SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Dokumentációs rendszer
TÁMOP /A
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
Szoftver minőség és menedzsment Mérés és elemzés Sziládi Zoltán.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás

Az előadás tartalmi elemei SZÖM I. és SZÖM II. azonosságok és eltérések a folyamatban SZÖM II. önértékelés teljes folyamata 1. Az önértékelés előkészítése Adatgyűjtés módszertana

AZONOSSÁGOK Az önértékelés tervezése Megvalósítás team-munkában Az Eredmények oldal Szakértői segítség Csoportos felkészítés lehetősége Dokumentálásra és átfutási időre vonatkozó keretelőírások Idő-, és erőforrás korlát

ELTÉRÉSEK Önértékelési tapasztalatok Adottságok oldal A Bevezetési útmutató Az önértékelés folyamata Az önértékelés módszertana Értékelő könyv

1. Az önértékelés előkészítése

2. Az önértékelés végrehajtása

3. Az önértékelés követése / további lépések

0. A projekt indítása Mit kell tennünk az indítás előtt? Intézményi felelősök kiválasztása Önértékelő team létrehozása Szakértő kiválasztása Döntés egyéni, vagy csoportos megvalósításról Szerződéskötés

az önértékelés elvégzése (munkatársi bevonással) Team fő feladatai az önértékelés elvégzése (munkatársi bevonással) önértékelési adatok, információk elemzése, értékelése az erősségek és a fejlesztendő területek meghatározása, összesítése fejlesztések kijelölése a megvalósítandó intézkedési tervek kialakításának koordinálása

SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 1. Az önértékelés előkészítése

1. Az önértékelés előkészítése 1.0 Intézményi felelősök képzése 1.1 Projektterv készítése 1.2 Tantestületi tájékoztató 1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése

1.0. Intézményi felelősök képzése 3 napos képzés az NSZFI szervezésében 2-2 fő vesz részt intézményenként Célja az intézményi felelősök felkészítése a SZÖM II. Fejlesztési szint önértékelés elvégzésére: Adottságok kritériumainak megismerése Új módszertan megismerése

1.1. Projektterv készítése Feladat: az önértékelés lépéseinek részletezése, intézményi felelősök, határidők, egyéb erőforrások pontosítása Legyen összhangban az Éves munkatervvel Keletkező dokumentum: Projektterv

1.2. Tantestületi tájékoztató Az önértékelési projekt bemutatása Várható előnyök ismertetése Szükséges feladatok meghatározása Felelősök „bemutatása” Munkatársak bevonásának segítése Vezetői elkötelezettség kinyilvánítása

1.3. Az intézményi önértékelő team felkészítése Célja, az önértékelési munka támogatása Az önértékelő csoport felkészítése: a modell helyes értelmezésére, Adottságok – Eredmények oldal tartalmi elemeire, összefüggéseire, adatgyűjtésre, módszerek alkalmazására, megfelelő dokumentumok elkészítésére.

SZÖM II. FOLYAMAT 2. Az önértékelés végrehajtása 2. 1 SZÖM II. FOLYAMAT 2. Az önértékelés végrehajtása 2.1. lépés: Adottságok és Eredmények összesítése

Adatgyűjtés kérdései Milyen adatokra van szükség? Milyen forrásokból gyűjthetők be az adatok? Hogyan osztjuk fel az adatgyűjtés területeit? Kiket vonjunk be a munkatársak közül az adatok gyűjtésébe?

Az adatgyűjtés forrásai SZMSZ, Házirend, PP, IMIP, egyéb belső szabályozó dokumentumok, Intézmény belső mérési rendszerének adatai, Szervezeti nyilvántartások, Jelentések, beszámolók. Dokumentum elemzés ? Kérdőívek Partneri elégedettség felmérők Közvetlen partnerek, Közvetett partnerek. Folyamatok, működés felelősei Intézményi vezetők, Munkaközösségi vezetők, Partneri kapcsolattartók. Interjúk Más intézmények adatai, eredményei (benchmarking adatbázis)

Adatgyűjtés Adottságok összesítése - a tényeket szövegesen leíró anyag Eredmények összesítése – táblázatok, grafikonok, számszerű adatok Az erősségek és a fejlesztendő területek feltárását támogató információk, adatok, tények azonosítása és összegyűjtése.

Adottságok összesítése Alkritérium szinten történik Módszerek, eljárások, amelyekkel az intézmény eléri eredményeit Amit át kell gondolni: Van-e rá gyakorlatunk? Hogyan, milyen módon végezzük? Kik vesznek benne részt? Mióta, milyen gyakorisággal? Milyen szabályok, dokumentumok alapján?

Eredmények összesítése számszerű, tényadatok bemutatása az eredmények időbeli alakulása célok elérése (célok megfelelősége) összehasonlítás más intézményekkel kapcsolat a működéssel szemléletes bemutatás (grafikonok, táblázatok, rövid szöveges magyarázatok )

Önértékelési anyag elkészítése Adottságoknál minden alkritériumra kötelező Eredményeknél: vizsgálati területekre és kulcsindikátorokra kötelező 40-50 oldal terjedelem 5. kritérium 9. kritérium 4. kritérium 8. kritérium 3. kritérium 7. kritérium 2. kritérium 6. kritérium 1. kritérium

Kérdések

Köszönöm a figyelmet!