Iskolaérettség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
SZAKDOLGOZAT RÖVID BEMUTATÁSA NYELV – ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TERÜLETEN PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS, KECSKEMÉT LÁZÁRNÉ.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Bajza Utcai Általános Iskola
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Az „első lépés” TÁMOP
A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Pedagógus szerep és változásai
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Hallásvizsgálati eljárások
Projektmunka Földrajzolok
Mitől szép az írás?! Készítette: Pékné B. Katalin
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Compliance és Corporate Governance
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szervezet-fejlesztés
39. AZ EGYESÜLT NEMZETEK SZERVEZETE.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Állampolgári jogok és kötelességek
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Válság után, válság előtt
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Iskolaérettség

ÓVODA VAGY ISKOLA??

Testi fejlettség: Alakváltozás: teste arányosan fejlett, teherbíró, mozgása összerendezett fáradékonyság, tanulási, figyelem, magatartás probléma. Harmonikus finommozgás: váll, csukló, ujjak mozgékonysága, ceruzafogás, grafomotorika fáradékonyság, vonalközökbe írás Egészséges, ép érzékszervek. /Látás-hallás vizsgálat/.

Lelki-értelmi képességek A lelkileg egészségesen fejlődő gyermek az óvodáskor végére nyitott érdeklődésével készen áll az iskolába lépésre. A tanuláshoz szükséges képességei alkalmassá teszik az iskola megkezdéséhez. Testséma: saját testének ismerete a világban való eligazodás Téri tájékozottság: irányok, síkbeli tájékozódás írás-olvasás A szemmozgás koordináltsága: szemfixáció, sortévesztések, vonalközben írás Iránykövetés képessége: kéz irányváltásai írás, visszafelé olvasás Vizuális és auditív észlelés, differenciálás, beszédkészség: betű felismerés, elterelődés, szavak leírása, összeolvasás, helyesírás

Általános tájékozottság: ismeretek az őket körülvevő világról, időbeli tájékozódás az alapismeretekre már épít az iskola Gondolkodás: fogalmi gondolkodás, összefüggések, ok-okozatok, logika,problémamegoldás, matematikai jellegű tapasztalatok olvasás-írás, matematika, a mindennapi döntéshozatal Emlékezet: szándékos felidézés, vizuális, auditív, rövid-hosszútávú, ritmusemlékezet ismeretek rendszerré szerveződése Figyelem: szándékos figyelem, feladattudat, feladattartás kitartás, kötelességtudat

Szociális érettség Beilleszkedés, a gyermekek, felnőttek elfogadása, együttműködés, szabályok betartása.

Köszönöm a figyelmet!