Programozástudás hit vs. valóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Advertisements

Regionális konferencia Szolnok március 12..
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Miért jó informatikusnak lenni? Készítették: Varga Dániel, Kéri Márk.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
WinVill működése a 10 vonal példáján bemutatva
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Intelligens céginformációs megoldások
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Pedagógus szerep és változásai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1. dia A szakdolgozat címe
Kispálné Horváth Mária
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Műszaki Anyagtudományi Kar Öntészeti Intézet
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Hallásvizsgálati eljárások
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Új szolgáltatások illesztése működő rendszerekhez SOA alulnézetben
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
2. Bevezetés A programozásba
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
? A modell illesztése a kísérleti adatokhoz
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
A programozás tanulási-tanítási folyamata
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A gyermeki jogok érvényesítése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
BTMN.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A Lineáris Keresés Buktatói
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A nők lehetőségei az IT szektorban
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Abacusan – ArTec Robotist Robotika
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
MORÉNA RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA ADY ENDRE LÍCEUM
Előadás másolata:

Programozástudás hit vs. valóság Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Learning Activity Unit 4. Szünet 3. Alkalmazás 2. Kipróbálás 5c. Felhasználás Kreatív 1. Ismeretszerzés 5b. Felhasználás Módosított 5a. Felhasználás Ismétlő 4. Pause 3.erimenting 2. Trying 5c. Using Creating 1. Initial learning 5b. Using Modifying 5a. Using Repeating Bloom-féle taxonómia Értékelés Szintézis Analízis Alkalmazás Megértés Ismeretszerzés Ebbinghaus: felejtési görbe Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

A programozás tanulás alapjai Absztrakció Angol Algoritmikus gondolkodás Gépelés Logikai készségek Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

A programozó diák tudása „nem tud” Kész modulokból Konkrét néhány feladatot Másolt mintákból Valamit csinál (eredmény határozza meg a „célt”) Mindig elírja Nem látja át, nem tudja részekre bontani Sok idő Elfelejti a célt Nem tudok programozni, egy csomó idő elmegy arra, hogy kitaláljam DidMatTech 2016

Ki, mit tud? 3D kockaforgatás Színész Leggyengébb tanuló Bukott matekból OOP szakkör vs fakultáció iPhone játékfejlesztő Webprogramozó Alkalmazói OKTV E-Hód Break DidMatTech 2016

Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Programozás tanítása Hosszútávú építkezés Személyre szabott Egyéni módszerek Egyéni tanulási utak Gondolkodási készségek fejlesztése Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 ISSEP, Münster 2016

Hogyan tanítsuk? DidMatTech 2016

Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Köszönöm a figyelmet Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017