Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta a számítógépes adatbevitelt - ahol nem of, ott MÉCS tag A tanulói értékelést 2 példányban, kompetencia tesztenként kinyomtattuk – kb 5000 lap Minden tanuló of-étől megkapta az értékelést
2007. évi KOMPETENCIAMÉRÉS 37,8 % 48,5% 48,6% 37,7% 49,6% 58,4% 43,1% ÉVFOLYAM TAVALYI ÁTLAG ORSZÁGOS KOMMUNIKÁCIÓ A2 10. G; K; I 37,8 % 48,5% 48,6% KOMMUNIKÁCIÓ B2 37,7% 49,6% 58,4% KOMMUNIKÁCIÓ A3 9. G;H;I;K;F 43,1% 34,5% KOMMUNIKÁCIÓ B3 44,2% 40,7% PROBLÉMAMEGOLDÁS B 21,7% 20,7% PROBLÉMAMEGOLDÁS C 13,0 % 23,4% 24,7% SZABÁLYKÖVETÉS B 38,3% 36,2% SZABÁLYKÖVETÉS C 42,3 % 53,7% 52,7%
Pedagógus visszajelzések Az eredmények nem elég egzaktak, mert az hogy egy kérdés nincs kitöltve, nem feltétlenül jelenti, hogy nem tudta Ötletet kérnek, milyen módszerrel lehetne rávenni a tanulót a komoly hozzáálláshoz és jobb teljesítményhez Kérdésük, hogyan lehetne kiszűrni hogy a meg nem válaszolt kérdést nem tudta nem akarta nem volt ideje rá
Mit kezdett a tanuló a visszajelzéssel? volt aki elolvasta többséget nem érdekelte egyesek jót szórakoztak, hasonlítgatták magukat egymáshoz egy két diák tett fel az értékeléssel kapcsolatosan kérdést
Mit kezdtek a pedagógusok, tantestület a visszajelzésekkel? tantestületi értekezleten általános értékelés hangzott el a tantestület tudomásul vette, hogy eredményeink elérik, sőt meghaladják az országos átlagot osztályfőnökök megkapták a komplett anyagot, hogy beszéljék meg a tanárokkal, szülőkkel, és dolgozzanak ki tervet a hiányzó kompetenciák pótlására
Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? Ált. nem vitték haza a tanulók az eredményeket volt of., aki írásban kért szülőktől visszajelzést, nagyfokú érdektelenség tapasztalható szülői értekezleten történt tájékoztatás kevés szülő jelent meg aki visszajelzett - reálisnak tartja az eredményeket - többé kevésbé ilyennek látja a gyerekét a szülői érdektelenségnek egyik oka lehet a tájékoztatás feleslegesen részletező, túlbonyolított a kapott szövegek kulcsszavai az átlagszülőnek érthetetlenek pl. „szociális extenzivitás” Nincs előtte a feladatsor, nem tudja az eredményt mihez kötni
Fejlesztések MÉCS kérésére az of-k kigyűjtötték a leggyengébben teljesítő tanulókat számukra jó lenne a korrepetálás minden tanár a maga szakterületén próbál jobb eredményeket elérni alkalmanként differenciált foglalkozást tartunk használjuk a fejlesztési feladatok példatárt szeretnénk a hiányosságok pótlására fejlesztő pedagógust alkalmazni (?) továbbképzés kollegáknak, sokrétű módszerek alkalmazása