HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Intézményi önértékelés indikátorok segítségével
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Szervezetfejlesztési Program
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Szakmai monitorozás.
Az ötlettől a projekttervig
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Teljesítmény-menedzsment
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttervezés első lépései
Készítette: Magyar Orsolya
Szervezetfejlesztési Program
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Éves tervezés a magyar bankszektorban
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Az ötlettől a projekttervig
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
Ide kerülhet az előadás címe
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás 1

2. Önértékelési fázis 2

SZÖM I. FOLYAMAT 2.4. LÉPÉS MEGVALÓSÍTANDÓ FEJLESZTÉSEK KIJELÖLÉSE 3

2.4. Megvalósítandó fejlesztések kijelölése 2.4.1. Erősségek és fejlesztendő területek összesítése 2.4.2. Fejlesztendő területek rangsorolása 4

2.4.1. Erősségek és fejlesztendő területek összesítése Kritériumok közötti összefüggések vizsgálata (6a-7a; 6b-7b; ezekhez a 8. 9.) Azonos ok(ok)ra visszavezethető erősségek és fejlesztendő területek vizsgálata Helyzetfelmérés információinak vizsgálata (célrendszer, mérési rendszer, partnerkapcsolatok, fejlesztések vizsgálata) Keletkező dokumentum: „Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája” 5

2.4.1. Összesített lista készítése Az Értékelő könyv és a Helyzetfelmérés dokumentumok elemzése alapján készül 3-4 oldal ERŐSSÉGEK: 1. 2. 3. 4. 5. FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK: 1. 2. 3. 4. 5. 6

Célrendszer vizsgálata (Helyzetfelmérés) Dokumentumelemzés – célok kibontása Helyzetfelmérés – célok, célrendszer meghatározása Célok (felül)vizsgálata Konkrét, egyértelmű, mérhető Célok egymásra épülése, hierarchiája Célok összhangja, koherenciája Magasabb rendű céloknak való megfelelés 7

Cél – Módszer – Eredmény Hármas Cél megfelelőségének értékelése Módszer értékelése és felülvizsgálata CÉL Kijelölése MÓDSZER Kiválasztása Bevezetése Alkalmazása EREDMÉNY Mérés, Értékelése 8

2.4.2. Fejlesztendő területek rangsorolása Csak a fejlesztendő területekkel dolgozunk tovább Fejlesztendő terület kiválasztása, amellyel foglalkozni kíván az intézmény Különböző módszerekkel történhet Keletkező dokumentum: „Fejlesztendő területek szűkített listája” 9

RANGSOROLÁS (Hatás x Megvalósíthatóság)

Rangsorolás célja - Sorrend felállítása Választási lehetőségeket rendszerezetten leszűkítjük, hogy az elemeket összehasonlíthassuk egymással, adott szempontok szerinti válogatással. - Sorrend felállítása - Elemek kiválasztása

Rangsorolási szempontok Fejlesztés Hatása az intézmény külső és belső eredményességének tekintetében. Fejlesztés Megvalósíthatósága Egyéb - Fejlesztés megvalósításának sürgőssége

Hatás (A) – szempontok Saját intézményi célok Partneri elégedettség Munkatársi elégedettség Intézményi (belső) működés -------------------------- „Kiterjedtség”

Hatás (A) - skála 0 – nincsen hatása 1 – kis mértékű (célt támogat, de nem kiterjedt) 2 – 3 – közepes mértékű 4 – 5 – nagy mértékű (több területen nagy mértékű javulás)

Megvalósíthatóság (B) – szempontok Időtartam Időráfordítás Emberi erőforrás Anyagi erőforrás Egyéb erőforrások

Megvalósíthatóság (B) – skála 0 – nem megvalósítható 1 – nagyon nehezen, igen nagy befektetéssel valósítható csak meg 2 – 3 – átlagos (közepes) erőforrásigénye van a fejlesztésnek 4 – 5 – könnyen, kis befektetéssel megvalósítható

Rangsor (Hatás x Megvalósíthatóság – A x B) No Fejlesztendő terület Hatás (A) Megval. (B) A x B Rangsor 1. Szabályzatok nem aktuálisak 3 5 15 2-3 2. Információtorzulás intézményen belül 4 12 3. Elismerések okai nem ismertek 2 10 4. Udvar elavult 6 5. Tanulók hiányzása 16 1 6. Nincs honlap 2 – 3

SZÖM I. FOLYAMAT 2.5. LÉPÉS TANTESTÜLETI ELŐTERJESZTÉS 18

2.5. Tantestületi előterjesztés A munka folyamatának és módszertanának áttekintése; Az önértékelés főbb megállapításai - az önértékelés tárgyát képező területen az intézmény - főbb erősségei - főbb fejlesztendő területei; Fejlesztendő területekre tett javaslatok; Főbb megállapítások, tanulságok ismertetése . 19

2.5. Tantestületi előterjesztés Döntés: az önértékelési projekt eredményének elfogadása; fejlesztendő területek kiválasztása, melyekre célokat tűznek ki és elindítják a fejlesztést. 20

Kérdések 21

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 22