A dajka a nevelés folyamatában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Kis csoport szeptember
Hogyan és mire neveljük őket? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 5. Nevelőszülői módszertan.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Gondviselés Óvoda – Eltelt 16 év…
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
A kolozsvári Báthory Líceum
Napocska Napköziotthon
„Férfinak és nőnek teremtette”
Szerepi Imréné, november 16.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
CSALÁD.
Mikor gyóntam utoljára?. Milyen gyakran szoktam áldozni?
Zene: Claydeman Klikkelj!
„ Ha a jövő évről akarsz gondoskodni - vess magot Ha egy évtizeddel számolsz - ültess fát Ha terved egy életre szól - embert nevelj! ”
Szásziné Sustyák Anna óvodavezető Svetits Katolikus Óvoda, Debrecen
Erkölcsi nevelés, mint az óvodai nevelési feladatok egyike
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az alapvető művelődési igények meghatározói
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
Isten szeretetének szabad szerető viszonzása nem lehet pusztán spekulatív vagy elméleti. Az elméleti elveknek mindenáron döntő cselekvéshez kell vezetniük:,,a.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
Kereszténység - nevelés
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Barsi Ágnes Óvodánk 1975-ben épült, 2 csoporttal működik Óvodánk.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
A láthatatlant megadni
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Bornemisza Óvoda
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
A DAJKA – VÁLTOZÓ KOROK, VÁLTOZÓ IGÉNYEK, VÁLTOZÓ SZEREPEK
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Hitünk alakulása, mindennapi életünk a katolikus óvodában
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Óvodai szakmai képzések, programok a 2019/2020-as nevelési évben
Előadás másolata:

A dajka a nevelés folyamatában Móczár Ferencné óvodavezető

A piliscsabai Szent László Óvoda

1993-2014

Értékteremtés KERESZTÉNY ÉRTÉKREND MAGYARSÁGTUDAT ELFOGADÁS PASZTORÁCIÓ

Óvodai közösség KATOLIKUS ÓVODÁNK JÓ LÉGKÖRÉT ELSŐSORBAN AZ iTT DOLGOZÓK LELKISÉGE HATÁROZZA MEG. EZ AZ EGYMÁS IRÁNTI TISZTELETBEN, MEGBECSÜLÉSBEN, SEGÍTŐKÉSZSÉGBEN, EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN NYILVÁNUL MEG.

Ünnepek és jeles napok Az óvodánk hagyományai,ünnepei, jeles napjai Szentmisék, Szent Mihály nap,Szent Márton napja, Szent Erzsébet napja, Szent András napi vásár, Szent Miklós, Advent, Betlehemes játék, Farsang, Apák napja,Nagyböjti idő, Húsvét, Anyák napja, Családi nap, Évzáró és búcsúztató,Pünkösd Szakmai nap Lelki napok Rendezvények Kirándulások

Dajkai feladatok - A napirend Óvodánkban a dajka-gyermek kapcsolatot a gyermekek iránti őszinte szeretet és megbecsülés jellemzi. A szereteten alapuló, keresztény értékeket képviselő életvitelük a gyermekek számára követendő mintául szolgálnak A gyermek fogadása Játék Meghitt percek Tízórai Munka Levegőzés Ebéd Pihenés Uzsonna Hazamenetel

Légkör szeretetteljes, érzelmi biztonságot nyújtó, derűs légkörben, a családokkal együttműködve neveljük a gyermekeket.  

Hitre nevelés reggeli ima, meghitt percek Óvodánkban a hitre nevelés a keresztény családi nevelés folytatásaként a katolikus értékek erősítésére és kiegészítésre irányul. A katolikus értékek közvetítése a gyermekek által a családban is, mellyel missziós tevékenységet is teljesítünk.

HAGYOMÁNYAINK ÁPOLÁSA, AZ EGYHÁZI, VILÁGI ÜNNEPEK MEGÉLÉSE Az ünnepek jelentős alkalmak a gyermekek és az óvoda életében. Fontos feladatunk, hogy a családokkal újra felfedeztessük a magyar nép népi és keresztény ünnepeit, hagyományait, azok belső tartalmát.

Játék, tevékenységekben megvalósuló tanulás A játékon és tevékenységeken keresztül az életkorhoz és a gyermek egyéni képességeihez igazodó műveltségtartalmak, emberi értékek közvetítése. A gyermekkor szépségeit, értékeit őrizzük.

Gondozási tevékenység A GYERMEKEK BIZTONSÁGÉRZETÉNEK MEGALAPOZÁSA, AZ ÖNBIZALOM ERŐSÍTÉSE Szokás- és normarendszer megalapozása

Étkezés AZ ÉTKEZÉSI KULTÚRA ALAKÍTÁSA, MEGERŐSÍTÉSE

Lelki napok munkatársaink lelki és szakmai felkészültségét folyamatosan építjük.

„ A gyermek az öröm, a reménység „ A gyermek az öröm, a reménység. Gyenge testében van valami virági, ártatlan lelkében valami égi, egész kedves valója olyan nekünk, mint a tavaszi vetés: ígéret és gyönyörűség.” (Gárdonyi Géza)