Programozástudás hit vs. valóság Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017
Learning Activity Unit 4. Szünet 3. Alkalmazás 2. Kipróbálás 5c. Felhasználás Kreatív 1. Ismeretszerzés 5b. Felhasználás Módosított 5a. Felhasználás Ismétlő 4. Pause 3.erimenting 2. Trying 5c. Using Creating 1. Initial learning 5b. Using Modifying 5a. Using Repeating Bloom-féle taxonómia Értékelés Szintézis Analízis Alkalmazás Megértés Ismeretszerzés Ebbinghaus: felejtési görbe Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017
A programozás tanulás alapjai Absztrakció Angol Algoritmikus gondolkodás Gépelés Logikai készségek Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017
A programozó diák tudása „nem tud” Kész modulokból Konkrét néhány feladatot Másolt mintákból Valamit csinál (eredmény határozza meg a „célt”) Mindig elírja Nem látja át, nem tudja részekre bontani Sok idő Elfelejti a célt Nem tudok programozni, egy csomó idő elmegy arra, hogy kitaláljam DidMatTech 2016
Ki, mit tud? 3D kockaforgatás Színész Leggyengébb tanuló Bukott matekból OOP szakkör vs fakultáció iPhone játékfejlesztő Webprogramozó Alkalmazói OKTV E-Hód Break DidMatTech 2016
Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Programozás tanítása Hosszútávú építkezés Személyre szabott Egyéni módszerek Egyéni tanulási utak Gondolkodási készségek fejlesztése Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 ISSEP, Münster 2016
Hogyan tanítsuk? DidMatTech 2016
Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Köszönöm a figyelmet Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017