Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?. Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". 1.Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a.
Advertisements

Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Étrend-kiegészítő vagy gyógyszer? Határterületi termékek elhatárolásának szempontjai Medical Tribune konferencia október 1. Dr.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Jogi alapismeretek 2013.
Esélyek a munkaerőpiacon
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban

Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Kereskedelmi szerződések joga
1993-as közoktatási törvény
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A weboldalon történik a bevallás az E-ügyintézés menüpontban Az ügyfélkapus bejelentkezés után meg kell adni a személyes adatokat és azokat.
Projektmunka Földrajzolok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Felhasználóképzés a kórházban
Munkanélküliség.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Új pályainformációs eszközök - filmek
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szabálytalanságkezelés
A tehetséggondozás kihívásai
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a jog teljes spektrumában dolgozhatnak vegyes praxisban is. Mint a szellemi szabadfoglalkozások általában, a tevékenység nem egységes, annak egészére, de egységeire, földrajzi vagy korcsoportokra, szakosodásra lebontható "jellemző" kereset sincs. Szociológiai felmérés nincs. Természetesen adatbázis sincs. Mi a költők, zeneszerzők, alkotóművészek tevékenységére jellemző kereset? A KSH-ban közösen 3 éve képtelenek vagyunk a legegyszerűbb nómenklatúra rendszert kialakítani és ahhoz díjakat kötni, pedig kölcsönös a törekvés.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert diverzifikált az ügyfélbázis és annak fizetési hajlandósága. Eltérő tartalmi, minőségi elvárások vannak még az azonos ügytípusban is. Ebből következően eltérőek az ügyvédi költségek. (Luxus és fapados szolgáltatások egymásmellettisége.) Nincs teljes munkaidős önfoglalkoztatási kényszer, azaz megállapíthatatlan, hogy az ügyvédség egésze átlagolva munka-kapacitásának mely részét fordítja bevételszerzésre. Sok "hobbi" és gazdasági okból kényszerpihenős ügyvéd lehet és van, akik egy-egy ügyfélnek, vagy korlátozott időkeretben dolgoznak (idősebbek, kismamák, egyéb jövedelmekkel is rendelkezők). Sok a kapacitásfelesleg. Budapest minden kerületében van éhbérért dolgozó szegény és drága ügyvéd, eltérők a költségszerkezetek, a klientúra. Budapesten nagyobbak a különbségek, de arányaiban sokkal több a szegény, leszakadt és a részfoglalkozású ügyvéd.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert nincs kötelező, ajánlott, ajánlható vagy követhető díjképzési elv. Az ügyvédi díj az Ügyvédi Törvény szerint szabad megállapodás tárgya. Az ügyvédi hivatásrend nem alkalmazhat ajánlott díjtételeket és tarifákat, még a sztenderdizálható szolgáltatások esetében sem, mert a GVH ezt kartellmagatartásnak minősíti. A növekvő létszám, a határkeresztező ügyvédi tevékenység, a székhelyszolgáltató, ingatlanközvetítő, cégmenedzser cégek átnyúló tevékenységei folyamatos árharcot eredményező helyezet okoznak. Egyetlen tarifa-tipus létezik: a kirendelt és pártfogó ügyvédek állam által IRM rendelettel megállapított munkadíja (3000 forint/óra). Az ennek alapján elérhető havi maximális bevétel (max 5 napi számlázható órával) 300 ezer forint, az ebből realizálható kereset a minimálbér alatt van. (A kirendelésekről viszonylag pontos adataink vannak: kb 4-szeres túljelentkezés van.)

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? Mert az ügyvédi tevékenységre nincs béradat. Nincs adatbázis. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat adatbázisa nem tartalmaz ügyvédi adatot. Nem is lesz, mert nincs behatárolható feladatkör és annak nincs mérhető ellenértéke, nincs bér. A tevékenységgel kapcsolatban pedig csak mérhetetlenségi faktorok vannak. Más foglalkozásoknál vannak világos munkakörök, melyeket a piac beáraz, amit bérrel és bevallással verifikálnak. Mert nem tudunk bevallást tenni. Nem találtunk olyan szakértőt, aki meg tudta volna mondani, hogy az ügyvéd adózó milyen módon tudná megállapítani a tevékenységre jellemző kereset összegét, vagy a tevékenység piaci értékét. Az adóhatóság sem tudjuk, milyen szakértői véleménnyel tudná az ügyvédétől eltérő álláspontját alátámasztani (olyat pedig, aki az ezzel kapcsolatos szakmai felelősségéért anyagi felelősséget vállalna, vagy felelősségbiztosítással támasztaná alá, végképp nem). Mi lesz a bevallásban? Ahány bevallás, annyi vélemény arról, hogy az egész hivatásrend tevékenységének egy főre eső ellenértékéről mit gondol a bevalló?