Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Intézményvezetői célkitűzések
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Mentés másként Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Előadás másolata:

Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma Kneza Trpimira 23 HR31000 Osijek – Eszék Tel/fax: + 385 (0)31 275 480 Email: pedagogus-forum@os.t-com.hr Honlap: www.hmpf.hr

Oktatási rendszer Modellek: Magyar tannyelvű iskolák Óvodák száma: 7 A – egynyelvű B – kétnyelvű C – anyanyelvápolás Magyar tannyelvű iskolák Vörösmart (Újbezdán és Csúza) Laskó (Kopács és Várdaróc) Kórógy HMOMK (óvoda, általános iskola, középiskola) Óvodák száma: 7 Anyanyelvápoló iskolák: 21 általános iskola és 1 középiskola

HMPF 2001. október 16. Képviseli a tagságot Oktatási és nevelési problémák Módszertani támogatás: óvodafelsőoktatás Együttműködés: személyekkel, szervezetekkel, közösségekkel… Fejlesztés

Tevékenység Táborok Vetélkedők Szemlék Továbbképzések Oktatási intézmények támogatása Tanulók/szülők támogatása Tantervek/óravázlatok készítése Oktatást segítő módszertani könyvek Együttműködő partner Közösségépítés Projektek: tangazdaság, ifjúsági központ, óvodafejlesztés

„Szülőföldön Magyarul” pályázatok alakulása

Beiskolázási program

A magyarországi felsőoktatási intézményekbe jelentkezők száma

Demográfia A horvátországi magyarok létszámának alakulása, 1910-2001   1931. 1948. 1953. 1961. 1981. 1991. 2001. 2011. Lakosok száma 3.430.270 3.779.858 3.936.022 4.159.696 4.601.469 4.784.265 4.437.460 4.290.612 Változás - 349.588 156.164 223.674 441.773 182.796 -346.805 -146.848 Változás % 10,19 4,13 5,68 10,62 3,97 -7,25 -3,31 A horvátországi magyarok létszámának alakulása, 1910-2001

Hátrányok Létszámcsökkenés Elvándorlás Magyarul beszélő szaktanárok hiánya Erős beolvadás Nyelvtudás – kétnyelvűség? Tankönyvek

Célkitűzések Létszámcsökkenés lassítása/megállítása/megfordítása (támogatási rendszer) Módszertani fejlesztés Magyar nemzeti öntudat megtartása/erősítése (szemlék, vetélkedők, táborok) Oktatási-nevelési fejlesztés (továbbképzések) Tehetséggondozás

Támogatóink/Együttműködő partnereink Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. Nemzetpolitikai Államtitkárság Emberi Erőforrások Minisztériuma OFI Eszéki Magyar Főkonzulátus Kárpát-medence pedagógus szervezetei

Elemzés Belső Erősségek Gyengeségek Egyéni foglalkozás Családias légkör Jó felszereltség Testreszabott továbbképzés Pozitív jogi háttér Kérnyelvűség Alacsony létszám Leterheltség Kiégés/érdektelenség Tankkönyvhiány Szaktanár hiány Külső Lehetőségek Veszélyek A szakmai tudás erősítése Érvényesíthető támogatási rendszer Többet nyújtani és felismerhetővé válni (brendépítés) Helyi adottságok A jogok érvényesülésének megakadályozása Iskolák megszűnése Munkanélküliség Beolvadás és kivándorlás

Tevékenységeink Tudással a könnyebb boldogulásért

Tevékenységeink „A horvátországi magyar oktatásért”

Tevékenységeink Lakitelek/Kecskemét

Tevékenységeink Erzsébet-tábor

Tevékenységeink Az ivói Erzsébet-táborban - Erdély

Tevékenységeink Kőgyesi Melitta Népzenei Vetélkedő

Merki Ferenc Anyanyelvápoló Szemle

Külhoni Magyar Óvodások éve

Tevékenységeink Felsősök éve: tréning Vörösmarton és Laskón

Tevékenységeink Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai műhelykonferencia-sorozata

Tevékenységeink Beszélj úgy, hogy érdekelje… képzés

Tevékenységeink A horvátországi magyarság Horvátország újkori történelmében – című dokumentumfilm

Tevékenységeink „Digitális szülőföld – Mindennapi kenyerünk” (pályázat)

Tevékenységeink Barkóca Kisújságíró Tábor

Tangazdaság és Ifjúsági Központ

Helyi adottságok Jó minőségű termőtalaj – fejlett kertészet Kopácsi rét közelsége Eszék közelsége Rendezvények

Kopácsi óvoda

Köszönöm a figyelmet!