív körét érintő szakmai ellenőrzés: a) a Kollégiumi nevelés országos alapprogramja alapján a helyi kollégiumi program elkészítését, bevezetését és b) az adott tanévre történt kollégiumi felvételi eljárás szakszerűségét Barcsák Marianna 2014.02.12.

326/3012. (VIII. 30.) Kormányrendelet 36.§ (5) 500 fő felett félállású pszichológus alkalmazása kötelező 38. § (1) 2014. szeptember 1-jétől a pedagógusok bérének illetményalapja emelkedik a jogszabályban meghatározott mértékben Barcsák Marianna 2014.02.12.

Barcsák Marianna barcsak@kpszti.hu 36-1-479-30-09