Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata 2011 09.27 Skultéti Attila askulteti@lib.sote.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata 2011 09.27 Skultéti Attila askulteti@lib.sote.hu."— Előadás másolata:

1 Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata Skultéti Attila

2 Mire használható alapvetően?
Bibliográfiai adatok, cikkek gyűjtése különböző adatbázisokból A kigyűjtött adatok rendszerezése Az adatok felhasználása: bibliográfia készítése cikkírás

3 Endnote Web Az Endnote program webes változata, az Endnote programhoz, valamint a Web of Science-hez is ingyenesen jár. Használata javasolt, ha valahol nem férünk hozzá az Endnote programhoz, de internet kapcsolat van. Szinkronizálható az Endnote programmal

4 Új felhasználói fiók létrehozása
Kezdőlap Új felhasználói fiók létrehozása

5 Regisztráció cím megadása

6 Regisztráció Regisztráció, ügyeljünk, hogy a jelszavunk megfeleljen az említett formátumnak

7 Főoldal

8 Importálás, adatbázis választás
Online keresés, kiválaszthatjuk a keresőszolgáltatást

9 Importálás, keresés Keresés elindítása

10 Importálás, találatok kiválasztása
Megadhatjuk, hogy hány rekordot akarunk letölteni

11 Importálás, mentés A kiválasztott referenciákat egy csoporthoz adhatjuk, ekkor lesznek elmentve

12 Új csoport, elnevezhetjük a csoportot
Importálás, mentés Új csoport, elnevezhetjük a csoportot

13 Importálás, mentett bibliográfia
A lementett rekordok a My References alatt jelennek meg

14 Új bejegyzés hozzáadása
Új referenciát hozhatunk létre

15 Bibliográfiák kezelése
Csoportokat hozhatunk létre, törölhetünk, átnevezhetjük, megoszthatjuk másokkal

16 Megosztás Csoport megosztása

17 Duplikátum szűrés hasonlóan az Endnote programhoz

18 Formázás és mentés Készíthetünk bibliográfiát tetszőleges csoportból, tetszőleges formátumban, különböző formátumokban

19 Cite while you write plugin
Letölthetjük a MS Word programba beépülő, eszköztárt, ezt az Endnote program is feltelepíti

20 Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból
Exportálás file-ba Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból

21 1. Új Endnote adatbázis létrehozása és adatok gyűjtése:
Start menü – Programok – Endnote – Endnote Program

22 A program elindítása után az alábbi ablak látszik
Megadhatjuk létrehozott Endnote webes fiókunkat az Integrate opció alatt

23 Válasszuk a Create a new library opciót
Második üdvözlőképernyő, itt van lehetőségünk új könyvtárat létrehozni, egy már meglévőt megnyitni, valamit a beépített súgót elolvasni Válasszuk a Create a new library opciót

24 1.a Create a new library Ezután megadhatjuk az új Endnote könyvtárunk nevét, és kiválaszthatjuk, hogy hova akarjuk elmenteni.

25 Az üres adatbázis

26 Egy már létrehozott adatbázist az alábbi módon nyithatunk meg
A nemrég használt könyvtárak elérhetőek, valamint az Open Library menüponttal nyithatunk meg egy itt nem szereplő könyvtárat

27 1.b Az importálás folyamatának bemutatása a következő adatbázisok esetén
Pubmed

28 Pubmed, keresés keresőkérdés keresés indítása

29 A kiválasztott referenciák lementése (Send to)
Pubmed, találati lista A kiválasztott referenciák lementése (Send to)

30 Pubmed, mentés fájlba Fájl létrehozása

31 Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő)
Pubmed, mentés fájlba Fájl letöltése, mentés opció kiválasztása (böngészőfüggő)

32 Pubmed, mentés fájlba – mentés helye
Név és a mentés helyének megadása)

33 Importálás lehetőségének kiválasztása
Pubmed, importálás Importálás lehetőségének kiválasztása

34 Pubmed, importálás, megfelelő formátum kiválasztása
Az előbb lementett fájl megnyitása Importálás elkezdése

35 Pubmed, eredmények Sikeres importálás

36 Csoportok létrehozása
összes referencia, kategorizálatlan referencia, lomtár, saját csoportjaink, online keresések

37 Csoportok létrehozása
Két féle csoport: egyszerű csoport (group) „intellingens” csoport (smart group)

38 Csoportok létrehozása
Csoportok létrehozása menü

39 Csoportok létrehozása, egyszerű csoport
név megadása

40 Csoportok létrehozása, referenciák másolása a csoportba
Referenciák mozgatása a létrehozott csoportba

41 Csoportok létrehozása, intelligens csoport
Egy feltételt adhatunk meg, hogy milyen referenciák kerüljenek be a csoportba

42 Csoportok létrehozása, intelligens csoport
Pl. csak a 2010 es cikkek kerülnek be, egy újabb keresésnél ez automatikusan frissülni fog

43 Endnote Web és Endnote szinkronizálása
Beeállíthatjuk Endnote Webes fiókunkat, ezt az Edit – Prefernces menüben is megtehetjük

44 Endnote Web és Endnote szinkronizálása
cím, és a jelszó megadása, az URL mezőben hagyjuk az alapértelmezett értéket

45 Endnote Web és Endnote szinkronizálása
Ezután kiválaszthatjuk, hogy letölteni, vagy feltölteni szeretnénk e a referenciákat.

46 Endnote Web és Endnote szinkronizálása
Az Endnote Web alatt jelennek meg a referenciák, amiket letöltöttünk, utána ezeket tetszőleges csoportba áthelyezhetjük

47 Endnote ezköztár Word alatt

48 Citáció beszúrása A beilleszteni kívánt referencia kiválasztása az endnote programban

49 Citáció beszúrása

50 Citáció beszúrása Szöveg Bibliográfia

51 Formázás…

52 Formázás… A Browse.. re kattintva további formázási lehetőségeket láthatunk

53 Egyéb bibliográfia kezelő szoftver megoldások
RefWorks: Web alapú, mint az EndNote Web, fizetős Zotero: Web alapú, böngésző bővítményként lehet feltelepíteni, ingyenes.

54 Zotero

55 Zotero - downloads

56 Zotero – Firefox plugin

57 Zotero – új kollekció Csoportok listája, saját csoportokat lehet létrehozni, az EndNote-hoz hasonlóan, a „new collection” ikonra kattintva.

58 Zotero – a referenciák A könyvtárban található hivatkozások listája.
Egy kiválasztott hivatkozás részletes megjelenítése.

59 Zotero – hivatkozások hozzáadása
Fájlok importálása más bibliográfia kezelő alkalmazásokból. Új hivatkozás létrehozása, a megfelelő mezők kitöltésével. Hivatkozás hozzáadása azonosító alapján, pl meg lehet adni PubMed Id-t vagy DOI számot.

60 Zotero – Create reference by ID
Adding the PubMed ID, Zotero dowloads the reference, and adds it to the collection

61 Zotero bibliográfia készítése
Bibliográfiát lehet készíteni megadott hivatkozásokból, vagy könyvtárból.

62 Zotero – Word plugin Hivatkozásokat lehet beszúrni egy Word dokumentumba a Zotero eszköztár Insert citation gombjának segítségével.

63 A beillesztett hivatkozásokból bibliográfiát is tudunk készíteni.
Zotero – Word plugin A beillesztett hivatkozásokból bibliográfiát is tudunk készíteni.

64 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata 2011 09.27 Skultéti Attila askulteti@lib.sote.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések