Az AGROÖKOLÓGIA a mezőgazdaságot ökológiai szempontok szerint megközelítő tudományág, amely a mezőgazdaság ökológiai rendszerének mint egésznek a javításával.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Pályázati lehetőségek a fiatal gazda pályázat után vagy helyett Halász Márk Fiatal Gazda Roadshow - Szeged.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Termelői csoportok jövője, az Európai Uniós csatlakozás után kialakult helyzet szeptember 2. PÁLYÁZATI IRODA Alapítva: július Készítette:
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Az „első lépés” TÁMOP
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Az ökológiai szőlő-termesztés tapasztalatai a Hétszőlő dűlőben
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
A részmunkaidős foglalkoztatás gyakorlata a K&H Bankcsoportban
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Az emberi tényező az energiagazdálkodásban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
Az energiamérlegünk torzulásai és javítási lehetőségei
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
SZÁMVITEL.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Szempontrendszer a kiselőadáshoz
Hárskúti Megújuló Energia Központ
Az első hat év programja
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Európa munkaerő igénye
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
Kommunikációs kampánytervezés
U8 – U10 célok a szezonra.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A szőlőtermelők integrációja
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Agroökológiai ismeretek és alkalmazásuk az ökológiai gazdálkodásban Ujj Apolka Sagiter projekt

Az AGROÖKOLÓGIA a mezőgazdaságot ökológiai szempontok szerint megközelítő tudományág, amely a mezőgazdaság ökológiai rendszerének mint egésznek a javításával és stabilizálásával foglalkozik. Szemlélete már jól bevált mezőgazdasági módszereken alapszik, melyek terméshozamukat tekintve bár elmaradnak a modern, nagyüzemi, monokultúrás rendszerektől, de környezetkímélőbbek és energiatakarékosabbak. Az ÖKOLÓGIAI GAZDÁLKODÁS a mezőgazdasági termelés sajátos formája, amely a külső források felhasználásának korlátozásával a termelés során a helyi erőforrásokat és a természetes folyamatokat részesíti előnyben.

Játék 1: ellene vagy mellette? Játékidő: 10 perc csoportmunka+10 perc bemutatás Csoportok kialakítása: Gazdálkodók Fogyasztók Érvek a biogazdálkodás mellett Ellenérvek Gazdálkodó Fogyasztó

Játék 2: CLIM -Kooperatív tanulás; gondolattérkép készítés Játék menete: 5 perc egyéni munka: a problémakör megismerése, saját véleményformálás. Kiscsoporton belüli megbeszélés 10 perc. +csoportmunka felosztott cikkek alapján (5 perc egyéni olvasás) majd + 15 perc megvitatásuk másik csoport azon tagjaival, akik ugyanazt a cikket kapták +visszatérés saját csoportunkhoz cikk, cikkek megvitatása, 15 perc Új cikk, mindenkinek ugyanaz, 5 perc Összes cikk alapján megoldási javaslattétel közösen, felkészülés az előadásra, 15 perc + gondolattérkép készítés közösen 15 perc + prezentáció 3-5 perc/csoport

Szerepkörök csoporton belül: Facilitátor Előadó Idő felügyelő Összehangoló (anyagösszegyűjtő)

Gondolattérképek