Hitünk alakulása, mindennapi életünk a katolikus óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szeretet tulajdonságai Páli Szent Vince életében
Advertisements

A SZERETET - HIMNUSZA IDÉZET PÁL APOSTOLNAK A KORINTUSIAKHOZ ÍRT 1.LEVELÉBŐL.
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
A szeretet himnusz értelmezése
Jánosi Beatrix szeptember 08.
MONDJÁTOK EL AZ EMBEREKNEK
Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
Krisztus uralma alatt élni 1. András hadművelet Johan Lukasse írása nyomán Megváltóm és Királyom.
Akolitusok továbbképzése
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
A SIKERES ÉLET TITKA.
A keresztény család részesedése az Egyház életében és küldetésében
Nyírségi Református Egyházmegye Területi Presbiteri Találkozók február 26. Rakamaz március 4. Nyírmada március 18. Nyírbogát március 25. Ibrány április.
Mindenben keresni és megtalálni Istent.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Megszentelődés Péter levelei alapján Ifi óra - Békés
A keresztség A befogadás szentsége.
Szerepi Imréné, november 16.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Ahogy én tolmácsolnám nektek…
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
CSALÁD.
Mikor gyóntam utoljára?. Milyen gyakran szoktam áldozni?
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
Atya teremtő szeretet lelke, áradj szét
Az Élet Igéje június „Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
Mi a gyülekezet? Mi a célom? Bibliai gyülekezetplántálás
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
Gyermekeinket érő hatások keresztény szemmel. Milyen irányba hathat a gyermekeinket körülvevő környezet? Kiszolgálja veleszületett önzésre hajló ter-
Az Élet Igéje május „… Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel!” (2Kor 5,20)
1 Továbblépés - Az üzenet.
Királyi papság – szentírási kifejezés : „Mint élő kövek, épüljetek lelki házzá, szent papsággá, hogy Istennek tetsző lelki áldozatokat ajánljatok fel…
Az élet igéje Az élet igéje január január.
Az Élet Igéje február „Akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.” (Róm 8,14).
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Az Élet Igéje január A világ sok részén január 18. és 25. között tartják az imahetet a keresztények egységéért, más helyeken Pünkösdre teszik ezt.
Az Élet Igéje szeptember.
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
Kereszténység - nevelés
Mit jelent önmagunk és mások szeretete?
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
Minta-tanmenet vegyes összetételű 5. osztályosok számára:
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A láthatatlant megadni
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Személyes életvitel.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
Közösségünk van egymással
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
JÉZUS ISTENSÉGÉBE VETTET HIT ALAPJAI
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Előadás másolata:

Hitünk alakulása, mindennapi életünk a katolikus óvodában Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A szülők a legjobbat szeretnék gyermeküknek Ateista családok Szimpatizáns, kereső családok Hitüket felvállaló családok Hitüket gyakorló családok Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

EVANGELII NUNTIANDI VI. Pál pápa: az Evangélium hirdetése - kezdetű apostoli buzdítása 1975. december 8. „Akik az evangéliumot befogadták, és akik az evangélium erejével a megváltottak közösségét alkotják, a Jó Hírt maguk is továbbadhatják és kell is terjeszteniük.” (13. pont) Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

XVI. Benedek pápa A hit kapuja kezdetű apostoli levelében írja: „Újra fel kell fedeznünk a hit útját, hogy egyre világosabban meg tudjuk mutatni a Krisztussal való találkozás örömét és mindig megújuló életerejét” Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

Mit jelent a Jézus Krisztusba vetett hit? Személyes találkozás, rendszeres kapcsolat Istennel, (az Istennel együttöltött idő felhasználása: beszélgetés, elmélkedés, imádság, …) Egyre jobban megismerni Jézus Krisztus életét, tanítását, Megismerni a Katolikus Egyházat, elfogadni a hitigazságokat, használni az Egyház imáit, Rendszeresen olvasni a Szentírást, Élni a szentségekkel, Továbbadni a hit örömét. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A hit örömének sugárzása és továbbadása révén tesszük a legnagyobb szolgálatot a minket körülvevő világ számára. „A hit a kapott szeretet tapasztalatából növekszik, ha a kegyelem és öröm tapasztalatával közlik” (Porta fidei 13. o.) Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

Szent Pál szeretethimnusza (részlet) „…A szeretet türelmes, a szeretet jóságos, a szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem is kevély. Nem tapintatlan, nem keresi a maga javát, nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel. Nem örül a gonoszságnak, örömét az igazság győzelmében leli. Mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel. A szeretet nem szűnik meg soha...” (A teljes szöveg megtalálható: 1Kor 13,1-13) Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

Példaképek a hit, az Egyház történetében (ó és újszövetség történetében) hitvallók, özvegyek, vértanuk, szüzek, Lelkipásztorok. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus óvodák sajátos jellege: Mindennapi életünk a katolikus óvodában A katolikus óvodák sajátos jellege: A katolikus intézmények éppen azzal válnak katolikussá, hogy közösségük minden tagja valamilyen módon osztozik a keresztény világlátásban és ezt ki is jelentik. Krisztus a példakép, Az erények ki/alakításán fáradozik, Szavaival és tetteivel Isten országát építi. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus óvodák feladata a hitbeli és erkölcsi nevelésben: Értéket közvetítsen, Alakítsa/gazdagítsa a növendékek lelkét és szívét, Segítse/megismertesse az Istennel való párbeszédet, Alapozza a keresztény elkötelezettséget, Tegyen tanúságot a világ előtt – családok előtt. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus óvoda képe (külső szemlélőként) Rendezett, esztétikus környezet fogadja az óvodába érkezőt. A háttérzene hatása Dekoráció Feszület elhelyezése a közösségi terekben, A zöld növények otthonossá teszik az épületet, Képek elhelyezése az óvoda történetéből is, Gyermekmunkák, Vallásos témájú tárgyak, eszközök. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus óvodák jellege: Köszönési mód, Imádságok, Elengedhetetlen, hogy a gyermeket az óvodában elfogadás, érzelmi biztonság, otthonosság, derűs, kiegyensúlyozott, szeretetteli légkör vegye körül. A katolikus óvodák jellege: Köszönési mód, Imádságok, Csendes percek, áhítat…, Alapvető erkölcsi normák elsajátíttatása, Az erkölcsi nevelés, A komplexitás megvalósítása, Ünnepek, hagyományok ápolása, Ismerkedés a plébániával, a templommal, a szentmisével, Valamilyen szinten bekapcsolódás az Egyházközség életébe. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus pedagógus Hitben élő, szolgálatkész tagja egyházának, A másik ember felé megbecsülést és bizalmat tanusít, Az egyházi tanításra nyitott, a keresztény értékrenddel ellentétes nézeteket nem terjeszt, Kötelessége a nemzeti és keresztény hagyományok ápolása. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus pedagógus Elfogadja a szellemiséget, amit az intézmény képvisel. Elkötelezett intézménye iránt. Jó gazda módjára ügyel az intézmény tulajdonára, becsületes, megbízható. Munkavégzésében pontos, lelkiismeretes. Részt vesz a munkaidőn túli közös programokon, munkájával segíti annak sikeres megvalósulását. Az intézményről kialakult pozitív képet erősíti. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus pedagógus Megjelenése, viselkedése, beszéde a lelkiségnek megfelelő pozitív képet sugároz, Elérhető, megszólítható (a hit, a katolikus élet terén mindenki egyenlő), Magatartása (stílusa) kiszámítható, derűs, kiegyensúlyozott, Munkatársaival együttműködő, segítőkész, nyílt, őszinte, tisztelettudó. Folyamatos önképzés jellemzi szakmailag és lelki életben egyaránt. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus pedagógus Egész személyiségével nevel. Szeretettel, elfogadással, empátiával fordul a gyermekek felé, Megjelenésében kulturált, ápolt, mértéktartó, Nevelői tevékenysége a növendékek jövőjére, fejlődésére, kibontakoztatására irányul, Szakmai munkájában megalapozott és igényes, Munkájában pontos, rendszeres, kiszámítható, Tekintélyének alapja a tetteiben mutatott példa, Törekszik a személyes bánásmód megvalósítására. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

A katolikus pedagógus Tisztelettel fordul a családok felé. Korrekt, pozitív kicsengésű , tárgyszerű tájékoztatást nyújt a családok számára. Nevelői döntéseit a gyermek érdeke szabja meg. Pedagógusi munkájáért a családoktól ellenszolgáltatást nem vár és nem fogadhat el. Lehetőség szerint a családoknak is szervez programokat. Élete követendő példa a családok számára. Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.

meleggé teszi az életet." (Molnár Ferenc) "Minden kis viaszgyertya megtanít bennünket arra, hogy érdemes egy kis fényért, melegért tövig égni, mert a kis dolgok fénye az, amely széppé, meleggé teszi az életet." (Molnár Ferenc) Szerepi Imréné KPSZTI, 2013. február 7.