angol fizikus, matematikus,csillagász, filozófus és alkimista;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sir Isaac Newton , Woolsthorpe-by-Costerworth – , Kensington.
Advertisements

ISAAC NEWTON ÉLETE.
Issac Newton Gravitáció
Newton és gravitációs törvénye
Isaac Newton és a gravitáció
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Készítette:Szabó Viktor 11.c június 7-én született Pozsonyban. Kiskorától érdekelte a természettudomány. Apja kívánságának engedve borkémiát hallgatott.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
Készítette: Ócsai Olivér 9/C. 1. A súlyos és a tehetetlen tömeg közti különbségeknek a felfedezése 2. A két tömegfajta közti különbség 3. Eötvös Loránd.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
Curie család Készítette: Prumek Zsanett. Marie Curie   Lengyel származású  Egyedüliként a két Nobel díjat is elnyerő tudós asszony kezdett.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
Gábor Dénes Készítette: Pap Zsuzsanna "A jövõt nem lehet elõre megjósolni, de a jövõnket fel lehet találni !"
Deák Ferenc A haza bölcse október 17. – január 28. Készítette: Frank Ádám (11.b)
Liszt Ferenc Készítette: Mócsánné Nagy Ágnes. Élete 1811-ben született Doborjánban. Apja az Eszterházy herceg intézője volt, ő tanította zongorázni a.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Matematikaórák fűszerezése
FÉNYMÁSOLÓ TÖRTÉNETE.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Kállai Ferenc (eredetileg Krampner Ferenc; Gyoma, október 4
Részekre bontás tilalma
Készítette: Rubik László 5/c
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pályaválasztási tanácsadás
Zrínyi Ilona Elevi: Kajcsa Mónika si Mihály Denissza
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Fáy András és a korabeli testnevelés
RÁDIÓRENDSZEREK Képi jelek Győr.
Kockázat és megbízhatóság
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Szolgálj, vigyázz, menj el! Felszólító igék Máté evangéliumában
Kozmológia A kozmológia a Világegyetemmel mint egésszel foglalkozó tudomány.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Kvantitatív módszerek
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Ptolemaiosztól Newton-ig
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Monitor(LCD).
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Iglódi István rendezése
Dr. Molnár László Semmelweis Egyetem Levéltára
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Hogyan készítsünk előadást?
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Dr. Molnár László Semmelweis Egyetem Levéltára
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Atomok kvantumelmélete
Németh Antal pályázata
A tehetséggondozás kihívásai
Pitagorasz-tétel.
Előadás másolata:

angol fizikus, matematikus,csillagász, filozófus és alkimista; Sir Isaac Newton (Woolsthorpe-by-Colsterworth, 1642. december 25. – London, 1727. március 20.) angol fizikus, matematikus,csillagász, filozófus és alkimista;

Apja írástudatlan, jómódú kisbirtokos volt, Newton születése előtt három hónappal meghalt. Kétéves korában anyja újra férjhez ment, a kisfiút nagyanyja gondjaira bízták, így Woolsthorpe-ban maradt. Az új férj 1653-as esztendőben meghalt, ezért anyja hazaköltözött három féltestvérével együtt. Tizenkét éves volt, amikor beiratkozott a gimnáziumba; a város gyógyszerészénél lakott. Az iskolában csak latint és ógörögöt tanult. Édesanyja Newtont 17 éves korában hívta haza, hogy vezesse a gazdaságot Ezt nem szerette. Tehetségére két ember is felfigyelt. A gimnázium igazgatója, a másik pedig anyai nagybátyja, Ők győzték meg Newton anyját, hogy engedje vissza fiát tanulni, hogy felkészüljön a Cambridge Egyetemen Trinity College felvételijére. 1661-ben beiratkozott a Cambridge Egyetemre Fiatalsága

Pályája 1667-ben Newton a Trinity College tanára lett. A közismert történet szerint Newton a fejére pottyanó alma hatására értette meg, hogy a földi tárgyakat és égitesteket mozgató erő ugyanaz. William Stukeley-nak a tudós elmesélte, hogyan jutott eszébe a gravitációelmélet. (Memoirs of Sir Isaac Newton's Life): „Egy alma lehullása okozta, mikor elmélkedve ott ült. Miért esik az alma mindig a földre, tette fel a kérdést magának. Miért nem oldalra vagy felfelé esik, hanem mindig a föld középpontja felé?” Pályája

Optikai felfedezései 1670 és 1672 között Newton optikát tanított. Vizsgálta a fénytörés jelenségét, Rájött, hogy a prizma a fehér fényt a színspektrum különböző színeire tudja bontani, Egy másik prizma pedig újra össze tudja állítani fehér fénnyé. Egy színes fénysugárral különböző tárgyakat megvilágítva azt is megmutatta, hogy a színes fény tulajdonságai nem változnak. Megfigyelte, hogy ha a fény tükröződik vagy szétszóródik, akkor is ugyanolyan színű marad, a színeket tehát nem a tárgyak hozzák létre, hanem annak függvényében látjuk őket, ahogy a tárgyak visszatükrözik a már színes fényt. 1671-ben a Royal Society kérte, hogy mutassa be nekik teleszkópját. Érdeklődésük arra bátorította Newtont, hogy tegye közzé jegyzeteit A színről címmel. Ebből alakult ki később, 1704-ben az Optika című műve. Optikai felfedezései