Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata 2012. november Skultéti Attila askulteti@lib.sote.hu
Mire használható alapvetően? Bibliográfiai adatok, cikkek gyűjtése különböző adatbázisokból A kigyűjtött adatok rendszerezése Az adatok felhasználása: bibliográfia készítése cikkírás
Endnote Web www.myendnoteweb.com Az Endnote program webes változata, az Endnote programhoz, valamint a Web of Science-hez is ingyenesen jár. Használata javasolt, ha valahol nem férünk hozzá az Endnote programhoz, de internet kapcsolat van. Szinkronizálható az Endnote programmal
Új felhasználói fiók létrehozása Kezdőlap Új felhasználói fiók létrehozása
Regisztráció Email cím megadása
Regisztráció Regisztráció, ügyeljünk, hogy a jelszavunk megfeleljen az említett formátumnak
Főoldal
Importálás, adatbázis választás Online keresés, kiválaszthatjuk a keresőszolgáltatást
Importálás, keresés Keresés elindítása
Importálás, találatok kiválasztása Megadhatjuk, hogy hány rekordot akarunk letölteni
Importálás, mentés A kiválasztott referenciákat egy csoporthoz adhatjuk, ekkor lesznek elmentve
Új csoport, elnevezhetjük a csoportot Importálás, mentés Új csoport, elnevezhetjük a csoportot
Importálás, mentett bibliográfia A lementett rekordok a My References alatt jelennek meg
Új bejegyzés hozzáadása Új referenciát hozhatunk létre
Bibliográfiák kezelése Csoportokat hozhatunk létre, törölhetünk, átnevezhetjük, megoszthatjuk másokkal
Megosztás Csoport megosztása
Duplikátum szűrés hasonlóan az Endnote programhoz
Formázás és mentés Készíthetünk bibliográfiát tetszőleges csoportból, tetszőleges formátumban, különböző formátumokban
Cite while you write plugin Letölthetjük a MS Word programba beépülő, eszköztárt, ezt az Endnote program is feltelepíti
Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból Exportálás file-ba Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból
1. Új Endnote adatbázis létrehozása és adatok gyűjtése: Start menü – Programok – Endnote – Endnote Program
Válasszuk a Create a new library opciót Üdvözlőképernyő, itt van lehetőségünk új könyvtárat létrehozni, egy már meglévőt megnyitni, valamit a beépített súgót elolvasni Válasszuk a Create a new library opciót
1.a Create a new library Ezután megadhatjuk az új Endnote könyvtárunk nevét, és kiválaszthatjuk, hogy hova akarjuk elmenteni.
Az üres adatbázis
Egy már létrehozott adatbázist az alábbi módon nyithatunk meg A nemrég használt könyvtárak elérhetőek, valamint az Open Library menüponttal nyithatunk meg egy itt nem szereplő könyvtárat
1.b Az importálás folyamatának bemutatása a következő adatbázisok esetén Pubmed Web of Science
Online keresési mód kiválasztása Keresőmezők
Online keresés, találatok Az eredmény listát nem látjuk, csak a találatok számáról kapunk tájékoztatást, kiválaszthatjuk mettől-meddig akarjuk a találatokat megjeleníteni
Online keresés, eredmények A letöltött referenciákat itt őrzi meg
Pubmed, keresés keresőkérdés keresés indítása
A kiválasztott referenciák lementése (Send to) Pubmed, találati lista A kiválasztott referenciák lementése (Send to)
Pubmed, mentés fájlba Fájl létrehozása
Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő) Pubmed, mentés fájlba Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő)
Pubmed, mentés fájlba – mentés helye Név és a mentés helyének megadása)
Importálás lehetőségének kiválasztása Pubmed, importálás Importálás lehetőségének kiválasztása
Pubmed, importálás, megfelelő formátum kiválasztása Az előbb lementett fájl megnyitása Importálás elkezdése
Pubmed, eredmények Sikeres importálás
Pubmed import, egyszerű mód A Citation manager lehetőséget kiválasztva a lementett fájlt az Endnote program automatikusan meg fogja nyitni.
Web of Science, keresés keresőkérdés keresőkérdés keresés indítása
Web of Science, találati lista A kiválasztott referenciák lementése Endnote-ba
Web of Science, exportálás Ha nem indul automatikusan a fájl letöltése, akkor az Export gombra kattintva kezdeményezhetjük a letöltést
Web of Science, eredmény Az eredmények automatikusan bekerülnek az Endnote programba
Csoportok létrehozása Két féle csoport: egyszerű csoport (group) „intellingens” csoport (smart group)
Csoportok létrehozása összes referencia, kategorizálatlan referencia, lomtár, saját csoportjaink, online keresések
Csoportok létrehozása Csoportok létrehozása menü
Csoportok létrehozása, egyszerű csoport név megadása
Csoportok létrehozása, referenciák másolása a csoportba Referenciák mozgatása a létrehozott csoportba
Csoportok létrehozása, intelligens csoport Egy feltételt adhatunk meg, hogy milyen referenciák kerüljenek be a csoportba
Csoportok létrehozása, intelligens csoport Pl. csak a 2010 es cikkek kerülnek be, egy újabb keresésnél ez automatikusan frissülni fog
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között A szinkronizáció ezzel a gombbal lehetséges
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között Email cím és jelszó megadása szükséges, amivel regisztráltunk az Endnote Web szolgáltatásra
Endnote ezköztár Word alatt
Citáció beszúrása A beilleszteni kívánt referencia kiválasztása az endnote programban
Citáció beszúrása
Formázás…
Formázás… A Select Another Style..-ra kattintva további formázási lehetőségeket láthatunk
Több citáció beszúrása Szöveg Bibliográfia
Preferences.. Itt beállíthatjuk, hogy pl. az Endnote Webet használjuk az Endnote program helyett, ekkor meg kell adnunk az email címünket és jelszavunkat, amivel az Endnote Webre regisztráltunk.
Endnote Web.. Endnote webből a referenciáinkat a find citations funkcióval illeszthetjük be.
Köszönöm a figyelmet!