Tóth Ferenc főosztályvezető augusztus 31. Zalaegerszeg

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Schmidt Istvánné Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási tanácsadás
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szülői választmány 2016.okt.18.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
középfokú felvételi eljárás
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Tóth Ferenc főosztályvezető 2018. augusztus 31. Zalaegerszeg A Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Tóth Ferenc főosztályvezető 2018. augusztus 31. Zalaegerszeg

Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ Elérhetősége 8900 Zalaegerszeg, Kinizsi Pál utca 74. 92/596-429 70/902-9073 70/902-9072 70/684-5850 POKZalaegerszeg@oh.gov.hu

Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ Munkatársai: Balaicz Zoltánné eTwinning, lemorzsolódás Balló Beáta vezetői asszisztens Barkó Zsolt informatikai támogatás (lemorzsolódás, ped. továbbképzés) Bedő Sándorné továbbképzés szervezése Boczkó-Fenyvesi Sarolta pedagógus minősítés, tanfelügyelet Delyné Hir Éva tanügy-igazgatási szolgáltatás, szaktanácsadás Gortka Ferencné pedagógiai mérés-értékelés koordinálása Gyarmati Judit szaktanácsadás László Edina tanulmányi versenyek szervezése Némethné Hajdu Márta tan. versenyek, pedagógiai tájékoztatás és tanulótájékoztatás Némethné Horváth Eszter pedagógus minősítés, tanfelügyelet Pekk Krisztina rendezvényszervezés, pedagógiai értékelés Szijártóné Horváth Andrea pedagógus minősítés, tanfelügyelet Takács Györgyné titkársági referens, gazdasági ügyintézés

Mesterpedagógus szaktanácsadó Szaktanácsadói, szakértői kapacitás 2017. Zalaegerszegi POK Mesterpedagógus szakértő : 222 fő 7 fő Mesterpedagógus szaktanácsadó 83 fő 15 fő

A ZPOK Vas és Zala megyei szakmai partnerei Pedagógusok 8088 fő Fenntartók: KLIK tankerületek Szakképzési centrumok FM Önkormányzatok Egyházak Alapítványok Intézmények 374 db Zalaegerszegi POK Feladatellátási helyek 799 db

A ZPOK működésének kapcsolati hálója Oktatási Hivatal Köznevelési elnökhelyettes Tanügy-igazgatási Főosztály Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztálya Köznevelési Programok Főosztálya Minősítés Tanfelügyelet Mérések Beiskolázás OKTV Pedagógiai értékelés Szaktanácsadás, tantárgygondozás Pedagógiai tájékoztatás Tanügy-igazgatási szolgáltatás Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése, segítése Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Tanulótájékoztató-tanácsadó szolgálat A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók érdekében korai jelző és pedagógiai támogató rendszer működtetése

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek A tervezés alapja az igényfelmérés! Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése PSZSZKF - munkacsoport 2 fő pedagógiai referens 83 fő mesterpedagógus szaktanácsadó Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése Szaktanácsadói kirendelések 2017. I. félév 2017. II. félév Tantárgygondozói szaktanácsadás 97 64 Általános szakmai tanácsadás 138 147 Versenyek 262 38 Egyéb 186 568 Összesen: 683 817 Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése Tanévkezdő tantárgyi fórumok szeptember 19 – 28 – ig Bevont szaktanácsadók száma: 77 fő Zalaegerszegi POK Szakterületek Zalaegerszeg 21 Nagykanizsa 17 Keszthely 1 Szombathely 22 Sárvár 19 Csepreg Szentgotthárd

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Pedagógiai tájékoztatás http://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/zalaegerszeg/ Tavaszi pedagógiai szakmai napok - 2017. április 24-május 23. 340 résztvevő, 65 program, 40 helyszín Őszi tervezett időpont: 2017. november. 7 – 17. Konferenciák Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Tanulótájékoztatás, tanácsadás Megyei pályaválasztási tájékoztatók készítése - KLIK - Szakképzési Centrumok - Munkaügyi központok Diákparlament megyei küldöttválasztása 101 fő (50/51) résztvevő, 2 helyszín 2017. október: megyei diákparlament Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése 17 országos/megyei fordulói; 626/635 tanuló 15 ZPOK által meghirdetett „házi” verseny; 681/1070 tanuló 18/27 fő mesterpedagógus szaktanácsadó Helyszínek száma: 9/8 Megyei díjátadó ünnepség - Celldömölk 223 fő, - Nagykanizsa 250 fő díjazott tanuló Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek A tanulmányi versenyek számára helyszínt biztosító iskolák Zalában: ZSzC Báthory István Szakképző Iskolája; Zalaegerszeg Batthyány Lajos Gimnázium; Nagykanizsa Egry József Ált. Isk. és AMI; Keszthely Zrínyi Miklós – Bólyai János Ált. Isk.; Nagykanizsa Hevesi Sándor Ált. Isk.; Nagykanizsa Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium Mindszenty József Ált. Isk., Gimn. és Kollégium; Zalaegerszeg Petőfi Sándor és Dózsa György Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Ált.Isk.;Zalaegerszeg Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek A tanulmányi versenyek számára helyszínt biztosító iskolák Vasban: Paragvári Utcai Általános Iskola; Szombathely SzMSzC Gépipari és Informatikai Műszaki Szakközépiskolája; Szombathely Celldömölki Városi Általános Iskola ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium; Szombathely Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium Szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium SzoSzSzC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolája Körmendi Kölcsey Utcai Általános Iskola és AMI Szombathelyi Neumann János Általános Iskola Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Pedagógusok képzése, továbbképzése a 2016/2017 – es tanévben 361 pedagógus 4,74 elégedettségi pontszám 21 képzés Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Pedagógusok képzése, továbbképzése a 2016/2017 – es tanévben „Mindennapi pénzügyeink” "Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel Interaktív táblák és tanulói válaszadó rendszerek pedagógiai alkalmazása Viselkedéskorrekciós lehetőségek az iskolában Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására Elsősegély-nyújtási ismeretek és ezek alkalmazása a köznevelési intézményekben A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában A multimédia elemeinek használata a pedagógus munkájában Pénzügyek a hétköznapokban- a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei az általános iskola felső tagozatán Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek A pedagógusok továbbképzésének helyszínei: Zalaegerszegi POK 148 fő Premontrei Rendi Szent Norbert Gimnázium 112 fő Pákai Általános Iskola 54 fő Zalaegerszegi Szakképzési Centrum 24 fő Szombathelyi Műszaki Szakképzési Centrum 23 fő Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Pedagógusok 2017/2018 – ra tervezett továbbképzései "Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben Művészeti nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba Egészséges életmódra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba A mozgás kiemelt szerepe a gyermekek fejlődésében, az óvodai hátránycsökkentésben, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba A játék, szabad játék szerepe az óvodai hátránycsökkentésben, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba Környezettudatosságra nevelés hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákban, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba Különleges bánásmódot igénylő (SNI, BTM, kiemelten tehetséges) gyermekek együttnevelése az óvodában, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba Az egyéni bánásmód és a hátránycsökkentés speciális módszertana az óvodában, a fejlesztés beépítése a pedagógiai programba Viselkedéskorrekciós lehetőségek az iskolában A hozzáadott érték – mit és miért mérünk? (Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) A tanulás tanítása általános iskolában Tehetséggondozás és kreativitás – az alkotóképességet fejlesztő projektek kidolgozása a nevelési-oktatási intézményekben A multimédia elemeinek használata a pedagógus munkájában A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában Zalaegerszegi POK

Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó rendszerszintű támogatás 229/2012. (VIII. 28.) Korm. Rendelet módosítás írja elő. Célja: a korai iskolaelhagyók arányának 10%-ra történő csökkentése 2020-ra a végzettségi szint javításával - Érintett tanulói kör meghatározása - A megfelelő tanulói adatok importálása a KIR-ből Az intézmény tanulói szintű adatai feldolgozása személyazonosításra alkalmatlan formában A POK a kapott adatok alapján ad támogatást a tanulók egyéni fejlesztési tervének meghatározásához, a lemorzsolódás megelőzésében eredményes pedagógiai módszerek alkalmazásához. Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása II. Az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával valósul meg. Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása Minősítés, tanfelügyelet 3 pedagógiai referens 108/114 fő mesterpedagógus szakértő Zalaegerszegi POK PSZE PÉM összesen 2016 204 fő 787 fő 991 fő 2017 154 fő + 137 int. 636 fő 790 fő +137 int. 2018 165 fő + 211 int. 402 fő 567 fő + 211 int Összesen: 660 fő + 348 int. 1825 fő 2348 fő + 348 int.

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása Minősítés, tanfelügyelet Cél: Vas és Zala megyében segíteni a sikeres eljárások maximálását. Közös szakmai sikerkritériuma ez az eljárásba vont intézmények vezetőinek, pedagógusok és szakértők munkájának. Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása Minősítés, tanfelügyelet Szakértői műhelyek 387 résztvevő, 3 program, 3 helyszín Őszi tervezett időpont: 2017. szeptember 26. Pedagógusok felkészítése a minősítésre 286 fő (130 /156) résztvevő, 6 alkalom, 2 helyszín Őszi tervezett időpont: 2017. szeptember 19., 21., október 12. Intézményvezetők felkészítése (önértékelés, tanfelügyelet) 263 fő (109 /154) résztvevő, 5 alkalom, 2 helyszín Őszi tervezett időpont: 2017. november, ill. 2018 eleje Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása Minősítés 2018 - ban minősülő 402 fő (108 fő ped.I, 264 fő ped.II, 29 fő mester) pedagógus portfóliófelülete nyártól nyitva nov. 25 - ig. Képzésükről tájékoztatót a honlapunkon találnak. Szakértői műhelyre jelentkezők szintén látogassanak a honlapunkra. Tanfelügyeleti terv 2018. Vas és Zala megyében 165 vezető és 211 intézmény került be. A bekerülés alapja a KIR személyi ny. adatai. Ha a vezető bekerült, de adatai nem valósak, kérem, jelezze felénk, indokolt esetben töröljük az eljárásból. Érintett intézményvezetők képzéséről levélben és honlapon is tájékoztatunk. Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása „A pedagógus minősítési rendszer kommunikációja” címmel kutatás folyt a ZPOK intézményeiben. Grófné Csatos Andrea Szabó Erzsébet Rápli Róbert „Mestervezető szakirányú továbbképzési szakot” végeztek a BME – en. Zalaegerszegi POK

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása A pedagógus életpálya egy jogszabályban rögzített 2013. óta működő rendszer. Az intézményvezető „hivatalból” részese az eljárásnak. Szinte minden esetben megerősödve, pozitív élménnyel zárul a minősítő vizsga. Az intézményvezetőknek kiemelt szerepe van a tantestületek, pedagógusok körében a pedagógus minősítések általános megítélésével, az életpálya elfogadásával kapcsolatban. Egyszerűbb, gördülékenyebb a minősülés, ha a vezető hozzáállása pozitív. Ha ez így van, akkor az a szerencsés kolléga, aki megkapja ezt az intézményvezetői támogatást. Zalaegerszegi POK

Köszönöm kitartó figyelmüket. Sikeres 2017/2018-as tanévet kívánok a Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ munkatársai nevében! Zalaegerszegi POK