Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bajza Utcai Általános Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bajza Utcai Általános Iskola"— Előadás másolata:

1 Bajza Utcai Általános Iskola

2 Általános tudnivalók a beiskolázásról

3 BEIRATKOZÁS A szülő joga és kötelessége Tankötelezettség:
a szabad iskolaválasztás > az iskola rendjének elfogadása, betartása Tankötelezettség: Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. Tankötelezett a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben tankötelessé válik.

4 BEIRATKOZÁS A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban –30.között tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. Kerületen belül, annak aki nem a körzetes iskolába akar beiratkozni, nem kell elmenni beiratkoznia a körzetes iskolába. ( szabad mozgás kerületen belül) De, megköszönjük, ha jelzi, hiszen akkor nem várjuk a gyereket. Amennyiben a szabadon választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. [20/2012. EMMI rendelet. 22. § (2)]

5 Különleges helyzet beiskolázáskor
Minden körzetes gyereket kötelező felvenni, de nem kötelező a körzetbe jelentkezni! Különleges helyzetnek minősül: akinek testvére az iskola tanulója munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található, akinek lakóhelye az iskola 1 km-es körzetében van A kötelező felvétel biztosítása az eddigi gyakorlattól eltérően azokra a gyermekekre vonatkoznak, akik az adott iskola felvételi körzetében életvitelszerűen laknak. Az osztályba sorolásnál igyekszünk a szülők kérésének eleget tenni, de ezt nem tudjuk minden esetben biztosítani!

6 Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz?
vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus)

7 Önkontroll funkciói Hatékonyan kommunikál
Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Figyelme fejlett Feladattudata, feladattartása kialakult Szabálytudattal rendelkezik

8 Iskolaérett? Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját. Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt. Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik. Szívesen jár oviba. VÁRJA AZ ISKOLÁT! Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza. Minden cipője kicsi. Meglazult az alsó első foga. Már szeret társasjátékozni. Egyre ügyesebben mozog.

9 Óvodai szakvélemény Az óvodai szakvélemény az óvodának a gyermek iskolaérettségére vonatkozó  állásfoglalására szolgáló három példányból álló nyomtatvány. A tankötelezettség megállapításához szükséges óvodai szakvélemény egy példánya az óvodában marad, egy példányát át kell adni a szülőnek. Amennyiben az óvodavezető a gyermek további óvodai nevelésére tesz javaslatot, akkor az egyik példányt meg kell küldeni a gyermek lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének.

10 A felújított 100 éves Bajza

11 BAJZA Akkreditált Kiváló Tehetségpont Ökoiskola
Gyakorlóhely ( fogadjuk Az ELTE és az Apor tanító- és tanárjelöltjeit)

12 A Bajza utcai iskola kínálata
Célunk Gyerekközpontú iskola, ahol: diák, tanár, tanító jól érzi magát érték a tudás, a segítőkészség, egymás tisztelete jól meghatározott elvárásokat fogalmazunk meg a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, fejlesztése érdekében mindezt a szülőkkel való szoros együttműködésben

13 A Bajza utcai iskola kínálata
Képzési profiljaink: - Két tanítási nyelvű angol oktatás - Német nemzetiségi oktatás (nincs körzet) - Emeltszintű matematika oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás Néptánc Napközis foglalkozás(nem egész napos iskola) Logopédiai, fejlesztő foglakozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sport, sakk)

14 Módszertani kitekintés
Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer ( hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás) Magas színvonalú nyelvoktatás (OKÉV mérések) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor) TÁMOP- pályázat: sok tanulást segítő eszköz Interaktív táblák (6 db) Modern természettudományos szaktanterem Felújított udvar

15 Tervezett osztályok 1.a osztály: Képzési profil: angol két tanítási nyelvű oktatás Tanítók: Iorgolescu Kitti, Illés Györgyi 1.b osztály: Képzési profil: hagyományos tanrendű oktatás, emelt matematikával Tanítók: Hajduné Juhász Bernadett, Fónainé Fischer Judit , napközis tanító ( még tervezés alatt) 1.c osztály: Képzési profil: német nemzetiségi oktatás Tanítók: Kovácsné Báder Katalin, Vankó Mária

16 Elérhetőségeink: tel.: +36/1/473-0181 igazgató: Bódi Csilla


Letölteni ppt "Bajza Utcai Általános Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések