Tanfelügyelet, önértékelés tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A év értékelése és a év újdonságai
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztási tanácsadás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szülői választmány 2016.okt.18.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A szaktanácsadásról.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Felvételi
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
középfokú felvételi eljárás
Intézményvezetői célkitűzések
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

Tanfelügyelet, önértékelés tapasztalatai Gerendás János főosztályvezető-helyettes Oktatási Hivatal, Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály Budapest, 2017. június 29.

Tanfelügyelet – számokban I. 2015-ben Pedagógus: 2005 Vezető: 23 Intézmény: - 2016-ban Pedagógus: 1613 befejezett, 309 - az ellenőrzés megvalósult, a fejlesztési terv feltöltésére vár Vezető: 960 befejezett, 241 - az ellenőrzés megvalósult, a fejlesztési terv feltöltésére vár Intézmény: 7

Tanfelügyelet – számokban II. 2017-ben Pedagógus: - Vezető: 1266 befejezett folyamat, 786 esetben a látogatás megtörtént, de a fejlesztési terv még nem került feltöltésre, 338 elindított vagy folyamatban lévő Intézmény: 3 lefolytatott ellenőrzés, 1933 tervezett ellenőrzés 2018-ban (tervezet) Vezető: 2936 Intézmény: 3912

Tapasztalat Az ellenőrzött személyek előzetesen tartanak az ellenőrzéstől, idegenkednek tőle Az ellenőrzést pozitívan élik meg, utólag örülnek pedagógiai munkájuk pozitív megerősítésének

Önértékelés – számokban Pedagógus: 2277 befejezett folyamat, 885 félbehagyott Vezető: 673 befejezett folyamat, 450 félbehagyott Intézmény: 17 befejezett folyamat, 29 félbehagyott 2017-ben Pedagógus: 3364 befejezett folyamat, 4052 elindított/folyamatban lévő Vezető: 525 befejezett folyamat, 1279 elindított/folyamatban lévő Intézmény: 27 befejezett folyamat, 195 elindított/folyamatban lévő

Tanfelügyelet – Önértékelés összevetés   Tanfelü-gyelet Intézményvezető Önérté-kelés Intézményvezető Tanfelü-gyelet Intézmény Önérté-kelés Intézmény Tanfelü-gyelet Pedagó-gus Önérté-kelés Pedagó-gus 2016. évi eljárások 1201 1123 7 46 1922 3162 2017. évi eljárások 2490 1804 1936 222 - 7416

A tanfelügyeleti terv megvalósításának nehézségei Az összerendelés jogszabályi és szakmai feltételeinek való megfelelés KIR intézménytörzs, KIR személyi nyilvántartás adatainak problémái Nehézségek és problémák az: - Intézményi, - Szakértői oldalon, - Informatikai háttér alkalmazása során

Az összerendelés jogszabályi és szakmai feltételeinek való megfelelés I. Pedagógus ellenőrzése – az érintett pedagógussal azonos munkakörben és intézménytípusban szerzett legalább 5 éves szakmai gyakorlat Intézményvezető ellenőrzése – az érintett intézményvezetővel azonos intézménytípusban szerzett legalább 5 éves szakmai gyakorlat + egyik szakértő intézményvezető vagy van 5 éves intézményvezetői tapasztalata abban az intézménytípusban Intézmény ellenőrzése - adott intézménytípusban szerzett legalább 5 éves szakmai gyakorlat

Az összerendelés jogszabályi és szakmai feltételeinek való megfelelés II. Egyházi fenntartású intézményben folyó ellenőrzést csak egyház által jóváhagyott listán szereplő szakértők végezhetnek Nemzetiségi intézményben folyó ellenőrzést a nemzetiség nyelvét beszélő szakértő vezetheti Alternatív nevelés-oktatást folytató intézmény intézményellenőrzésekor az egyik szakértő az adott alternatív nevelés-oktatási módszer területén legalább 5 éves szakmai gyakorlattal kell, hogy rendelkezzen Felsőoktatási intézmények gyakorló intézményeinek intézményellenőrzésében, intézményvezető ellenőrzésében egyik szakértő gyakorló intézményben szerzett legalább 5 éves szakmai gyakorlattal kell, hogy rendelkezzen

KIR intézménytörzs, KIR személyi nyilvántartás adatainak problémái KIR Intézménytörzsben – a feladatellátási helynél nem jelölik, hogy az intézményegység KIR Intézménytörzsben – a feladatellátási helynél nem jelölik, hogy az intézményegység, tagintézmény milyen feladatot lát el (ha több alapfeladatot lát el) KIR Intézménytörzsben – KIR Személyi nyilvántartásban nincs összekötve az az adat, hogy az egyes tagintézményeknek, intézményegységeknek kik a vezetőjük

KIR intézménytörzs, KIR személyi nyilvántartás adatainak problémái KIR személyi nyilvántartásban - vezetői megbízás adatai hiányosak vagy a vezetői megbízás kezdete- vége dátum elavult KIR személyi nyilvántartásban - azoknál az intézményvezető-helyetteseknél, akik intézményegységet is vezetnek, csak a helyettesi beosztást jelölik, így nincs adat ahhoz, hogy számukra intézményvezetői (intézményegység- vezetői) ellenőrzést tudjunk szervezni

Intézményi nehézségek és problémák Az intézményvezetői és intézményi tanfelügyelethez szükséges dokumentumok (pl. pedagógiai program, vezetői pályázat stb.) feltöltésének hiánya A tanfelügyeletet megelőző önértékelés hiánya vagy félbemaradt önértékelés Intézményi programok - kérelmek feladása (788 darab) kizárt időszakra

Intézmények feladott kérelmeinek száma (összesen 788 db)

Szakértői adatok I. 2016-ban aktív szakértők létszáma: 4984 fő 2016. évben megszervezett látogatások esetében (minősítés és tanfelügyelet egyben) a megvalósult megbízások száma: 32 856 db Szakértői átlag: 6,75 db

Szakértői kirendelések száma 2016-ban

Szakértői adatok II. Jelenleg aktív szakértők létszáma: 5010 fő 2017. évben (2017. 06. 22-ig) (minősítés és tanfelügyelet egyben) a megvalósult látogatások száma: 10 552 db Az eddig elfogadott látogatások alapján a szakértők jelenlegi kirendeléseinek össz darabszáma : 35.933  db Szakértői átlag: 7,17

Szakértők POK szerinti megoszlása Aktív szakértők (fő) Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ 205 Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ 1216 Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ 300 Egri Pedagógiai Oktatási Központ 188 Győri Pedagógiai Oktatási Központ 329 Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ 287 Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ 396 Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központ 338 Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ 203 Salgótarjáni Pedagógiai Oktatási Központ 87 Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ 515 Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ 384 Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ 339 Zalaegerszeg Pedagógiai Oktatási Központ 223 Összesen 5010

Kirendelések POK szerinti megoszlása Kirendelések össz darabszáma Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ 1231 Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ 9169 Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ 1823 Egri Pedagógiai Oktatási Központ 1393 Győri Pedagógiai Oktatási Központ 2574 Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ 2288 Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ 2760 Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központ 2106 Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ 1347 Salgótarjáni Pedagógiai Oktatási Központ 593 Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ 3285 Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ 2968 Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ 2579 Zalaegerszeg Pedagógiai Oktatási Központ 1817 Összesen 35933

Szakértői adatok III. 2017-ben eddig összesen 2031 db kérelmet adtak le a szakértők összesen 955 fő szakértő adott be kérelmet összesen 477 db kérelmet utasítottak el a POK-ok

Szakértők feladott kérelmeinek száma (2031 db)

Szakértői nehézségek és problémák Pedagógus munkakörhöz kapcsolódó, pl. - érettségi feladat - iskolai programok Utazási Betegségekkel kapcsolatos Magán jellegű

A látogatások szervezése során a szakértők érdekében figyelembe vett szabályok I. 1. A szakértők megadhatják a kiindulási településüket, amelynek nem kell megegyezni a munkahelyükkel. Amikor a szakértő keresése során a szakértők várható utazási távolságát számítjuk, azt feltételezzük, hogy innen indulnak. 2. Szakértők utazási távolságának számításakor a közúti távolságot alkalmazzuk, nem légvonalbeli távolságot. 3. A szakértők előre jelezhetik, hogy melyik időszakokban nem tudnak munkát végezni (és a POK jóváhagyja), ezekre nem szervezünk feladatot. Erre az időszakra a kérelem benyújtásának pillanatától már nem szervez további feladatokat az algoritmus.

A látogatások szervezése során a szakértők érdekében figyelembe vett szabályok II. 4. A szakértők jelezhetnek összeférhetetlenséget intézményekkel és személyekkel is. Jóváhagyás esetén a kérelem benyújtásának pillanatától már nem szervezünk ilyen látogatásokat. 5. A szakértők jelezhetik adott településről, hogy ide nem áll módjukba elutazni (rendkívül indokolt esetben tudjuk elfogadni). 6. Szakértők kiválasztásakor nem csak a távolságot vesszük figyelembe, hanem a szakértők terheltségét. Ha a közel lakó szakértő már az évre jóval több látogatást kapott, mint a távolabb lakó, akkor inkább a távolabb lakót jelöljük ki, hogy a terhelés minél egyenletesebb legyen.

A látogatások szervezése során a szakértők érdekében figyelembe vett szabályok III. 7. A szakértőknek a hosszabb utazást további munkaórák jóváírásával kompenzáljuk. Ha egy szakértő a látogatások jellemző helyszínétől távolabb lakik, így általában többet kell utaznia, akkor neki kevesebb feladatot osztunk ki. 8. Ha a látogatás nem teljesíthető egy napon belül, akkor a szakértői feladatért további 8 óra munkavégzést írunk jóvá.

A látogatások szervezése során a szakértők érdekében figyelembe vett szabályok IV. 9. Ha egy intézményvezető szakértő is egyben, akkor évi maximum 50 óra erejéig az intézményi delegáltként végzett feladatokat beszámítjuk szakértői munkavégzésnek. 10. A kirendelések első publikálásakor minden szakértőnek havi egy szakértői napra nem osztunk kirendelést. (Csak indokolt esetben tértünk el ettől.)

Informatikai háttér alkalmazásának nehézségei és problémái Jogosultságok kiosztása Validálás (KIR-validáció, Mesterjelszó-validáció) Több jogosultság esetén a megfelelő jogosultság használata Informatikában való jártasság hiánya

Köszönöm szépen a figyelmet! gerendas.janos@oh.gov.hu gerendas.janos@oh.gov.hu